رئیس فدراسیون تیراندازی با انتقاد از مشکلاتی که اعزام تیراندازان به مسابقات کسب سهمیه المپیک را تحت‌شعاع قرار داده، گفت: دولت برای هزینه اردوهای مرتبط با المپیک بودجه مجزایی پیش‌بینی نکرده است.

دولت برای اردوی بازی‌های المپیک اعتبار قائل نشد
به گزارش مشرق، سیدمهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی دلایل احتمال لغو اعزام تیراندازان به مسابقات کسب سهمیه المپیک را توضیح داد و گفت: به دلیل مشکلات مالی  اعزام تیراندازان به مسابقات کسب سهمیه المپیک همچنان مشخص نیست و با وجود آنکه مشکلات مالی  فدراسیون تیراندازی به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک منعکس شده است اما به دلیل آنکه آن‌ها نیز با مشکل مالی رو به رو هستند قادر به تامین خواسته مالی فدراسیون‌ها نیستند،  به همین دلیل اکثر فدراسیون‌ها در وضعیت نامناسبی به سر نمی‌برند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مسابقه‌های پیش‌روی تیراندازان آخرین فرصت آن‌ها برای کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود، افزود: فدراسیون تیراندازی و ورزشکاران این حوزه از بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت ورزش و کمیته المپیک انتظار دارند در آستانه بازی‌های المپیک حمایت بیشتری از فدراسیون متبوع‌شان داشته باشند تا نسبت به دوره گذشته تنزل کیفی نکنند.

وی با بیان اینکه فدراسیون تیراندازی علیرغم بدهی‌های سنگین و مشکلاتی که دارد به دنبال راهی برای حل مشکلات است، افزود: پرداخت اعتبارات مورد نیاز وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در آستانه المپیک از سوی دولت ضروری است چراکه این هزینه‌ها در چارچوب بودجه‌های مصوب، تعریف نشده‌اند و باید برای هزینه‌های المپیک اعتبارات جداگانه‌ای اختصاص داد.

هاشمی تاکید کرد: حتی اگر اعتبارات موجود سال فعلی به صورت کامل تخصیص داده شوند برای خرج و مخارج بازی‌های المپیک کافی نخواهند بود بنابراین پیش‌بینی می‌شود که نسبت به بازی‌های دوره گذشته المپیک افت شدیدی دیده شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه دولت برای هزینه سفرها و اردوهای مرتبط با المپیک بودجه مجزایی پیش‌بینی نکرده است و نگرانی عدم اختصاص این بودجه در سال 95 نیز وجود دارد، گفت: متاسفانه تاکنون بسیاری از قول‌ها و برنامه‌های دولت در رابطه با ورزش و جوانان هرگز به مرحله اجرا نرسیدند.

در خبرها آمده است که به دلیل مشکلات مالی فدراسیون تیراندازی احتمال لغو اعزام تیراندازان به مسابقات کسب سهمیه المپیک وجود دارد.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس