سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی با انتشار یادداشتی برای اولین بار نسبت به حواشی حضورش در یک شبکه ماهواره‌ای واکنش نشان داده است.

دل‌نوشته «سالار عقیلی»/ تا جان در بدن دارم برای وطنم این «شکوه پابرجا» می‌خوانم
به گزارش مشرق،‌ سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی کشورمان بعد از حضور در شبکه ماهواره‌ای معاند در تاریخ سوم بهمن‌ماه و در پی ایجاد موجی از اعتراضات و انتقادات مردمی توضیحاتی را درباره این اتفاق ارایه نموده است. عقیلی در متنی ضمن اشاره به این که نیتی بغیر از ترویج موسیقی فاخر ایرانی نداشته است، ابراز امیدواری کرده که سوتفاهمات پیش آمده هر چه زودتر مرتفع شود. متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

«با خبر شدم که مصاحبه چند شب گذشته‌ام با شبکه ماهواره‌ای باعث برانگیختن احساسات وطن‌پرستانه برخی از افراد گردیده است. به اطلاع کلیه هم‌وطنان عزیز می‌رسانم که تا جان در بدن دارم، هواداریِ میهن عزیز و مردم نازنین ایران را گرامی خواهم داشت.

تا آنجا که باور قلبی‌ام می‌گوید در مصاحبه‌ام به‌شدت از کشور عزیز و برگزاری کنسرت در داخل مملکت، به‌خصوص در شهرستان‌ها دفاع نموده که به جرأت می‌توانم بگویم اغراق نگفته و همه عین واقعیت بود. از آنجائیکه فرد سیاسی نیستم و با گرایش‌های سیاسی‌ شبکه‌های ماهواره‌ای اصولاً آشنایی نداشته و ندارم و هدفم صرفاً ترویج و شناساندن هنرم بوده و هرگز غیر از راه هنر و تلمذ هنر موسیقی اصیل، راه دیگری نپیموده‌ام. سعی‌ام بر این بود که همواره در کشورهای مختلف به‌عنوان سفیر فرهنگی ایران، موسیقی کشور عزیزم را ترویج داده و نیتی به غیر از این نداشتم. تصورم این است که هیچ نکته‌ای خلاف شأن ایران عزیز و ساحت هنر و هنرمند ابراز نکردم و همواره افتخارات کشورم را پاس داشته و جوانان ایران عزیز را چه در داخل و چه در خارج با موسیقی اصیل و فاخر، همراه با اشعار بزرگانی مانند مولانا، حافظ، سعدی، جامی و... بیش از پیش آشنا نمایم.

با در نظر گرفتن این نکته که اکثر هم‌وطنان عزیز به این بنده حقیر لطف داشته و معمولاً انتظار دارند با گرفتن عکس، اینجانب را مورد عنایت خود قرار دهند، دور از انصاف و اخلاق هنری می‌بینم که از این کار ممانعت نمایم. از طرفی در مسافرت‌های داخل و خارج از کشور با اغلب شبکه‌های تلویزیونی در مورد فعالیت‌های هنری‌ام گفت‌وگو نموده‌ام و تاکنون مورد خلافی مشاهده نشده، این بار هم فقط و فقط در ارتباط با تور کنسرت اروپای خود به‌خصوص در لندن و منچستر، به مردم عزیز آگاهی دادم و سعی‌ام بر این بود که جوانان را بیش‌تر با موسیقی فاخر کشورمان آشنا نمایم.

با توجه به توضیحات بیان‌شده، امیدوارم برای برخی از هم‌وطنان عزیز سوءتفاهم به‌وجودآمده، رفع گردد و سپاسگزار همه هم‌میهنان مهربانم می‌باشم و از آنجائیکه عاشق وطنم و مردم ایران می‌باشم و بارها و بارها گفته‌ام: «همه جان و تنم، وطنم، وطنم، وطنم» هیچ تصمیمی برای مهاجرت و ماندن در خارج از کشور را ندارم و به‌زودی به آغوش میهن عزیزم ایران بازخواهم گشت و تا جان در بدن دارم برای وطنم این «شکوه پابرجا» می‌خوانم.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • گیل مرد ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    اقای عقیلی عزیز شما همیشه عزیز بوده هستید وخواهی بود موفق باشید
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    بدهکار هم شدیم؟! سالار خودت رو به خواب نزن
  • 182 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    فقط اینو بدون همین شبکه های ماهواره ایی فارسی زبان هم میگن ما جونمون رو برای وطنم ( ایران ) میدیم !!منتها باید از افراد سالمی مثل شما استفاده کنن که به وطنشون برسن !!
  • پری ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    عکسی رو از تو و همسرت در کنار سیما بینا دیدم که دستت روی شانه سیما بینا بود و همسرت حجاب درستی نداشت متاسفم برایت
  • آرش ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    سالار جون دیگه هیچی نگی بهتره گندش بدتر در میاد آخه ملتو چی فرض کردی؟!!!
  • علی ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    با سلام سالار جان می شود قبل تبلیغ موسیقی ایرانی از هویت بعضی ها آشنایی داشته باشی. یا علی
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    اي بابا حالا مگه چي شده ..؟؟؟همه رو كه نميشه با خودمون دشمن كنيم كه ؟؟؟
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    همین منوتو برای اعدامی های ایران چه سر و صدایی راه میندازن اعدامی هایی که واقعا" حقشونه مثل اون پسر مهابادی که پ ک ک فریبشدادن یااون دختری که سربندی رو کشته بود و . . . سرو صداشون باعث میشه همه فکرکنم ما بیخودی آدم میکشیم و باز هم تحریم میشیم .. کمی تفکر بد نیست منم بدم نمیآد همه جا برم ولی رعایت میکنم .
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    درود بر سالار عقیلی
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    من عکس های دیگه ایی ازش دیدم عکس با سالومه و ندا و بهزاد بلورررر که هرکدام به نوعی ایران رو میزنن..!!
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    قبول بر این که سیاسی نیستی اما یعنی تو فرهیخته نفهمیدی داری با شبکه ای صحبت میکنی که دائم علیه حکومت وقت کشورت (هر چند اگه قبول نداشته باشی یا داشته باشی) کار میکنه - چون بی سواد هم باشی میدونی شبکه من و تو علیه جمهوری اسلامیه .... نمیدونی بدون این شبکه صهیونیستی- بهایی-سلطنت طلب هستش اگه نمیدونی برات اثبات کنم
  • فاطمه الف ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    همچین گفته شناساندن هنر و موسیقی ایرانی و ...با حضور در من و تو؟؟؟؟ " مثل این است که برویم و ساقی بیاوریم و جمع مستان هم می رسد و شرابی و شمعی و ... بعد بگوییم برای شناساندن شاعر ایرونی حافظ این کارو کردیم و قطعا هم حافظ ربطی به سیاست نداره
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    براتون مهم نیست که اونا ضد ایرانین؟ یعنی از نظرتون افراد ضد ایران و ضد اسلام لایق این هستند که برید بشینید جلوشون و بگید و بخندید و به نوعی اعتبار شبکه شون رو تایید کنید؟ اگر هنوز نمیشناسیدشون که یکجور جای تاسف داره. اگر هم میشناسیدشون که چه عرض کنم.
  • امیر ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    امیدوارم ملت بزرگوار ایران تورا ببخشند که به سر نوشت شجریان مبتلا نشی فقط وطن ودیگر هیچ
  • ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    من کلیپش رو دیدم تو ی مصاحبه با مجری شبکه من و تو ..حال مجری رو میگیره . وقتی مجری به عقیلی میگه شما توی تهران نمیتونید اینقدر کنسرت برگزلر کنی ولی ایشون در جواب میگه هزینه ارگ خیلی خیلی ارزون تر از خارج از کشورهاتفاقا زیاد هم کنسرت میذاریم.... آخه نمیشه همه رو دشمن کنیم.اون از .شجریان..این هم از عقیلی ..بابا یه کم وسیع فکر کنیم ...اولا آسیاب تو چرخ دشمن نریزیم در ثانی با رفتارمون نشون بدیم که اینجا آزادی وجود داره و هیچ غلطی نمیتونن بکنن...
  • جلال ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    اگر ارشاد برخورد نکنه این مسئله باب میشه عقیلی که بعنوان الگو جوانان ایرانی با اون وضعیت خانمش در کنار زنان مفسده چه توجیهی دارند باید افراد را اینقدر گنده نکنند که با تخلفشون سردرگم بشن که با ایشون چکار کنند همانطور که شجریان رو کنار گذاشتید ایشون رو هم بایستی طرد کرد تا بدونه حرکتش سوالات زیادی در ذهن نوجوانان پیش میاره این آقا که این همه وطنم وطنم میکنه چه جور حاضر میشه خانش رو بدون حجاب در معرض دید عموم بذاره خاک بر سرش
  • صالح ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    توصیه اسلام مبنی بر پرهیز از ترویج موسیقی(بر مبنای فتوای رهبری که در حکم دستور اسلام است) را پشت گوش انداختیم.موسیقی و شعر از قبل از اسلام وجود داشته اما اسلام با وجود اینکه سرودن شعرهای دینی را سفارش کرده کوچک ترین سفارشی به موسیقی حتی موسیقی حلال و با مضامین مذهبی نکرده.بماند که بسیاری از علمایی که صفای باطن دارند از موسیقی حلال هم نهی کرده اند.و مثلا آیت الله جوادی گفته موسیقی عقل عملی را ضعیف می کند( نقل به مضمون)
  • محسن ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    بعید به نظر میرسد که ایشان از ماهیت این شبکه ها اطلاعی نداشته باشد. اگرواقعا چنین باشد پس به دون شک ادم ساده ای است واین شبکه ها هم مترصد اینگونه افراد هستند .
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    ان شاء الله تکرار نشود مردم بزرگوار ایران اسلامی شما رو می بخشند. مردم مسلمان ایران گذشت می کنند تا بزرگی خود را به رخ کسانی بکشند که چشم دیدن ایران اسلامی رو ندارند و توطئه هاشونو در نطفه خفه می کنند
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    آقای عقیلی، دقیقا این شعار وطن پرستی و جان فشانی برای وطن رو همه مسلک های معاند با جمهوری اسلامی ایران از سلطنت طلب تا منافق و .... دارن و در هر جایی که بتونن توی بوق و کرنا می کنن.
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    خواننده ی انقلابی
  • امیر علی ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    آقای عقیلی ...«حب الوطن من الایمان»... اما کدوم وطن؟ وطن فقط یک محدوده جغرافیایی نیست....وطن یعنی فرهنگ...یعنی هویت...یعنی فهم و درک و عمل....وطن یعنی یک ایرانی مسلمان با شرافت بودن...بنظر شما شبکه من و تو که مالکش یک یهودی صهیونیسته و همیشه بر ضد فرهنگ ملی و دینی ایران و ایرانیان بزرگ داره برنامه تهیه میکنه...میشه جزئی از این وطن باشه؟؟؟ یا شبکه های دیگر فارسی زبان که بر ضد فرهنگ ایرانی اسلامی ما همیشه دارن از اونور آب برنامه تهیه میکنن؟؟؟....جناب عقیلی...ایرانی بودن یعنی یک مسلمان شیعه واقعی بودن...یعنی هم علقه داشتن به خاک، هم فرهنگ ایرانی اسلامی...و اسلام...چقدر در این وطن وطن کردن روشنفکران دین و اسلام و شیعه بودن غریب مونده...در حالی که ایران بدون اسلام هویتی ندارد...و اگر اسلام نبود خبری از ایران هم نبودچراکه دشمنان سالهاست آرزوی چند پاره کردن این وطن رو دارن و چیزی که در مقابل اونها محکم ایستاده اسلامی بودن ایرانیهاست...هر کجای دنیا باشی حتی داخل ایران باشی امابا فرهنگ اسلامی عجین نباشی مطمئن باش ایرانی نیستی...
  • قاسم خوشنویس ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    برو توبه کن حد اقل از شهدایی که هر روز دارن میارند ، چه مدافع حرم و چه گمنام که همه اینا برای آسایش امثال شما جونشون رو میدن شرم کنید آقای عقیلی دید من نسبت به گذشته نسبت به تو فرق کرد حیف حیف با این صدا احساس خوبی داشتم با این صدا
  • بیتا71 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    هنرمندمردمی بودن دلیل نمیشه که از دنیابیخبرباشیم وبگیم ازسیاست پشت پرده این شبکه ها بی اطلاع بودم یعنی هرکی مشهورشد بایدازاوضاع واحوال مملکت عزیزش بیخبرباشه!شما که خیلی خودراوطن پرست میدانید وترانه های بسیارپرمغزی درباره میهن اجراکرده اید باید از ماهیت دشمنان میهن خودهم آگاهی داشته باشید.
  • بیسیمچی ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    آقای سالار عقیلی جوانی با صدای سحرانگیز و جان افزاست. ایشان هم مثل من و شما ممکن است اشتباه کند. امیدوارم خداوند همیشه حافظ هنرمندان مردمی و سلیم النفس ما باشد و اینچنین لغزش هایی هرگز اسباب آزار خاطر مردم هنر دوستان ما نشود. صدای سالار واقعا مثل نواختن تارهای ابریشم است.
  • صادق ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    سلام، همه چیزباید براساس گذشت و سعه صدر باشد، باید به اعتذار افراد احترام گذاشت و بخشید... اما براستی اثرات وضعی این قبح زدایی را می توان با خودرا بنفهمی زدن نادیده انگاشت؟ اگر کسی ندانسته بجای آب، مسکرات بخورد شاید گناه مرتکب نشده باشد اما آیا اثرات وضعی شرب خمر در بدنش و روحش ازبین میرود؟! سالار عقیلی خوب، باصدای زیبا، کلی هم خوب خوانده، اما آیا بابت خوانده هایش هزینه و حق الزحمه نگرفته؟ آیا هرکس هنرمند بود فراقانون میشود یا جرمش سنگین تر می شود؟ مگر نفرموده اند : حسنات الابرار سیئات المقربین؟ سالار عقیلی در خصوص مشکل ایجاد شده از سوی همسرش در کمپین خانه موسیقی از یک مولکول کوتاه آمد؟ آیا اولین بار است که در خارج از کشور مرتکب فعل ضدارزش می شود؟ آیا با معاندین و مبتذل ها عکس یادگاری نگرفته؟ در محافلشان حضور نیافته؟ آیا با هرزه هایی مثل لیلا فروهر و...عکس یادگاری نگرفت و منتشر نکرد؟ آیا اینها احترام به کسیست؟ یا بی احترامی به هنرمندانی که پاک زیستن را انتخاب کرده اند؟ خانه موسیقی هم تکلیفش در جغرافیای فرهنگی نظام کاملا روشن است، او فقط خودرا موظف به دفاع از ضدارزشها میداند و پاسخگویی به انبوه اعتراضات و ابهامات را با تبختر و تفرعن و غوغاسالاری رسانه های زنجیره ای نادیده می انگارد.که اینهم به کیش شخصیت و قشری نگری و کاهش حساسیتهای مدیران فرهنگی متعلقات نظام بازمیگردد. بهرروی وقتی کسی یا مجموعه ای حاضر به برتافتن ارزشهایی که برای حفظ آنها صدها هزار جوان رشید و غیور به خون نشستند نیست، چگونه غیرت اسلامی-ایرانی اجازه برتافتن اورا می دهد؟ هنرمند و مدیر مراکز فرهنگی باید تکلیفش را روشن و موضع شفاف اتخاذ کند، دوران وسط لحاف خوابیدن و همه راداشتن، براستی گذشته و کسی برنخواهدگشت!! کاربران محترم و عزیز بجای نگاشتن احساسی، لطفا به اثرات وضعی این رفتارها بر نفوذ، عادی سازی، قبح زدایی و ساختارشکنی و ایجاد تعارض ذهنی و دوقطبی شدن جامعه دقت کنند. فساد و خطا که خوب ندارد! گناه، گناه است و برای مدیر فرهنگی و هنرمندی که شهرتش را وامدار همین جغرافیا، به مراتب بزرگتر و نابخشودنی تر.
  • shadman ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    آخه پسر خوب،نکن ،بشین! یک مسلمون شیعه باید تولّی و تبرّی که جزء فروع دینه هست جامه ی عمل بپوشه تولّی: دوست داشتن دوستان اهلبیت تبرّی: دوری جستن از دشمنان اهلبیت
  • عا شق وطن ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    سالار با..غرور است. وقتی که سیاسی نباشی این جور سوء استفاده هارانمی شناسد پسباید به او بگویئم که همچنان دوستش داریم..
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    ماشالا همه آشغال های اون طرف رو به اسم و چهره خوب میشناسید . لابد از همسایه بغلی شنیدین ، خودتون ماهواره ندارین آره ؟
  • حسین ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    با سلام علیرغم غیر قابل باور بودن عدم آشنایی با شبکه من و تو، باید همه متوجه باشیم که اگر مثل امثال شجریان بود در همانجا -چه در آن برنامه و چه بعد از اعتراضاتی که به او شد- شروع به فحاشی و ... می کرد در حالیکه خیلی مودبانه از همه عذرخواهی کرد. بخاطر تمامی آثاری که برای ایران عزیز خوانده است و إن شاء الله خواهد خواند، باید یک فرصت دیگر به او داده شود تا جبران کند. عزیزان اگر صبر کنند پس از بازگشتش به ایران عزیز قطعا خودش توضیح بیشتر خواهد داد. توجه کنیم که اگر بیش از حد فشار بر او وارد کنیم ممکن است خدایی نکرده او را جذب جبهه ضد ایران کنند. امیدوارم سالار عزیز با برگزاری چند کنسرت ویژه در ایران جبران اشتباهش را بنماید.
  • فتنه94 ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    سالارجان ازتوخیلی بعید که بادشمنان ایران بخای موسیقی فاخر رامعرفی کنی.... سالارچه کردی!!!
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    گیل مرد چقدر مشمئزکننده هستند این ادمهای احساساتی که فقط با یک نسیم جابجا می شوند! ضمنا اقای خواننده شما سیاسی نیستید ولی مسلمان که هستید رفتار و کردارت مسلمان منش بود؟ آن بی حیایی ها خلاف شأن ایران عزیز و ساحت هنر و هنرمند و افتخارات کشورت نبود؟ کشوری که تو را بزرگ کرده و نان و ابش را خوردی و مشهور شدی!
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    چه مغز کوچکی و چه تحلیلی!!!
  • محمود ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    با سلام و عرض ادب خدمت برادر سالار عقیلی ؛یک خواننده که برای اعتلای کشور خود می خواند با ید دوست و دشمن خود را بشناسد ؛ شما برادر عزیز سر سفره ی شبکه ای که دشمن قسم خورده ی این ملت اسلامی و نظام مقدس است نشسته اید و می خواهید شکوه کشور را پابرجا کنید؟می بایست از این ملت عذرخواهی شود چون حضور شما در این برنامه خلاف شرع است و اسائه ی ادب به این ملت شریف می باشد
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    یک سرچ کن مجریان شبکه ی منو تو ردیف برات مینویسه تازه این که چیزی نیست بازیگرای خودمون ه م با افتخار باهاشون عکس میگیرن .. شیعه ی باهوش همه را میشناسد ولی در برخورد رعایت میکند..
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    وقتی سالار عقیلی رو توی شبکه من و تو دیدم دیگه دلم زده شد و آهنگ هاشو پاک کردم رفته با شبکه معاند و فاسد و هرزه من و تو مصاحبه کرده بعد با اون زنان فاسد عکس یادگاری انداخته بعد میگه دور از اخلاق بود که با این فاسدها عکس نگیرم !!!! جالبه !!! رفتی با این منافقای سلطنت طلب و ضد انقلاب فاسد و هرزه عکس گرفتی که اخلاق و ادب رو رعایت کنی ؟!
  • نيما ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    افرين سالار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس