وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: انتظار می‌رود که عربستان سعودی و امارات عربی متحده در عملیات نظامی علیه سوریه با هدف کمک رساندن به معارضان سوری مشارکت کنند.

به گزارش مشرق به نقل از «رویترز»، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، امروز- جمعه- اظهار داشت که پیش‌بینی می‌کند عربستان سعودی و امارات با اعزام نیروهای ویژه در عملیات نظامی برای کمک به معارضان سوری، که در حال جنگ با گروه داعش هستند، مشارکت کنند.

کارتر، که بعد از نشست خود با مسئولان اماراتی گفت‌وگو می‌کرد، افزود: امارات همچنین متعهد شده است مشارکت خود را در عملیات تحت رهبری آمریکا علیه داعش ازسر بگیرد.

وزیر دفاع آمریکا، روز پنجشنبه نیز تضمینی مشابه را از عربستان دریافت کرد.

وی گفت: «ما به دنبال جایگزینی برای آنها (معارضان سوری) نیستیم، همان‌گونه درصدد جایگزین کردن نیروهایی به جای نیروهای عراقی نیستیم.  ما می‌خواهیم به‌ویژه به اعراب سنی در سوریه که خواستار بازپس گرفتن سرزمین خودشان از ستیزه‌جویان داعش هستند، قدرت بدهیم.»

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: «امارات عربی متحده می‌تواند نقشی مهم در عراق ایفا کند. نیروهای آن در آموزش نیروهای محلی و به‌ویژه نیروهای پیشمرگه کُرد کمک کنند.»

این احتمال وجود دارد که این اظهارات کارتر با مخالفت شدید ترکیه، به عنوان یک کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مواجه شود.  «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز چهارشنبه از آمریکا به دلیل حمایت آن از جنگجویان کُرد در سوریه انتقاد کرد.

«احمد العسیری» سخنگوی ارتش عربستان سعودی نیز پنجشنبه گذشته اعلام کرد، در صورت تمایل ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، آماده است 150 هزار نفر از نیروهای نظامی خود را به سوریه اعزام کند.

امارات و اردن نیز در بیانیه‌‌هایی آمادگی خود را برای اعزام نیرو به سوریه اعلام کرده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    زررررررررررررررررررررررت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس