کد خبر 529120
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

بعد از آزادی شهر راهبردی شیخ مسکین در سوریه به وسیله ارتش این کشور «مشعل الزبن» مشاوره ویژه پادشاه اردن و فرمانده ستاد ارتش این کشور به روسیه سفر کرده است.

به گزارش مشرق، اردن بعد از آزادی شهر شیخ مسکین از چنگال تروریست‌های احرار الشام و جبهه النصره ابراز نگرانی کرده که موجی از تروریست‌ها به سوی مرزهای مشترک اردن و سوریه سرازیر شوند؛ بر همین اساس روزنامه «العرب»، گزارش داد که این مسأله منجر شده که اردن به فکر هماهنگی بیشتر با روسیه باشد که عملیاتی هوایی در سوریه اجرا می‌کند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش‌ها «فهد جاسم الفریج» وزیر دفاع سوریه نیز در مسکو حضور دارد و هنوز مشخص نشده که او با مشعل الزبن دیدار کرده یا خیر.

اردن یکی از معدود کشورهای عربی بود که از دخالت نظامی روسیه در سوریه استقبال کرده و به نظر می‌رسد این تأیید تا مرز هماهنگی امنیتی نیز پیش خواهد رفت.

امان همچنین تاکنون بر خلاف دیگر کشورهای عربی روابط خود با سوریه را به صورت کامل قطع نکرده و سفارت سوریه در اردن به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما دولت سوریه همچنین اردن را به حمایت از گروه‌های مسلح معارض دولت در جنوب سوریه متهم می‌کند؛ اتهامی که اردن آن را رد کرده و مدعی شده تنها به آوارگان سوری پناه داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس