سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد تا زمانیکه برجام اجرایی نشود نمی‌توان توافق هسته‌ای ایران را موافقیت آمیز دانست.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا؛ "جان کربی،" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در واکنش به انتقاد یکی از سناتورهای آمریکایی و مقایسه پرونده ایران با کره شمالی اعلام کرد: این تشبیه نادرست است زیرا ایران و کره شمالی دو مورد کاملا جداگانه هستند.
 
جان کربی گفت: پیش‌تر در این خصوص صحبت شده است، این دو مورد کاملا متفاوت از هم هستند. هر چند مساله در یک موضوع رسیدگی شد؛ ولی کاملات متفاوت از همدیگر هستند و از نظر ما توافق با ایران موضوعی کاملا متفاوت است و ما نوع اداره این پرونده را نیز کاملا متفاوت از تفاهمی می بینیم که با کره شمالی به دست آورده بودیم.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر غرب مایل به بازگشت به گفتگوهای شش جانبه است، تصمیم با کره شمالی است. تفاوت اینجاست که کره شمالی هیچ علاقه ای به بازگشت به این گفتگوها که چارچوب توافق شده بین المللی به شمار می رود، ندارد. این سوالی است که شما بایست از خود آنها بپرسید.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: آنها هیچ علاقه ای نشان نداده اند؛ ولی درباره ایران مساله متفاوت است، ایران علاقه داشت و این علاقه را نشان داد. تحریم ها نیز تاثیر داشت و آنها را به پای میز آورد. آنها برای مذاکره و آمدن به پای میز برای رسیدن به توافق علاقه داشتند و این کار را نیز کردند. این را نیز باید یادآور شوم که هنوز به تاریخ اجرا نرسیده ایم، از این رو هنوز توافق ایران اجرایی نشده است و هنوز کارهایی هستند که باید صورت گیرند تا بگوییم یک موفقیت به دست آمده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس