کد خبر 517039
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

دبیرکل سازمان ملل از اقدام رژیم سعودی در اعدام روحانی برجسته شیعه و ۴۶ نفر دیگر، ابراز نگرانی کرد و خواستار خویشتنداری شد.

 به گزارش مشرق به نقل ازخبرگزاری رویترز،‌ بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه از اقدام رژیم سعودی به اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه به همراه ۴۶ نفر دیگر در عربستان سعودی به شدت ابراز نگرانی کرد و خواستار آرامش و خویشتنداری شد.

سخنگوی‌بان کی مون در بیانیه‌ای اعلام کرد شیخ نمر و تعدادی دیگر از زندانیان پس از محاکمه‌هایی به اعدام محکوم شدند که نگرانی‌هایی جدی در مورد ماهیت اتهامات و همچنین صحت روند اجرای عدالت درمورد مته‌مان وجود داشته است.

سخنگوی سازمان ملل متحد در بیانیه خود اعلام کرد‌بان کی مون چند بار در مورد مسئله شیخ نمر با مقامات سعودی صحبت کرد تا بتواند به تخفیف مجازات همه محکومان به اعدام کمک کند.

در این بیانیه آمده است‌بان کی مون همچنین خواستار آرامش و خویشتنداری در واکنش به اعدام شیخ نمر است و از همه رهبران منطقه‌ای می‌خواهد برای جلوگیری از شدید‌تر شدن تنش‌های فرقه‌ای تلاش کنند.

سخنگوی سازمان ملل متحد تصریح کرد‌بان کی مون همچنین درمورد خشونت تظاهرکنندگان علیه سفارت عربستان سعودی در تهران ابراز تاسف کرد.

تظاهرکنندگان ایرانی سحرگاه روز یکشنبه در واکنش به اعدام شیخ نمر، ‌به شکل خودسرانه به سفارت عربستان سعودی در تهران حمله کردند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس