عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: هر اقدام حمایتی که موجب کاهش اثرگذاری صاحبان ثروت بر اصحاب قلم شود، مثبت است و از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای حمایت واقعی از بیمه خبرنگاران تشکر می‌کنم و امیدوارم منابع این اقدام پایدار باشد.

به گزارش مشرق، احمد توکلی در رابطه با دو برابر شدن یارانه بیمه خبرنگاران اظهار کرد: به‌طور کلی معاونت مطبوعاتی فعلی وزارت ارشاد ضمن سوابق طولانی که در عرصه مطبوعاتی دارد واقع‌بینانه‌تر به مسائل حرفه‌ای خبرنگاران نگاه می‌کند.

وی ادامه داد: حمایت‌هایی که موجب کاهش اثرگذاری صاحبان ثروت از صاحب قلمان شود مثبت است و من به نوبه خود از این اقدام معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تشکر می‌کنم و امیدوارم منابع پایداری داشته باشد و در این صورت اقدام مثبتی است.

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با کمک و حمایت‌های احتمالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به پایداری اقدام حمایتی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در مقوله بیمه خبرنگاران به موضوع کمی بودجه و تخصیص‌های آن اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز موفق به رؤیت ردیف‌های بودجه در رابطه با مسائل و حوزه وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی نشدم، اما مجلس نمی‌تواند ارقام بودجه را به‌دلیل کمبودهایی که وجود دارد، چندان کم و زیاد کند.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به‌تازگی یارانه بیمه فصل تابستان رسانه‌ها را که رقمی بالغ بر 5میلیارد تومان بود به حساب مدیران مسئول رسانه‌ها واریز کرد؛ اقدامی که با هدف تأمین امنیت شغلی و استقلال حرفه‌ای خبرنگاران انجام شده است. همچنین معاونت مطبوعاتی اعلام کرده از سال آینده یارانه بیمه خبرنگاران برای رسانه‌هایی که خبرنگاران خود را با عناوینی چون «روزنامه‌نگار، خبرنگار، سردبیر، عکاس، مترجم  و سایر عناوین مشابه» بیمه کنند، دوبرابر پرداخت می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن نامور صدیق ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    یکی ازعملکردهای بسیار خوب و تحسین برانگیز معاونت مطبوعاتی در زمان مدیریت دکترانتظامی ساماندهی امور خبرنگاران و امنیت بخشی به شغل خبرنگاران و کارکنان حوزه مطبوعات بوده است. همچنین ضابطه مند و شفاف نمودن کلیه عملیات مربوط به امور نشریات کشور از جمله پرداخت یارانه ها از طرف ایشان که جای سپاس و تقدیر دارد از این بزرگوار. اما دراین بین و در روند اجرای این امر (در خصوص پرداخت تمامی هزینه های بیمه به مدیران مسئول به منظور بیمه نمودن خبرنگاران) متاسفانه مواردی دیده می شود که (شاید) به جهت کم توجهی برخی مسئولان و کارکنان دست اندرکار مربوط به موضوع پرداخت یارانه بیمه به نشریات، یقیناً حق سایر نشریات در این خصوص ضایع می شود. چرا که در واقع یارانه بیمه خبرنگاران فرصت مناسبی را برای برخی نشریات ایجاد کرده که از قبل این یارانه، محفلی دوستانه برای بیمه نمودن بستگان درجه اول، دوم، سوم،چهارم،پنجم و.... سببی و نسبی (مربوط و نامربوط به امور خبرنگاری و مطبوعات) ایجاد شده است. با نگاهی به لیست بیمه تابستانی 94خبرنگاران نشریات در سایت معاونت مطبوعاتی، میتوان این بی عدالتی و یا عدم دقت و بی توجهی به امر بیمه خبرنگاران را مشاهده کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس