امروز که بیش از سال‌های دیگر نیازمند گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید "حسن باقری" معجزه‌ی انقلاب هستیم، بی نام و یاد او گذشت و تنها به چند عکس و نوشته بسنده شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، 33 سال از آن روز بهمنی گذشت که باد سرد فکه بر پیکر بی‌جان سرداری وزید که فکر او دست برتر را در جبهه‌های جنگ به نیروهای خودی داد و فرماندهان بسیاری را پرورید تا امروز در جبهه‌ی مقاومت از مرزهای اسلامی دفاع کنند.

33 سال از شهادت حسن باقری، فرمانده ارشد نیروی زمینی سپاه گذشت. او که نه نشانی داشت و نه مدالی، بلکه با مدادی بر کالک‌های خاکی نوشت و به دیوار اتاق جنگ زد تا با فکری نو جنگ اداره شود.

33 سال گذشت و در سی‌و‌سومین سال شهادت او مراسم یادبودی برگزار نشد. شاید سازمان‌ها و آدم‌های سازمان‌ها هم در پیچ و خم روزگار دچار فراموشی شدند و عده‌ی قلیلی به چند عکس و نوشته اکتفا کردند.

این روزها که در جبهه‌ی مقاومت در حال دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) و مرزهای کشورهای اسلامی هستیم لازم است اندیشه‌های سردار متفکر شهید "حسن باقری" را بازخوانی کنیم. او در همان روزهای نخست جنگ به فرماندهان توصیه می‌کرد که مراقب باشید از دو طرف کمتر کشته شوند چرا که در آینده، انقلاب اسلامی عراق به این نیروها نیاز دارد. به راستی، حسن باقری چه را می‌دید؟ آن هم در روزهای نخست جنگ، روزهایی که هنوز دشمن در خاک‌های میهن‌مان بود و از کشور بیرون رانده نشده بود. او کدام سوی اندیشه‌ی امام را دید که برخی از سیاسون و حتی نظامی‌ها هم آن را ندیدند چرا که دغدغه‌ی نخست مردم عقب راندن دشمن بود اما او امید پیروزی داشت و نگاه به آینده داشت.

حسن باقری در روز سرد زمستانی پیکرش در سرزمین فکه از میان ما رفت اما افکارش ماند، امیدهایش بارور و نگاه‌هایش محقق شد. روزی که در والفجر8 پیروز شدیم و پرچم حرم امام رضا(ع) بر مناره مسجد فاو نصب شد، بسیاری از فرماندهان که شاگرد منش نظامی و فکری حسن باقری بودند، یاد او افتادند. او که برای نخستین بار عبور طرح عبور از اروند را مطرح کرده بود و باور داشت که ما می‌توانیم از اروند وحشی عبور کنیم.

امروز بیش از هر روز دیگر نیازمند یاد شهدا و فرماندهان بزرگواری همچون شهید حسن باقری هستیم و بدا به حالمان اگر در پیچ و خم روزگار شهدا را فراموش کنیم.
سیدناصر سعادت
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    خیلی ممنون، خیلی عالی نوشته بودین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس