کد خبر 536331
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

رئیس جمهور مصر اعلام کرده که پرونده سوریه با بی توجهی مواجه شده و تأکید کرد که کشورش با دخالت نظامی در خاک سوریه مخالف است.

به گزارش مشرق، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در گفت‌وگو با یک روزنامه فرانسوی زبان مخالفت کشور خود با دخالت نظامی در سوریه را اعلام کرد.

السیسیدر گفت‌وگو با روزنامه «جان افریک»، درباره امور مربوط به آفریقا گفته که حل سیاسی بحران سوریه که ضامن سلامت اراضی ملی سوریه شود تنها راهکار این بحران خواهد بود و نسبت به فروپاشی موسسات دولت این کشور هشدار داده بود.

وی افزوده که بازسازی سوریه نیازمند صدها میلیارد دلار است و نمیتوان اجازه داد که مانند لیبی گروهک‌های تروریستی در آن گسترش پیدا کنند و این مسأله به تهدیدی برای کل منطقه تبدیل خواهد شد.

 السیسی گفت به بحران سوریه بی توجهی کرده‌ایم و حالا وضع پیچیده شده است اگر دو سال پیش برای حل آن راهی پیدا کرده بودیم به وضعیت امروز نمی‌رسیدیم.

رئیس جمهور مصر درباره مسائل داخلی کشورش نیز گفته که امیدوار است بتواند نسبت به کمک‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بی نیاز شود و درباره عفو محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور گفته که روند قضائی این پرونده تمام نشده است و محاکمه مرسی هنوز به پایان نرسیده است.

عربستان اعلام کرده می‌خواهد با همکاری تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس‌، برای حمایت از گروه‌های مسلحی که «معارض میانه رو» می‌نامد به سوریه نیروی نظامی اعزام کند.

سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در واکنش به این مسأله گفته بود؛ ثابت شده است که اقدام نظامی راه حل بحران سوریه و جایگزینی برای راهکار سیاسی نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    اگه مرسی سلفی بود حتماً شرکت میکرد السیسی هیچ موقع برخلاف نظر روسیه در سوریه کاری انجام نمیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس