برخی منابع صهیونیستی حادثه تیراندازی جمعه شب در تل آویو را که به کشته شدن 2 صهیونیست و زخمی شدن 8 نفر دیگر منجر شد، با انتقام حزب الله از رژیم صهیونیستی در عملیات ترور شهید سمیر قنطار مرتبط می دانند.

به گزارش مشرق، جمعه شب گذشته سرزمین های اشغالی شاهد حادثه تیراندازی به سمت گروهی از صهیونیست‌ ها در تل ‌آویو بود که به کشته شدن 2 صهیونیست و مجروح شدن 8 صهیونیست دیگر منجر شد.

این تیراندازی در رستورانی در خیابان «دیز ینگوف» رخ داد و پس از آن عامل تیراندازی از محل متواری شد تا در پی آن تمامی ورودی ‌های تل ‌آویو بسته و حالت آماده ‌باش در این شهر اعلام شود و بالگردهای رژیم صهیونیستی به صورت گسترده بر فراز تل‌ آویو به پرواز در‌آیند و جست و جو برای یافتن عامل این تیراندازی آغاز شود.

در واکنش به این حادثه برخی از پایگاه های خبری صهیونیستی از جمله پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» مدعی شدند، عامل این تیراندازی «انگیزه‌ های اسلامی» داشته و به اعمال خشونت تحریک شده است. شاهدان عینی نیز گفتند، متهم در این حمله 15 بار شلیک کرده و سپس گریخته است.

پس از گذشت 24 ساعت از این حادثه منابع آگاه در رژیم صهیونیستی ابعاد جدیدی از این حادثه را با مطرح کردن برخی گمانه زنی ها افشا می کنند.

به گفته این منابع این احتمال وجود دارد که حادثه تیراندازی جمعه شب گذشته در تل آویو با اقدام حزب الله لبنان جهت گرفتن انتقام شهید «سمیر قنطار» در ارتباط باشد.

منابع مذکور تاکید می کنند که عامل تیراندازی در تل آویو از فلسطینی های 48 یا اعراب اسرائیل و از ساکنان منطقه «وادی عاره» در منطقه «مثلث شمالی» داخل سرزمین های اشغالی فلسطین است.

آنچه موجب شده این منابع چنین گمانه زنی را مطرح کنند، این است که یکی از کشته های عملیات تل آویو از مسئولان دایره عملیات خارجی دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» است.

آیا حادثه تیراندازی جمعه شب تل آویو، انتقام حزب الله از رژیم صهیونیستی بود؟

این موضوع موجب شده تا برخی از مقامات مسئول رژیم صهیونیستی حادثه تیراندازی در تل آویو که به کشته شدن این مقام مسئول در موساد منتهی شد، را با تهدیدات اخیر حزب الله مبنی بر گرفتن خون شهید «سمیر قنطار» مرتبط بدانند.

در این خصوص «عمر جعاره»، کارشناس امور اسرائیل تاکید می کند: اینکه رژیم صهیونیستی در حادثه تیراندازی از همان ابتدا انگشت اتهام را به سمت حزب الله نشانه گرفت، حکایت از این دارد که این حادثه، عملیاتی کیفی و دقیق به تمام معنای کلمه و در تمام ابعاد و مقیاس های آن است.

درپی این حادثه تیراندازی شماری از تحلیلگران و مفسران صهیونیستی نیز به چنین احتمالی اشاره کردند و تهدیدات حزب الله در روزهای اخیر را یادآور شدند که متعهد شده بود، دست به عملیاتی علیه اسرائیلی ها خواهد زد.

این تحلیل ها و گمانه زنی ها در حالی صورت می گیرد که تاکنون حزب الله در قبال حادثه تیراندازی تل آویو سکوت اختیار کرده و واکنشی نشان نداده است، اما این حادثه تداعی کننده فعالیت گروه فلسطینی موسوم به «احرار الجلیل» است که طی سال های گذشته مجری عملیاتی دقیق و کیفی علیه صهیونیست های ساکن سرزمین اشغالی بود و در آن زمان گفته شد که این گروه با حزب الله در ارتباط است.

بعد از تیراندازی روز جمعه شب گذشته در تل‌آویو مشخص شد، عامل این حادثه یک فلسطینی از اعراب 48 است. نوشته رسانه های صهیونیستی پدر این فلسطینی 29 ساله، پسر خود را از روی تصاویر گزارش ‌های رسانه های رژیم صهیونیستی شناسایی کرده و سپس با پلیس این رژیم تماس گرفته و هویت او را اعلام کرده بود.

روزنامه «هاآرتص» در این باره نوشت که این جوان فلسطینی سلاح را از پدر خود که یک مامور امنیتی است، ربوده و اقدام به تیراندازی کرده است.

البته «گیلاد اردان»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی می گوید که تاکنون انگیزه و هدف این عملیات با وجود شناسایی عامل آن مشخص نشده است.

این جوان فلسطینی در عملیات تیراندازی خود از یک قبضه سلاح فالکون استفاده کرده بود که میان فلسطینی های ساکن کرانه باختری کار برد ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس