کد خبر 533870
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

نخست‌وزیر ترکیه با هشدار به روسیه نسبت به تبعات احتمالی اقداماتش در سوریه، تاکید کرد که آنها همانند شوروی سابق در افغانستان در سال 1979 در باتلاق سوریه فرو می‌روند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری حریت، احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه گفت: اصلا نگران نباشید. آن ظالمانی که سوریه، حلب و بایربوجاک محبوب مرا به حمام خون تبدیل کردند، قطعا روزی بهای کارهایشان را پرداخت می‌کنند. هیچکس نباید فراموش کند که نیروهای شوروی که مقتدر بودند و در دوران جنگ سرد وارد افغانستان شدند، چگونه افغانستان را در شرایطی ننگ‌آور ترک کردند.

شوروی حدود یک دهه در افغانستان بود که این حضور به دعوت دولت کابل انجام شد و نهایتا در 1988 از افغانستان خارج شدند. کمپین مسلحانه روسیه علیه شبه‌نظامیان داعش در سوریه و حضور نظامی‌اش در این کشور جنگ‌زده اولین مداخله خارجی مهم آن از زمان حمله شوروی به افغانستان محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر ترکیه در جلسه یک گروه پارلمانی از حزب حاکم آک پارتی گفت: روسیه همچنان بی‌رحمانه اهداف غیرنظامی را بمباران می کند؛ اهدافی که هیچ ربطی به اقدامات تروریستی ندارد. ما تک به تک می‌دانیم که بمب‌های روسیه کجا می‌افتد. 90 درصد از بیش از 6000 سورتی پرواز، غیرنظامیان و اپوزیسیون میانه‌رو و تنها 10 درصد داعش را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: نه تنها ما می دانیم که تک‌تک این بمب‌ها کجا می‌افتد، بلکه سازمان ملل متحد، کل جامعه بین‌المللی و آمریکا این مساله را به خوبی می‌دانند. حال بهتر است که کاری انجام شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • هم وطن ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    این دخالت نیست حمایت از دولت قانونی است جناب تموچین وحشی
  • کامران ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    دادود اغلو و ادروغان و آل سعود همگی نوکر ارباب بزرگ خودشان آمریکا هستند. نوکر خلاف ارباب صحبت نمی کند .
  • خلبان ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    داوودززززززززززی فعلا که سرچشمه رو نیروهای مقاومت گرفتن باتلاقتون خشکیده پیشروی هم الا ماشاالله همینجوری تروریستارو لوله میکنیم باتلاق مناطق کردنشین خودتونه ابلهیت رو کنار بزارید
  • عباس ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    با این اظهار نظر نشون داد که الفبای سیاست رو نمیدونه.اونی که تو باتلاق گیر افتاده ترکیه است
  • عباس ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    با این اظهار نظر نشون داد که الفبای سیاست رو نمیدونه.اونی که تو باتلاق گیر افتاده ترکیه است
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    خطاب به هم وطن11:05 بهانه دولت شوروی در لشگر کشی به افغانستان هم حمایت از دولت قانونی افغانستان بود دوما بهتره ادبیاتتو کمی سالم بکنی و نژادپرست نباشی سوما اگه کمی سواد داشتی متوجه میشدی مغولی و ترکی دو زبان کاملا مجزا هستند
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    اخه موش کور ترا چه به این حرفها
  • مبین ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    فعلا" که شما در باتلاق سوریه فرورفته اید جناب توهم..از یک طرف در تمام جهان بعنوان حامی تروریست های داعش شناخته شده اید و آبرویی برایتان نمانده است و از طرف دیگر در میدان مبارزه هم شکست های مفتضحانه ای نصیبتان شده ..حالا بازهم با این اراجیفی که می بافید ادامه دهید و در توهم باقی بمانید که بزودی درهای جهنم بروی شما باز خواهد شد..که العاقبه للمتقین..!!
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    جناب داوود اوغلو شما خودتان دارید در باتلاق فرو می روید آنوقت دیگران را نصیحت می کنید شما احمق های طمع کار و فتنه گر با حمایت از تروریست ها در سوریه بحران درست کردید چون چشم طمع به خاک سوریه دارید ، ولی مطمئن باشید ذره ای از خاک سوریه به شما نمی رسد ، شما دویست سال از تاریخ عقب هستید و درک صحیحی از شرایط منطقه و جهان ندارید بلکه در رویا هستید ، بیدار شوید قبل از این که موشک های ایران و روسیه ، ترکیه را شخم بزنند
  • وحید ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    روسیه در باتلاق فرو برود می تواند خودش را بیرون بکشد. ترکیه به فکر خودش باشد که تا گردن در چاه فاضلاب فرو رفته؛ اگر بیرون هم بیاید گند و کثافتش تا ده ها سال باقی خواهد ماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس