کد خبر 527429
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹

شبکه اختصاصی استان تهران در مراسمی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، این شبکه از این پس به جای شبکه HD پخش می شود و شبکه قبلی تهران به عنوان شبکه اختصاصی موضوعات اقتصادی برنامه های خود را پخش می کند.

شبکه اختصاصی استان تهران رسما آغاز به کار کرد

رئیس رسانه ملی در مراسم افتتاح شبکه اختصاصی استان تهران با اشاره به فعالیت شش ساله شبکه پنج تهران که از طریق فرستنده های زمینی پخش می شد گفت: این شبکه هویت استانی اش ملی شده بود که در یک سال اخیر مأموریت اقتصادی هم پیدا کرد.

دکتر محمد سرافراز افزود: پیش از این شبکه ای که مأموریت خاص اقتصادی داشته باشد نداشتیم و از امروز با افتتاح شبکه اختصاصی استان تهران، این مأموریت به شبکه قبلی تهران واگذار شد.
وی با بیان اینکه به خاطر برخی اقدامات مناسبتی و انتخابات پیش رو شبکه استان تهران زودتر از موعد مقرر افتتاح شد، گفت: برای انتخابات خبرگان رهبری نیاز است که شبکه های استانی از نامزدهای انتخابات دعوت کند که در این شبکه ها صحبت کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما هدف اصلی ایجاد شبکه اختصاصی استان تهران را طراحی مجموعه ای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اطلاع رسانی با نگاهی به همه موضوعات دانست و افزود: در زمینه اطلاع رسانی، مردم منظومه ای از رفتارهایی که در استان تهران اتفاق می افتد و برای تصمیماتشان مؤثر است از طریق این شبکه بدست خواهند آورد.

سرافراز اطلاعات ترافیکی و محیط زیستی را ازجمله زمینه های کار اطلاع رسانی در شبکه اختصاصی استان تهران اعلام کرد و گفت: مردم این استان علاوه بر تلویزیون، این اطلاعات را با استفاده از فناوری های نوین و اپلیکیشن ها بر روی گوشی تلفن همراه خود دریافت خواهند کرد.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه ساختار جدید و متفاوتی در شبکه استان تهران طراحی شده است افزود: این شبکه با توجه به ساختارش شبکه ای چابک است که با نیروی انسانی بسیار کم اما کارآمد و جوان فعالیت می کند و امیدواریم شبکه مفیدی برای مردم استان تهران باشد.

سرافراز با اشاره به اینکه پیش از این دو شبکه خبری پرس تی وی و هیسپان تی وی به صورت HD پخش می شدند افزود: شبکه اختصاصی استان تهران نخستین شبکه ای است که با تأکید بر برنامه های تولیدی با کیفیت تصویر و وضوح بالا بر روی سیستم HD پخش می شود.

وی گفت: برای این شبکه دو استودیو و یک واحد سیار HD با استفاده از توان تکنسین های ایرانی آماده سازی و ایجاد شده است.

رئیس رسانه ملی ابراز امیدواری کرد : دستگاه های مرتبط از وزارتخانه ها تا نهادها و سازمان هایی که برای کلانشهر و استان تهران کار می کنند به این شبکه کمک کنند تا برنامه های آن برای مردم استان مفید و آموزنده باشد.

سرافراز حاشیه نشینی، ترافیک،‌ آلودگی هوا و آمار بالای طلاق را از مشکلات تهران و وجود افراد تراز اول علمی، فرهنگی و هنری در این استان را ازجمله ویژگی های تهران دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه ها این شبکه بتواند برای بالا بردن خوبی ها و نقاط مثبت و پایین آوردن آسیب ها و نقاط منفی استان تهران تلاش کند.

مدیر شبکه تهران هم در این مراسم با اشاره به تلاش شبانه روزی سه ماه گذشته برای راه اندازی شبکه اختصاصی تهران گفت: برنامه های این شبکه علاوه بر تلویزیون بر روی تلفن های همراه مردم استان تهران پخش خواهد شد.

احسان کاوه افزود: راه اندازی این شبکه، تجربه ای عظیم است که با استفاده از تجهیزات جدید همراه با صرفه جویی های مالی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس