رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرد: ترکیه تغییری در وضعیت سفر ایرانیان به کشور ایجاد نکرده است و همچنان ایرانیان می توانند بدون ویزا به ترکیه سفر کنند.

به گزارش مشرق، رضا کامی در خصوص برخی صحبت‌ها و شنیده‌ها در خصوص لغو شدن لغو ویزای ایرانی‌ها از سوی ترکیه برای سفر به این کشور گفت: تا کنون هیچ‌گونه خبر و اطلاعیه مبنی بر اینکه ترکیه لغو ویزای ایرانیان را برای سفر به این کشور لغو کرده است اعلام نشده است.

وی افزود: بعد از اینکه اخباری در این زمینه منتشر شد بلافاصله این موضوع تکذیب شد، چراکه از طرف دولت ایران و دولت ترکیه به صورت رسمی هیچ خبری در این مورد اعلام نشده بود.

کامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره‌ اتفاقات اخیر منطقه و تاثیرات آن بر روابط تجاری ایران و ترکیه گفت: روابط ایران و ترکیه یک سابقه و پیشینه طولانی دارد و مدت بسیار طولانی است که هیچ نوع مناقشه‌ای در روابط میان دو کشور اتفاق نیفتاده است.

رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه ادامه داد: مسائل کشورهای ثالث نمی‌تواند به صورت جدی در روابط ایران و ترکیه اخلال ایجاد کند. در سال‌های اخیر هم نوع روابط دو کشور این موضوع را ثابت کرده است در شرایطی که روابط ما با برخی کشورها با تنش روبرو بود، روابطی مطلوبی با ترکیه داشتیم و به طور کلی طی یک دهه اخیر حجم مبادلات تجاری دو کشور افزایش قابل توجهی داشته است.

کامی با بیان اینکه روابط و هدف‌گذاری‌هایی که بین مقامات دو کشور ترسیم شده است نشان از هیچ تنشی در روابط دو کشور ندارد، گفت: اجرایی شدن برجام نقش مثبتی در روابط ایران و ترکیه خواهد داشت و بخشی از موانع و محدودیت‌هایی که در روابط دو کشور به ویژه در زمینه مسائل بانکی و پولی وجود داشته است بر طرف خواهد شد.

وی درباره تعاملات جدید در روابط ایران و ترکیه عنوان کرد : قرار است اتفاقات جدیدی در حوزه روابط بانکی بین ایران و ترکیه صورت بگیرد در حال حاضر مذاکراتی در حال انجام است تا بانک‌های دو طرف روابط‌َ‌ شان را با یکدیگر برقرار کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    1 0
    بدون شک در اوضاع امروز هر کس به دلیل غیر حرفه ای و ضروری شدید به ترکیه برود خائن به ملت ایران و امام زمان است. استدعای عاجزانه دارم به جای سفر به ترکیه و امارات متحده عربی و قطر و دیگر حامیان داعش با هزینه سفر خود دل یک کار عام المنفعه بکنید. اگر خیلی مادی هستید باید بگویم که سود مادی کار خیر شما خیلی زودتر از آنچه فکر می کنید به خود شما می رسد. لیست برخی از این کارها: 1. به سوپر سر کوچه بروید و بدهی چند تا بدهکار ابرومند را مخفیانه صاف بکنید. 2. به سازمان محک کمک بکنید. 3. به وزارت بهداشت برای تکمیل صدها طرح بیمارستانی نا تمام کمک بکنید(شاید روزی اورژانس شمارا به یکی از همین ها ببرد. 4.هزینه تحصیل یک جوان با استعداد را تامین بکنید. 5. به یکی از دانشگاهها برای تحقیقاتشان کمک مالی بکنید شاید نتیجه تحقیق روزی جان شما را نجات داد. 6. از گرفتن یارانه انصراف بدهید!!! 7. خودروی کهنه خود را با خودرو نو عوض کنید و کمتر آلودگی به حلق خود و دیگران فرو کنید. 8. به شهرداری منطقه خود کمک مالی کنید تا در فرهنگسرا ها یا هر مورد مهم دیگر خرچ بکند. 9. به ساخت مترو شهر خودتان کمک بکنید. 10. به ساخت تصفیه خانه فاضل آب شهر خودتان کمک بکنید. 11. هزینه مولد فتو ولتاییک را برای مجتمع مسکونی خودتان تقبل بکنید و انرژی مصرفی ساختمان را پایین بیاورید. 12. به یک کشاورز کمک کنید تا از سیستم آب یاری قطره ای استفاده بکند. 13. سقف پشت بام خودتان را سبز بکنید با استفاده از آبیاری قطره ای و گیاهان یا جلبکهایی مثل Algae 14. برای مهد کودک فرزند خودتان سیستم تصفیه هوا بخرید. 15. به یک شرکت دانش بنیان یا پارک فناوری کمک مالی بکنید. 16. هزینه ثبت اختراع یک جوان را تامین بکنید. 17. به یک زوج کمک هزینه ازدواج بدهید. 18. روز عید نوروز به دیدار هم زبانان افغانستانی بروید و به آنها عیدی بدهید تا عید خوبی داشته باشند. 19. هزینه زایمان یک زوج مهاجر بدون بیمه را تامین بکنید. 20. .....
  • خسرو ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    1 0
    زرشک ! برویم ترکیه و دلار برایشان ببریم که با افزایش امکانات مالی خرج اسلحه برای شهید کردن مدافعان حرم بدهند ؟! ایرانی شرافتمند ترکیه را تحریم کرده جناب به اصطلاح مسئول
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 1
    شما چرا از طرف من حرف میزنی من میرم شما نرو با این وضعیت اقتصادی میخواستی تعطیلاتو برم جزایر هاوایی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس