کارشناس فوتبال ایران گفت: من یادم می‌آید کی‌روش در یکی از گفتگوهایش گفت من به ایران نیامدم تا تغییر کنم، آمده‌ام تا فوتبال ایران را تغییر بدهم ولی آقای کی‌روش تغییر کردند و فوتبال ایران تغییر نکرد.

به گزارش مشرق، امیر حاج‌رضایی، کارشناس فوتبال کشور در خصوص استعفای چندین باره کارلوس کی‌روش اظهار داشت: زمانی این سوال را از من می‌پرسید که من اطلاعات به دردبخوری نسبت کی‌روش و تصمیم او ندارم اما من در حال مطالعه کتاب رهبری فرگوسن هستم. فرگوسن در این کتاب توضیح داده است هر وقت قصد انتخاب دستیار را داشته باید کاندیداها در اتاق مصاحبه حضور پیدا می‌کردند. فرگوسن در این کتاب توضیح داده است که زمانی که کی‌روش در این اتاق حضور پیدا کرد با پاسخ‌ها و نحوه بیان خود همه را تحت تاثیر قرار داد و همه متفق‌القول به این نتیجه رسیدند که او باید دستیار فرگوسن باشد.

وی ادامه داد: قدرت سخن‌وری کی‌روش بالا است و در تقابل با مخالفین خود با ادبیات کوبنده صحبت می‌کند. البته به نظر من برخی مواقع ادبیات او را نمی‌پسندم و صرف‌نظر از این موضوع من نمی‌دانم استعفای این بار او واقعی خواهد بود یا غیر واقعی اما می‌تواند یک تاکتیک باشد. این استعفای او این بار در شرایطی بود که فوتبال ایران در آستانه تحولات قرار دارد و فدراسیون انتخابات را در پیش‌رو دارد اما نباید تردید نکرد اطلاعاتی که او دارد را هیچ کس ندارد و براساس این اطلاعات تاکتیک‌ها و مواضع خود را تعین می‌کند و صحبت‌های اثرگذاری را انجام می‌دهد. نباید شک کرد پشت تمام صحبت‌های او تفکراتی وجود دارد و بدون دلیل صحبت می‌کند.

حاج‌رضایی ادامه داد: نقدی که من همیشه به کی‌روش داشتم و دارم  این است که نگاه از بالای او به فوتبال ایران درست نیست. در اینکه کی‌روش با فوتبال ایران فاصله دارد هیچ شکی وجود ندارد اما او باید وقار شخصیتی جهانی خود را نیز داشته باشد. او نباید نگاه از بالای خود به فوتبال ایران را به رخ بکشد و این صحبت‌های او که برخی افراد باید در رویاهای خود اسم من را بر زبان بیاورند نشان از خودبزرگ بینی او دارد. خیلی از انسان‌های بزرگ دنیا فروتن هستند و دیگران در خصوص آنها صحبت می‌کنند.

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که دلایل استعفای اخیر را کی‌روش را چه مقدار منطقی می‌داند، گفت: کی‌روش آدم کارآزموده و جهان دیده‌ای است و مانند زمان حضورش روی نیمکت تیم ملی در بیرون از زمین و در ارتباطات خود نیز تاکتیک و تدبیری دارد و هیچ کدام از صحبت‌های او بدون اندیشه نیست و با هدف است. این موضوع بار منفی ندارد و او شرایط را بررسی می‌کند و براساس شرایط موضع می‌گیرد و علیه دیگران مصاحبه می‌کند و به طور کلی مقدار زیادی "ایرانیزه" شده است.

حاج‌رضایی در خصوص اینکه استعفای کی‌روش چقدر با هماهنگی کفاشیان بوده است، عنوان کرد: روز اولی که کفاشیان به فدراسیون فوتبال آمد خیلی‌ها تصور می‌کردند او فردی ساده دل است ولی به نظر من خیلی سیاس و زیرک است. 8 سال دوام آوردن در فوتبال با این مشکلات، تجمع مراکز رسانه‌ای و اتفاقاتی خیلی سختی که می‌توانست هر کسی را بشکند، کار ساده‌ای نیست اما او دوام آورد. حتی از این بالاتر که متهم به نفر اول فساد شده است اما در مقابل این موضع هم خیلی ریلکس برخورد کرد و این در حالی است که وقتی به آدم می‌گویند فاسد هستی آدم بهم می‌ریزد و برآشفته می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر من کفاشیان آمادگی این را دارد که 4 سال دیگر هم رئیس فدراسیون باشد اما با همه این صحبت‌ها من نمی‌توان ارتباط استعفای کی‌روش با کفاشیان تایید یا تکذیب کنم. خیلی مواقع مردم از من در خصوص فساد برخی مربیان می‌پرسند و من پاسخ می‌دهم من در خلوت افراد نیستم. به هر حال اگر کسی بخواهد کار غیراخلاقی انجام بدهد این کار را علنی انجام نمی‌دهد و این کار را پنهانی انجام می‌دهد و من نمی‌توانم در این مورد خاص هم نظر بدهم و آگاهی زیادی ندارد.  می‌شود روی حدس و گمان مسائلی را مطرح گفت که آن هم نمی‌تواند چندان مفید باشد ولی کفاشیان خیلی سیاس است.

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه آیا رفتن کی‌روش به صلاح فوتبال ما خواهد بود، اظهار داشت: من اینطور برداشت می‌کنم که فوتبال ما یک دافعه‌هایی دارد که مربیان مطرح دنیا نمی‌توانند در این فوتبال فعالیت کنند. مراکز تصمیم‌گیری در فوتبال ما متعدد است و نیروهایی فشار می‌آورند که اصلا مسئولیت‌هایی ندارند و این مسائل باعث می‌شود یک مربی فقط به دلیل مسائل مالی در فوتبال ما دوام بیاورد.

وی ادامه داد: ما زیر ساختار و ساختار منسجم نداریم و به دلایل سخت افزاری روی گام‌های اولیه هستیم. هجمه‌ای که اینجا به مربی می‌آید، امکاناتی که به او نمی‌دهند و فشارهای زیاد از حد که به مربی وارد می‌شود از جمله این مسائل است و  دلایل ماندن مربی را فقط جاذبه مالی می‌کند و هیچ جاذبه دیگری ندارد. مربی خارجی باید دائما با مسائلی پیرامونی باید در جنگ باشند و اکثر مربیان خارجی در فوتبال ایران ذوب و حل شدند و خود را تطبیق و آدابته کردند.

حاج‌رضایی افزود: من یادم می‌آید کی‌روش در یکی از گفتگوهایشان گفتند من به ایران نیامدم تا تغییر کنم و آمده‌ام تا فوتبال ایران را تغییر بدهم و حالا اگر این جمله را بر زبان بیاورند مفهمومش را از دست می‌دهند و آقای کی‌روش تغییر کردند و فوتبال ایران تغییر نکرد.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص غیبت سرمربی تیم ملی و بزرگان فوتبال ایران در جلسه با اینفانتینو عنوان کرد: اصلا این مسئله درست نبود و باید ایشان را دعوت می‌کردند. من برای خداحافظی تیم ملی فوتبال برای جام‌جهانی به سالن اجلاس دعوت داشتم و من مشاهده کردم کسانی در این مراسم دعوت هستند که کودکان خود را به همراه داشتند و در صف اول نشسته بودند و خانواده فوتبال در صف آخر نشسته بودند.

وی ادامه داد: حتما این آدم‌ها وابسته به هرم قدرت بودند که حضور داشتند و اسپانسر برنامه مرتبا از آقایونی دعوت می‌کرد برای اهدای جایزه حضور داشته باشند که خارج از حوزه فوتبال مسئولیت داشتند و یک چهره فوتبالی برای اینکار دعوت نشد. شاید این مسئله برای خیلی‌ها بی تفاوت باشد اما واقعا برخورنده است. در این مسئله کاملا حق با کی‌روش است و کسانی در این برنامه‌ها هستند که جایشان اصلا آنجا نیست.   

حاج‌رضایی در خصوص صحبت‌هایی که مبنی بر شرط‌های کی‌روش مبنی بر عدم حضور برخی از مسئولان فدراسیون در این دیدار شنیده می‌شود، گفت: این مسئله را نمی‌پسندم چرا که ایشان میزبان نیستند و نمی‌تواند شرط تعیین کنند. در این فوتبال خیلی‌ها در این فوتبال اختلاف دارند و در مراسم‌های اینچنینی نمی‌گویند فلان نفر باشد یا نباشد و نهایتا هرکسی در سمتی می‌نشیند. کی‌روش باید دعوت می‌کردند و عدم دعوت او توهین بوده است اما کی‌روش نیز نمی‌تواند شرطی بگذارد و این قدرت را به ایشان فدراسیون فوتبال به دلیل سیاست‌های کفاشیان داده است.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس