نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز در دمشق با ولیدالمعلم وزیر خارجه سوریه دیدار کرد که مهمترین محور این دیدار بررسی نشست آتی ژنو میان دولت و مخالفان سوری بود.

به گزارش مشرق، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه امروز در دمشق با استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار کرد.

بررسی نشست سوری-سوری که قرار است بیست و پنجم ماه جاری میلادی در ژنو سوئیس برگزار شود، مهمترین محور این دیدار بوده است.

انتظار می‌رود که دی‌میستورا پس از دیدار با ولید المعلم به جمهوری اسلامی ایران سفر کند تا به رایزنی‌های منطقه‌ای خود در چارچوب آماده‌سازی برای نشست ژنو ادامه دهد. فرحان حق سخنگوی سازمان ملل گفته است هدف اصلی این رایزنی‌ها حفظ روند مذاکرات ژنو است.

سانا نیز گزارش داد دی‌میستورا در دیدار با ولیدالمعلم پیشنهادی درباره تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران سوریه و پیگیری مذاکرات وین و قطعنامه‌های اخیر شوای امنیت در این زمینه و تحرکات برای برگزاری دور جدید گفت‌وگوها میان دولت سوریه و مخالفان در اواخر ژانویه ارائه کرد.

وزیر خارجه سوریه هم بر اهمیت احترام به قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه‌های مربوط به مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت تلاش‌های حل سیاسی و قطعنامه‌های اخیر شورای امنیت در این زمینه با صداقت تلاش‌های مبارزه با تروریسمی ارتباط دارد که مستلزم وادار کردن کشورهای حامی تروریسم به توقف حمایت‌هایشان است.

المعلم بار دیگر بر موضع کشورش مبنی بر ادامه همکاری با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و تلاش‌هایش برای مبارزه با تروریسم و پیشبرد گفت‌وگوها میان سوریه‌ها تاکید کرد و افزود سوریه آماده مشارکت در نشست‌های ژنو در زمان پیشنهادی است.

وی بر ضرورت دستیابی به فهرست گروه‌های تروریستی و فهرست اسامی مخالفان سوری که در نشست ژنو شرکت می‌کنند، تاکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس