کد خبر 531786
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴

مقامات یونانی می‌گویند هدف از سفر نخست وزیر این کشور به ایران، ارتقا روابط دوجانبه با تهران است، به خصوص که کشورهایی چون اسپانیا و ایتالیا پیش از این برای بهره بردن از بازار ایران، به تهران شتافته‌اند.

به گزارش مشرق، «الکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان روز یکشنبه برای اولین بار در سفری رسمی به ایران می‌آید. «نیکوس کوتزیاس» وزیر خارجه و چند مقام دیگر دولت یونان، آقای سیپراس را در سفر به تهران، همراهی می‌کنند. 

به نوشته پایگاه «اکاتیمرینی» یونان، آتن امیدوار است که روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی خود با ایران را به خصوص در حوزه انرژی، تقویت کند. 

همچنین انتظار می‌رود که شرکت بزرگ «هلنیک پترولیوم» یونان از نیمه دوم سال 2016 واردات نفت خانم از ایران را آغاز کند. این شرکت نفتی قصد دارد یک چهارم نیاز نفتی خود را از ایران تأمین کند. 

«گئورگس سیپراس» دبیر کل وزارت خارجه یونان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری «آتن-مقدونیه» گفت: «هدف، ارتقا روابط سیاسی و اقتصادی بین یونان و ایران است.»

وی افزود: «تحریم‌ها برداشته شده‌اند و ایران اکنون بعد از یک دوره طولانی انزوا در دستکم جامعه اقتصادی بین‌الملل، در حال ظهور است. کشورهای دیگر مانند ایتالیا و اسپانیا پیش از ما برای بهره بردن از منافع عصر پس از رفع تحریم‌ها، به تهران شتافته‌اند.»

پیش از این مجید مطلبی شبستری سفیر ایران در یونان، آتن را «دروازه‌ای به بالکان و اروپای شرقی» توصیف کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    هیچ کی نه! اونم یونان. دولت و ملت ورشکسته. معلوم نیست پول اونو چطوری مخواد بده. خبر ناخوشایندی بود.
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    واردات نفت خانم از ایران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس