مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اسلام، مردم و ولایت فقیه سه رکن انقلاب اسلامی است،گفت: همین مردم امروز هم حامی انقلاب اسلامی هستند و تا این مردم هستند جمهوری اسلامی نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد.

به گزارش مشرق، آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی ازبسیجیان شهرستان خوانسار و طلاب مدرسه مهدوی تهران، با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که اهل بیت(س) بر آن تاکید داشته اند مسئله شناخت زمان است، اظهار داشت: هرکسی باید فرزند زمان خود باشد و فرد عاقل کسی است که زمان خود را بشناسد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه شناخت زمان یعنی شناخت رخدادهای زمان، افزود: باید فرد رخدادهای زمان را بشناسد و ارزیابی کرده و از آن درس بگیرد ودر زندگی خود این دورس را سرلوحه کار خود قرار دهد.

استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: رخداد زمان  ما هم انقلاب بوده است باید آن را شناخته و ارزیابی کنیم که این انقلاب چگونه به دست آمده و دست آورده‌ها و مواهب آن چه بوده است و برای به دست آوردن آن چه بهایی‌هایی را پرداخته ایم.

وی با بیان اینکه خداوند کسی که در راه خدا گام برندارد و ظلم کند ذلیل می‌کند، عنوان کرد: در آن زمان هم دو قدرت بزرگ روسیه و آمریکا فعال بودند، دنیای کاپیتالیسم و دنیای کمونیسم دنیا را در سیطره خود گرفته بودند و در چنین وضعی که کشورها زیر سیطره یکی از این دو قدرت بودند انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه کشورها در آن زمان باید در مقابل این دو قدرت گردن کج می‌کردند،خاطرنشان کرد: خداوند به امام خمینی(ره) مجاهد بسیار با عظمت قدرت داد که توانست با توان الهی حماسه‌ای خلق کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: به طلابی که در راستای علوم اسلامی گام برمی دارند خواندن سه کتاب صحیفه نوری 22 جلدی، دفتر تبیان 50 جلدی و وصیتنامه امام را توصیه می‌کنم، باید کسانی که مدیریت مدارس علمیه را برعهده دارند این کتب را فراهم کرده ودر اختیار طلاب قرار دهند.

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: در چنین زمانی باید تحول امام خمینی(ره) که در کل دنیا اثر گذاشته است را مطالعه کنیم و با این تحول فرهنگ و سیاست را تغییر داده آشنا شویم، امام خمینی(ره) حاصل تجارب خود را در این کتاب‌ها نوشته‌اند.

وی  با بیان اینکه در شرایطی که همه کشورهای استعماری از شاه حمایت می‌کردند امام خمینی(ره) توانست این دولت 2500 ساله را سرنگون کند، خاطرنشان کرد: دولت‌های استعماری هم بعد از آن از پا ننشستند ومی دانستند که اگر بخواهند آرام بنشیدند کشورهای دیگر هم راه ایران را ادامه می‌دهند و به همین دلیل دست به کار شده به صدام کمک کردند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه 35 کشور صدام را حمایت می‌کردند، افزود: 8 سال بسیاری از کشورها برای کوبیدن انقلاب لشکر فراهم کرده بودند و این کاربسیار بزرگی بود و یکی از ارزشمندترین اتفاقات تاریخ ایران است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بیشترین شهدای دفاع مقدس برای استان‌های خوزستان و خراسان و فارس و مازندارن است، گفت: از نظر آمار شهدای طلبه از همه اقشار بیشتر است، طلاب باید مانند گذشتگان خود را برای شهادت و جهاد آماده کنند چرا که این راه ادامه دارد.

استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه وصیت نامه شهدا را باید مطالعه کرد، افزود: جوانان کم و سن سالی که اسماعیل‌های ابراهیمی به نام امام خمینی(ره) بودند و به بازماندگان خود توصیه می‌کنند که در شهادت آن‌ها عزاداری و گریه نکنند چرا که به هدف خود رسیده اند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری بسیاری شده که این انقلاب به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: در هر شهری نام و قبور و نمادهای شهدا برای ما پیام دارند که باید این انقلاب را نگه داشت و حفظ کرد واین وظیفه سنگین ما را در برابر انقلاب نشان می‌دهد.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه باید ارکان انقلاب را بشناسیم، عنوان کرد: رکن اول انقلاب اسلام است، در دوره پهلوی اسلام را به حاشیه رانده بودند، اسلامی که سبب عقب ماندگی می‌شود اسلام داعشی و تکفیری است نه اسلام ناب محمدی که مایه کمال انسان را فراهم می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان دومین رکن انقلاب را  مردم خواند و افزود: امام توانست مردم را با هم هماهنگ کند و با تقویت ایمان و اعتقاد مردم  آنها را برای کاری بزرگ آماده کند و این آمادگی را از سال 41 تا 57 توانست مردمی که استبداد زده بودند بیدار کرده و عاشق شهادت کند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به به اینکه تاکید امام بر این بوده که باید قدر مردم را دانست، خاطرنشان کرد: امروز هم همین مردم هستند که هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران چپ نگاه کند و تا این مردم هستند این انقلاب همین طور پیروز است و احتیاجی به سلاح هسته‌ای نداریم.

وی با اشاره به اینکه در دل مردم محبت ولایت موج می زند، تصریح کرد: سومین رکن انقلاب هم ولایت فقیه است، مردم تنها به حکم ولایت فقیه و امام حرکت می‌کنند و حتی در این راه جان می‌دهند، ثمرات و برکات انقلاب بسیار زیاد است و باید زمان را بشناسیم و در این زمان تأثیر گذار باشیم و همین انقلاب زمینه ظهور امام زمان فراهم می‌کند.

آیت الله نوری همدانی به طلاب توصیه کرد: باید خود را برای حضور امام زمان آماده کنیم، نماز شب و تهجد را فراموش نکنید، نماز شب نورانیتی به انسان می‌دهد، طلاب باید سحرخیزباشند که علمشان برکت پیدا کند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس