کد خبر 526479
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶

در یادداشت جدیدی که در العربیه منتشر شده آمده است: توانایی محمد جواد ظریف در تحریف وقایع یک پدیده است و باید به خاطر چرخش‌های خبری و توجیهاتش به او جایزه اهدا شود.

به گزارش مشرق،وبگاه شبکه «العربیه»، نزدیک به رژیم آل سعود، در یادداشتی در زمینه سخنرانی اخیر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در نشست داووس در سوییس نوشت: با عدم حضور عربستان سعودی در اجلاس داووس، افسانه‌های ظریف بر جلسه غالب شد.

«فیصل عباس» سردبیر عربستانی بخش انگلیسی شبکه العربیه در این یادداشت آورده است: توانایی ظریف در تحریف وقایع یک پدیده است و به خاطر چرخش‌های خبری و توجیهاتش باید به او جایزه اهدا شود. ظریف در سخنان خود در حالی که تلاش کرد برای آشتی با عربستان سعودی، تهران را «خرس عروسکی دوست داشتنی» نشان دهد، ریاض را به همچون «گرگ بد بزرگ» به تصویر کشید.

نویسنده این یادداشت در ادامه با تمسخر سخنان ظریف در نشست داووس نوشت: من نسبت به این سخنان ظریف در جمع حضار و متنفذان جهانی شک دارم که کشورش اعتقادی راسخ به دیپلماسی به عنوان ابزاری برای حل و فصل درگیری داشته باشد.

نویسنده سعودی برای توجیه سخنان خود از «نیروی قدس سپاه» به عنوان دلیل خلاف سخنان وزیر خارجه ایران یاد کرد.

«فیصل عباس»، نویسنده این مطلب، در ادامه با جسارت هرچه تمام تر مدعی شد: اگر رژیم ایران به درستی همانند کبوتر صلح دوست است، پس باید عقب نشینی از سه جزیره متعلق به امارات متحده عربی (تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی) که هنوز در اشغال خود دارد را در نظر گرفته و از حمایت رژیم قاتل «بشار اسد» رییس جمهور سوریه دست بکشد و همچنین به حمایت خود از شبه نظامیان حوثی که علیه حکومت مشروع یمن کودتا کردند پایان دهد.

نویسنده سعودی در بخشی دیگر از این یادداشت نوشت: ظریف تاکید کرد که حمله به سفارت عربستان را محکوم کرده و عاملان تحت تعقیب قرار خواهند گرفت اما جای تعجب ندارد که او چندان درباره چگونگی حمله صورت گرفته و امکان اجازه آن تعمق نکرده است زیرا اگر حکومت ایران مایل نباشد حتی یک پشه نیز اجازه پرواز پیدا نخواهد کرد. ظریف با ناراحتی به هزینه‌های افزون‌تر نظامی عربستان نسبت به ایران اشاره کرد اما نگفت که این امر نتیجه طبیعی دخالت ایران در امور منطقه است. عربستان سعودی ترجیح می‌داده هزینه بیشتری را در مسیر توسعه خود صرف کند اما با موشک‌های حوثی‌ها از جنوب و لاف زدن‌های ایران درباره ایجاد یک امپراتوری و اشغال شهرهای عربی مواجه است، پس عربستان چه اقدامی دیگری را غیر از این می‌توانست انجام دهد؟

در خاتمه این یادداشت نویسنده العربیه مدعی شد که حاضران در اجلاس داووس دوست داشتند سعودی‌ها در این نشست حاضر بودند تا جواب داستان‌سرایی‌های ظریف را می‌دادند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    آفرین خوب گفتی: " زیرا اگر حکومت ایران مایل نباشد حتی یک پشه نیز اجازه پرواز پیدا نخواهد کرد. " پس قبل از اینکه اسم کشورمو بیاری دهنتو آب بکش، بعد هم اون آبو بریز همونجایی که میسوزه ( محمودک کجایی- بر وزن حسنک کجایی)
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    برو کنارباد بیاد. سعودیه بوگندو.
  • علیرضا ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    هیشکی دوس نداره عربستان شیطان صفت جایی حضور داشته باشه... کفتارهای گرگ صفتی مثل شما هرجا حضور داشته باشن بجز خون و خونریزی و سربریدن و گردن زدن دیده نمیشه... حیوانهای آدم نمای از خود راضی...
  • عادل ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    به نام خدا. مرگ بر ال سعود
  • پارسا ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    عربستان تو این هشتادسال از زمان بسته شدن نطفه ناپاکش به فکر توسعه نبوده فقط بعد حمله به یمن و دفاع مشروع یمنی ها به فکر توسعه افتاده..!!!خدایی از بس دروغ میگن بعضی اوقات فک میکنم جیش الاسلام و النصره مال خودمونن و این ماییم که ائتلاف کفتارگونه تشکیل دادیم و یمن رو سر زنان و کودکان بمباران میکنیم
  • حامد ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    ببینید دوستان..احساسی با قضیه برخورد نکنید عربستانی ها از حضور فعال ایران در منطقا نگران هستن و دارن نسبت به این حضور واکنش مثبت نشون میدن...........
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    دم آقای ظریف گرم که اینقدر خوب حرف می زنه و سعودیها از ته اعماقشون می سوزن.
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    نیروی قدس خوب خاری شده تو چشم آل سعود ملعون
  • محقق ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    پدر سوخته دیوانه هست
  • نگران امت اسلام ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    ای کاش من توان داشتم تمام اسناد مربوط به تروریست پروری عربستان را برای جهان فاش میکردم: هرجا رد و اثری از جهل و حماقت جمعی هست، پای عربستان آنجا باز است! صدها گروه تروریستی مخوف وحشی که با هزینه میلیاردها دلار پول عربستان و هدایت شیطان بزرگ فقط و فقط بدنبال هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش و رعب و وحشت در بین مردم منطقه است جالب این است که عربستان در لایه های پنهان این گروهها که اکثرا خود را اهل سنت معرفی میکنند وجود دارند.!! در پاکستان و افغانستان و عراق و یمن و لیبی و مصر و بنگلادش و نیجریه و بحرین و لبنان و سودان و آذربایجان و تونس و ترکیه و جمهوریهای قفقاز و سوریه و چاد و کنیا و جیبوتی و جدیدا هم در بورکینوفاسو و.... همه و همه گروههای وحشتناک و بی رحم با شعار توحیدی لااله الا الله ، منطقه را به آشوب کشیده اند! و کسی فکر نمیکند برای تشکیل و تجهیز و سازماندهی و هدایت و حمایت این اینهمه گروههای وحشی آدم نما، چقدر باید هزینه کرد؟ و عربستان تا کی دوام می آورد؟ نام تعدادی از گروههای وحشی که بیشتر نامشان را شنیده ایم: سپاه صحابه لشکر جهنگوی لشکر طیبه بوکوحرام طالبان القاعده جبهه النصره الشباب ولایت سینا داعش احرارشام جیش الاسلام جندالله جیش العدل فلیق الشام ارتش آزاد سوریه انصار السنه ...... همگی با هزینه عربستان پرورش می یابند.
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    زر یا مفته دیگه... این نزنه کی بزنه
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    با اینکه انتقاداتی از دکتر ظریف داریم ولی با دیپلماسی و خونسردی و لبخندش خوب.... این سعودیها رو سوزونده
  • فرهاد ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    علاوه برجزایر یادشده دربالا تعدادی ازکشورهای حوزه خلیج فارس بعلاوه خودتنگه هرمزهم مال ایران است که به حول قوه الهی مال ماخواهندشد به کوری چشم این وهابی های سوسمارخور وکفتارخور
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    عصبانیت و ترکیدن مرتجعین نشونه خوبیه یعنی داریم راهو درست می ریم به دو دلیل : 1 . حل پرونده هسته ایی و رفع تحریم های بانکی و ... بازشدن سوییفت و تجارت و رقابت شرق و غرب برای ورود به ایران باثبات و امن و البته کشوری که می تونن روش حساب کنن ، تمایل روسیه و چین به ایران 2 . اوضاع جهانی عربستان ، دنیایی که هر لحظه افراد مطلعش بیشتر می شه با تضادی احمقانه روبروست ، کشوری که کرسی حقوق بشر دارد ! از هر گونه نشانه دموکراسی و ازادی فرسخ ها به دور است ! و البته متحد غربه ! ماه هاست یمن را با انواع سلاح های ممنوعه می کوبد زن و کودک یمنی را می کشد حتی به بیمارستان ها ، مهد کودک ها و مراسم عروسی هم رحم نمی کند اینا رو چند روز حساب کرده بودن انصارالله به مدد ایران پدرشونو درآورده . ضمنا حوادث عراق ، سوریه و لیبی از گور عربستان بلند می شه و اتفاقا باز ایران آنجا خفتشان کرده . تروریست های عربستانی از آمریکا و اروپا بگیرید تا آسیا و آفریقا و همه جا در حال ترور هستن ، ابوسیاف ، القاعده ، طالبان ، داعش ، النصره ، احرار شام ، بوکوحرام ، الشباب ، ترکستان چین و ... همه ناشی از تفکرات و حمایت های عربستانه ، عربستان در دنیا بی آبرو شده و هزینه سنگینی رو دوش آمریکا و غرب گذاشته .
  • وحید ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    وهابی ها، این فیصل عبّاس را از کدام زباله دانی پیدا کرده اند. مردک نفهم، تمام هیکل شما مفتخورهای شتر، از صدقه سر ایران است؛ اگر پایش بیافتد، کاری می کنیم این مقاله ات را با پهن شتر، روی شن های قبر بابات بنویسی. دنبال جزایر خلیج فارس می گردید، کاری ندارد بیایید بگیرید؛ آن وقت چه حالی می دهد سلمان بن عبدالعزیز و آل خلیفه و امیرقطر و امیر کویت را سیخونک بزنیم وارونه سوار شتر کنیم بفرستیم بروند بادیه بورانیِ پشکل شتر بخورند.
  • امیر ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    اگر سعودی دست از ادعاهای واهی خود همانند جزایر سه گانه و تکفیر مسلمانان دست بردارد ما آنگاه با تهدید ایران مواجه نخواهد شد. در ضمن لطفا خواهشا یمن نفت عربستان را بشدن هدف قرار دهد باتشکر.
  • ماجد ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    این کثافتها از بس مشروب خوردن بوی انسانیت نمیدهند مرگ بر آل سعود
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    مهم ترین دلیل گستاخی سعودیها نرمش ها و کرنش های بیجای جناب ظریف است
  • اهوازی ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    آقای فیصل عباس چرا همه تروریست های القاعده و جبهه النصره و داعش و.... همه سعودی هستند و مثل شما لباس میپوشند و حرف میزنند و نماز میخوانند و فکر میکنند؟
  • داود سلگی ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    از چیزایی که می سوزه...نیروی قدس _ایران بخواد پشه.._موشک حوثی ها_سوریه_شهرهای عربی.....خدا حفظ کنه ژنرال سلیمانی و سپاه سرافراز قدس و ملت معتقد و با غیرت ایران
  • مهماندار هواپیما ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    کدام احمق سعودی بود که می گفت عربستان در عرض 4 ساعت اسمان ایران را تسخیر می کند
  • ناشناس ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    شما اگه عرضه دارید برید سه تا جزیره خود را از اسراییل بگیرید.مشرق درباره سه جزیره عربستان سعودی که در اشغال اسراییل هستند مطلب بده.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    تاصدسال پیش اماراتی وجود نداشت این جزایر هزاران ساله ازایرانه
  • نسا ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    يعني دوستان كيف كردم كامنت هاتون رو خوندم احسنت بر شما و غيرت ايرانيتون پاينده باشيد لعنت برقون جنايتكار آل سعود خداوند از روي زمين محوتون كنه ان شاله
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    لعنت الله علی ال سعود
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    گرچه از ظریف دل خوشی ندارم و مخالفش هستم ولی وقتی به یکی از مقامات کشورم توهین بشه بهم بر میخوره اونم توسط خونخوارهای وهابی آل سقوط حالا آقای ظریف متوجه شدید چرا ما منتقد رفتار منفعل شما در قبال این حرامی ها بودیم ؟!! فکر نکنم آقای ظریف درس عبرت بگیره !
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    من دهن این جبیر و باباشو پادشاهشونو جر بدم
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    لعنت الله علی ال سعود
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    هوشه یابودرست صحبت کنیدبه حاج قاسم میگیما
  • جواد ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    ایران باید بریزه بحرینم بگیره تا اینا دیگه خفه خون بگیرن . بخرین از نظر قانونی مال ماست شاه مزدور خارج بوده و معامله ای که کرده مورد قبول ملت ایران نیست
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    هزاران سال ایرانی بوده و همیشه خواهد بود متاسفانه حکام سعودی هر از گاهی فقط یه زر می زنند جدی نگیرید
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    ایران چرا در جواب گزافه گویی سعودیها درباره جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس مسئله اشغال جزایر عربستان در دریاری سرخ بدست رژیم صهیونیستی را بزرگ نمایی نمی کنه ...سکوت وهابیها درباره اون جزایر چرا به ایران سرایت کرده؟؟؟
  • ؟ ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    اونجه یم واس ماست اینجه یم واس ماست کلا"همش واس ماست
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    نیروی قدس نبود شما بی شرف ها الان به ایران حمله کرده بودید سردار پدرشون رو در آورده تکفیری های کثیف سعودی آدم کش های وهابی نامسلمان
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    سگ وهابی برو بميرررر.
  • فرهاد ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    آقای فیصل عباس مثل اینکه به کرتکس مغزت بدجوری ضربه خورده چشماتو بازکن ببین که پولهای بادآورده نفتی عربستان خرج چه آدمکش هایی داره میشه ؟مثل آدمهایی که دارن غرق میشن شماهم دارین دست وپامیزنین.مطمئن باشیدکه وعده پیروزی خداوندنزدیک است وشما هلاک خواهیدشد.
  • مهدی اسدی ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    سلام : بدبخت بیچاره ناخواسته به قدرت و عظمت بیشه شیرانــــ ایران عزیز اعتراف کرده است . ملاحظه بفرمایید : «تا ایران نخواهد پشه پرواز نمی کند!!!» از اصول مترقی نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت و پشتیبانی از مستضعفان جهان ازجمله یمن مظلوم در عین حال غیور است. و واهمه ای هم از این حرف نداریم . ااین مثلآ از متفکران پشت صحنه آل سقوط ــ سقوط است !!!
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    نوپو بهتره وارد عمل بشه و اینارو دستگیر کنه
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    اخه ملخ خورها چه سودی برای من و ما داره خواهشا زیاد روی این زامبی ها عقب مانده مانور ندین
  • رسول ایران ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    جزیره ( های ایرانو ) میخواید....... هر سلامی علیکی داره ، شما ( ترسوهای بادیه نشین ) سلام کنین .... علیک از ما ، ما هم خاک و بیابونای (قدیمی ایرانو که الان توش نشستید ) خودمونو میخوایم..
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    کاری نکنید استان سیزدهم را پس بگیریم !!!
  • رضا ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    لعنت الله علی آل سعود لعنت الله علی آل سعود لعنت الله علی آل سعود لعنت الله علی آل سعود ......
  • محمود ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    مرگ بر آل وحوش والسلام
  • ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    چقد زر مفت میزنن این سعودی های نجس
  • oydmrgvs ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    20

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس