کد خبر 519519
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

در پی تداوم بحران در حزب حاکم ندای تونس ۱۶ تن از نمایندگان این حزب از فراکسیون پارلمانی استعفا کردند.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: 16 تن از نمایندگان حزب ندا در پارلمان تونس از فراکسیون پارلمانی این حزب استعفا کردند.

این نمایندگان اعلام کردند که در اعتراض به سیطره حافظ قائد السبسی پسر رئیس جمهور بر حزب، از فراکسیون پارلمانی استعفا کرده اند.

«عباده الکافی» یکی از اعضای بلندپایه حزب ندای تونس افزود که با این استعفاها فراکسیون این حزب هم اکنون دارای 70 نماینده است و تقریبا با حزب النهضه که 69 کرسی در پارلمان دارد برابر شده است.

وی گفت شمار نمایندگان مستعفی احتمال دارد که افزایش پیدا کند زیرا سه یا چهار نماینده دیگر احتمالا بعد از بازگشتشان از خارج استعفا خواهند کرد.

چند روز پیش نیز «محسن مرزوق» دبیرکل این حزب از سمت خود استعفا و برای تاسیس یک حزب جدید اعلام آمادگی کرد.

این در حالی است که شورای اجرایی حزب حاکم ندای تونس حدود 10 روز قبل نقشه راه ارائه شده از سوی یک کمیته 13 نفره برای حل بحران این حزب را تصویب کرد.

حزب نداء تونس که در ژوئن 2012 توسط الباجی قائد السبسی رئیس جمهور تونس تاسیس شد، متشکل از جریانهای سیاسی مختلف و برخی مقامات نظام زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری این کشور است که هم اکنون با داشتن 86 کرسی در پارلمان حزب اغلبیت و حاکم در این کشور به شمار می رود.

این حزب که اکثریت پارلمان را در اختیار دارد از یک سال پیش با بحران سیاسی مواجه است که باعث ایجاد شکاف‌های داخلی در این حزب به دلیل اختلافات بر سر قدرت و مراکز رهبری و دیگر مسائل شده است.

این اختلافات بیشتر بر سر مراکز تصمیم گیری داخل حزب و زمان برگزاری نخستین کنفرانس انتخاباتی حزب از زمان تشکیل آن توسط الباجی قائد السبسی در ژوئن سال 2012 است.

در صورت عدم حل اختلافات حزب ندای تونس، حزب اخوانی النهضه اکثریت پارلمان را به دست می آورد و به حزب حاکم تونس تبدیل می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس