کد خبر 529678
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

دولت عراق برای تامنی هزینه مواجهه با بحران انسانی ناشی از جنگ علیه داعش از جامعه بین المللی درخواست کمک کرد.

به گزارش مشرق به نقل از  رویترز، بر اساس گزارشی که دولت عراق روز یکشنبه منتشر کرده است، این کشور برای تامین مالی بحران انسانی ناشی از جنگ علیه داعش، امسال به 1.56 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، بغداد که به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت و افزایش هزینه‌های جنگ با داعش در وضع اقتصادی نامطلوبی قرار گرفته، قادر است کمتر از 43 درصد این نیازها را از طریق بودجه خود تامین کند.

در این گزارش آمده است: «ضرورت دارد جامعه بین‌المللی این کسری را جبران یا شکاف مالی مذکور را تامین کند.»

جنگ با داعش تاکنون موجب آواره شدن بیش از 3.3 میلیون عراقی از سال 2014 شده است. در گزارش دولت عراق آمده است، دولت سال گذشته حدود 850 میلیون دلار برای اسکان خانواده‌های آواره و کمک به آن‌ها برای بازگشت به مناطق آزاد شده اختصاص داد، اما تنها توانست کمتر از 60 درصد این رقم را تامین کند.

گروه تروریستی داعش در سال 2014 در مناطق شمالی و غربی عراق توانست حدود یک‌سوم خاک این کشور را اشغال کند، اما نیروهای عراقی، شبه‌نظامیان شیعه و مبارزان پیشمرگه کرد با حمایت حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا توانسته‌اند به تدریج آنها را عقب برانند.

بیشتر آوارگان عراقی که در کمپ‌های موقت زندگی می‌کنند و خانه‌های خود در بغداد، منطقه کردستان در شمال و سایر مناطق را ترک کرده‌اند، اکثرا از اقلیت سنی این کشور هستند.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس