پس از گذشت سه سال از خالی ماندن سفارت مصر در سرزمین‌های اشغالی، روز پنج شنبه سفیر جدید قاهره راهی تل‌آویو شد که این امر با استقبال بنیامین نتانیاهو مواجه شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تعیین حازم خیرت،‌ دیپلمات مصری به عنوان سفیر جدید این کشور در سرزمین‌های اشغالی را ستود و گفت: این اقدام قاهره به ما امکان می‌دهد روابطمان را با این کشور مهم عربی گسترش دهیم.
 
مصر در نوامبر 2012 در زمان ریاست جمهوری محمد مرسی و پس از حمله‌ای از سوی رژیم صهیونیستی که به کشته شدن یکی از رهبران حماس انجامید سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فرا خواند و در این سه سال سفیر جدیدی را برای به دست گرفتن سفارتخانه مصر در سرزمین‌های اشغالی تعیین نکرد.
 
حازم خیرت مشاور وزیر خارجه مصر در امور دیپلماتیک و کنسولی روز پنج شنبه از سوی وی به عنوان سفیر جدید مصر انتخاب شد. سپتامبر گذشته اسرائیل پس از نزدیک به چهار سال تعطیلی سفارت خود در قاهره اقدام به بازگشایی آن کرد.
 
چهار سال پیش در پی حمله معترضان مصری به سفارت اسرائیل در قاهره و به آتش کشیده شدن آن تل‌آویو سفارت خود در مصر را تعطیل کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس