کد خبر 526142
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

221 دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای به شورای نگهبان با بیان اینکه برای بررسی صلاحیت‌ نامزدها به جار و جنجال‌ های ساختگی برخی جناح‌ها اعتنایی نکنید، اعلام کردند: فضاسازی‌ برخی جناح‌ها باعث نشود وظیفه خطیرتان قربانی مصلحت سنجی‌های نابجا شود.

به گزارش مشرق، 221 دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای به شورای نگهبان با بیان اینکه برای بررسی صلاحیت‌ نامزدها به جار و جنجال‌ های ساختگی برخی جناح‌ها اعتنایی نکنید، اعلام کردند: فضاسازی‌ برخی جناح‌ها باعث نشود وظیفه خطیرتان قربانی مصلحت سنجی‌های نابجا شود.

در ابتدای این نامه آمده است: متاسفانه روند بررسی صلاحیت‌ها در هیأت های اجرایی به خوبی پیش نرفت و برخلاف آن چه که باید انجام می شد، این نهادها به جای احراز صلاحیت داوطلبان ،تنها به استعلام های مراجع چهارگانه اکتفا کرده و در برخی موارد حتی این استعلام ها به وضوح نادیده گرفته شده بود.

در ادامه این نامه تصریح شده است: برخی از افراد که نظرات خلاف قانون آنها در فتنه 88 علیه نظام جمهوری اسلامی به صورت صوت و تصویر و یا در روزنامه‌ها موجود است و یا کسانی که در برخی از پرونده‌های فساد مالی محکومیت دارند در کمال تعجب تایید صلاحیت شده بودند. ثبت نام فله‌ای برخی از احزاب که از قبل نیز احتمال رد صلاحیت‌شان بالا بود این نگرانی را تقویت می‌کرد که دست‌هایی پنهان در برخی احزاب تلاش داشتند با فشرده کردن فرآیند بررسی صلاحیت افراد، دقت هیأت های نظارتی و  شورای نگهبان را کم کنند تا اشخاصی  که اعتقاد و وفاداری مندرج در قانون را به نظام اسلامی ندارند به رقابت‌های انتخاباتی وارد شوند که البته تا به اینجا با قاطعیت شورای نگهبان این اتفاق نیفتاده است.

این دانشجویان با بیان اینکه عملکرد نهادهای اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها به گونه ای بود که تمام بار رد صلاحیت ها و هزینه آن بر دوش شورای نگهبان نهاده شد، اعلام کردند: در این جا ما دانشجویان از مواضع قاطع و محکم دبیر آن شورا در بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی حمایت می‌کنیم.

221 نفر از دانشجویان دانشگاه شریف با بیان اینکه از همه فقها و حقوقدانان آن نهاد حساس می‌خواهیم که به دور از فشارهای سیاسی و مطابق قانون نامزدهایی را تایید کنند که انطباق ویژگی‌های مندرج در قانون اساسی بر آنها برای شورا اثبات شده باشد، اعلام کردند: همچنین کسانی که این خصوصیات در آنها احراز نشد از رقابت های انتخابات حذف شوند. فشارهای تبلیغاتی و فضاسازی های شدید نباید باعث شود تا این وظیفه خطیر قربانی مصلحت سنجی های نابجا شود و دوباره شاهد مجالسی باشیم که خود منبع توطئه و فتنه آفرینی در کشور باشد.

این دانشجویان در نامه خود از اعضای شورای نگهبان خواستند تا بدون در نظر گرفتن برخی وابستگی‌ها و جایگاه‌های افراد و تنها با معیار قانون احراز صلاحیت‌ها را انجام دهند و عنوان کردند: کسانی که در فضای عمومی کشور به وضوح سخنان صریح امام (ره) را تحریف و نظارت استصوابی را در انظار عمومی خدشه دار می‌کنند و سخنان دوپهلو و خلاف قانونشان موجب تضعیف جایگاه نهادهای قانونی می‌شود هیچ صلاحیتی برای ورود به انتخابات ندارند.

در ادامه این نامه با تأکید بر اینکه رایزنی‌ها و فشارها بر شورای نگهبان از سوی دولت و نهادهای دیگر نباید شورای نگهبان را از وظیفه اصلی خود باز بدارد، خاطرنشان کردند: چرا در شرایطی که حتی به اذعان رئیس جمهور در سخنرانی اخیرشان ، مشکل اصلی کشور اقتصاد، بیکاری و تورم است بخش قابل ملاحظه‌ای از توان دولت صرف تایید صلاحیت افرادی شده است که در شرایط عادلانه شانسی برای عبور از غربال شورای نگهبان ندارند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: فقهای شورای نگهبان  همانگونه که تا به امروز مشاهده شده، همه نامزدهای انتخابات خبرگان را به یک چشم نگاه کنند و در برهه تایید صلاحیت‌های انتخابات خبرگان نباید افراد خاصی با استفاده از مکانیزم های فراقانونی به این انتخابات راه پیدا کنند.

این دانشجویان در ادامه نامه خود اعلام کردند: انجام وظیفه سنگین انقلابی که بردوش اعضای شورای نگهبان نهاده شده، امانتی است از جانب خدای متعال که باید هرچه بهتر این امانت ادا شود. به جار و جنجال های ساختگی برخی جناح ها و صاحبان ثروت اعتنایی نکنید چرا که به فرموده امام علی (ع) باید محبوبترین کارها نزدتان امورى باشند که با حق و عدالت موافق‌تر و با رضایت توده مردم هماهنگ‏ تر است. چرا که خشم توده مردم، خشنودى‏ خواص را بى‌‏اثر مى‏‌سازد و ناخشنودى خاصان با رضایت عموم، جبران پذیراست.

221 دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف در پایان نامه خود توفیق خداوند متعال را برای همه اعضای شورای نگهبان در پاسداری از امانت جمهوری اسلامی و حدود آن خواستار شدند و اعلام کردند: بار دیگر حمایت صریح و قاطع دانشجویان انقلابی را از تصمیمات شجاعانه آن نهاد گرانسنگ اعلام می‌کنیم. باشد تا از وقوع نابهنجاری های سیاسی در کشور جلوگیری کنید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بیسیمچی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    شورای نگهبان به خوبی و با بصیرتی ناب دل های مومنین را روشنی و امید دهد.
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    روحانی قبلا بطور اتفاقی گفته بود که میخواد اعتدالیون به مجلس راه پیدا کنند واسه همینم ناراحته!
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    صنعتي شريف!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس