معاون بهداری قرارگاه جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تنها سازه بیمارستان صحرایی بسیج در سیستان و بلوچستان فعال است، گفت: ارزش خدمات ارائه شده در 11 بیمارستان صحرایی امسال قرارگاه قدس سپاه حدود 380 میلیارد ریال است.

به گزارش مشرق، سرهنگ پاسدار غلامعلی کفاش، معاون بهداری قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه درباره برپایی 10 بیمارستان صحرایی که چندی پیش در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفت، اظهار داشت: بهداری قرارگاه قدس از سال 88 تاکنون 28 بیمارستان صحرایی به همراه 750 طرح یک روزه ارائه خدمات درمانی در مناطق صعب‌العبور استان برپا و اجرا کرده است؛ که شامل 850 هزار نفر خدمت می‌شود.

وی افزود: امسال به مناسبت هفته وحدت با برپایی تعداد 10 بیمارستان صحرایی و یک بیمارستان دیگر به مناسبت هفته بسیج در استان سیستان و بلوچستان، 450 هزار نفر خدمت ارائه شد و طی آن چهار مورد عمل زایمان و 4393 عمل کوچک و بزرگ دیگر انجام شد.

کفاش ادامه داد: این بیمارستان‌های صحرایی امسال در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان ازجمله شندل هیرمند، جزینک زهک، لادیز میرجاوه، جالق و سیرکان سراوان، پارود سرباز، دلگان، فنوج و بخش زرآباد کنارک و منطقه چاه دادخدا شهرستان قلعه‌گنج در جنوب استان کرمان به مدت یک هفته به نیازمندان خدمات ارائه کردند.  

وی درباره خدماتی که این بیمارستان‌ها به مراجعین ارائه می‌دادند، نیز بیان داشت: این بیمارستان‌ها دارای بخش‌هایی چون اتاق عمل، اتاق ریکاوری، بستری زنان و مردان، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، داروخانه، دندان‌پزشکی، اورژانس، درمانگاه عمومی، کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، اطفال، چشم‌پزشکی، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، جراحی عمومی، بخش عفونی، قلب و عروق، ارتوپدی، زنان و زایمان و پوست، بودند.  

معاون بهداری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با تأکید بر اینکه کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستان‌های صحرایی همانند خدمات بیمارستان‌های شهری است، گفت: ازجمله ویژگی‌های این بیمارستان‌ها ارائه آموزش‌های بهداشت، دهان و دندان و خانواده، توزیع بسته‌های بهداشتی، رعایت تمام استانداردهای وزارت بهداشت، سرعت بالا و عملیاتی بودن نیروهاست.

وی با یادآوری این مطلب که از سال 88 تاکنون تمام خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده در این بیمارستان‌ها رایگان بوده، تصریح کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در بیمارستان‌های صحرایی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پزشکی به بیماران دیابتی و مبتلایان به فشار خون است؛ که علاوه بر ارائه خدمات مشاوره‌ای به این بیماران از سال 88 تاکنون 8500 دستگاه کنترل فشار خون و قند خون به‌صورت رایگان اهدا شده؛ که از این تعداد 4000 دستگاه امسال بین بیماران مورد نیاز توزیع شده است.

سرهنگ کفاش همچنین عنوان کرد: بیمارانی هم که مشکل ضعف بینایی داشتند در 17 بیمارستان صحرایی قبلی برای آن‌ها تعداد 23 هزار عینک توزیع شده؛ که پیش‌بینی می‌شود در 11 بیمارستان جدید افتتاح شده در سال جاری نیز 30 هزار عینک همانند گذشته به‌صورت رایگان میان بیماران توزیع شود.   

وی در ادامه تأکید کرد: بیمارانی هم که نیاز به ادامه درمان داشته باشند، با معرفی‌نامه‌ای که در بیمارستان‌های صحرایی به آن‌ها داده می‌شود، ادامه درمان‌شان در مراکز بیمارستانی سپاه آن هم به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد؛ که در این رابطه تا قبل از برپایی بیمارستان‌های امسال، تعداد این بیماران 370 نفر بود و با برپایی این 11 بیمارستان صحرایی، امسال پیش‌بینی می‌شود 500 نفر برای ادامه درمان مانند جراحی و بستری به مراکز بیمارستانی سپاه مراجعه کنند.

معاون بهداری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور افزود: بیمارانی هم که نیاز به جراحی‌هایی مانند قلب و مغز داشتند با ارائه معرفی‌نامه از بیمارستان‌های صحرایی به بیمارستان‌های مُعین که عبارتند از فاطمه‌الزهرا(س) کرمان، نبی اکرم(ص) سیستان و بلوچستان، امام حسین(ع) مشهد، شهید صدوقی اصفهان، شهید محلاتی تبریز و بقیه‌الله(عج) تهران اعزام شدند؛ تا بدون دریافت هزینه‌ای مراحل درمان خود را دنبال کنند.

وی در ادامه یادآور شد: تجهیزات دو بیمارستان صحرایی کامل و مجهز در سیستان و بلوچستان وجود دارد؛ که یکی از آنها توسط بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان و دیگری توسط بیمارستان نبی اکرم(ص) بهداری جنوب شرق نیروی زمینی سپاه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته ناگفته نماند که سازه بیمارستان صحرایی مورد استفاده در بسیج جامعه پزشکی این استان، تنها سازه صحرایی بسیج در کل کشور است.

سرهنگ کفاش همچنین با اشاره به اینکه در 10 بیمارستان صحرایی که به مناسبت هفته وحدت امسال برپا شده بود تعداد 1160 نفر پزشک و پیراپزشک حضور داشتند، گفت: ارزش خدمات ارائه شده در 11 بیمارستان صحرایی امسال حدود 380 میلیارد ریال است.

وی در پایان عنوان کرد: تا پایان امسال نیز یک بیمارستان تخصصی ویژه کودکان زیر 12سال در یکی از نقاط استان برپا می‌کنیم.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس