کد خبر 516741
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

منابع کمیته مشورتی یمن پیش بینی کردند، مذاکرات آینده میان دولت مستعفی یمن وجنبش انصار الله 14 ژانویه (24 دی ) در یکی از کشورهای اروپایی برگزار شود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری اقلیم عدن، این منابع با ادعای اینکه انصار الله با اجرای مذاکرات در اتیوپی یا کویت یا مصر مخالفت کرده گفتند: سازمان ملل درصدد برگزاری مذاکرات در یکی از کشورهای اروپایی است .

این منابع تاکید کردند: هیات هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن، فردا در جلسه ای در ریاض درباره زمان ومکان برگزاری مذاکرات با نماینده سازمان ملل دیدار وگفت وگو می کند.

نشست های گفت وگوی یمنی تاکنون چندین مرتبه با عنوان صلح یمن در ژنو، بی ین سوئیس و عمان و با نظارت سازمان ملل برگزار شده که به دلیل کارشکنی دولت ریاض و زیاده خواهی دشمنان مردم یمن ناکام مانده است

عربستان به همراه چند کشور عربی و با حمایت آمریکا از فروردین ماه سال جاری هجوم گسترده ای را عیله یمن و مردم بی دفاع این کشور آغاز کرد که در پی این تجاوز آشکار نظامی تاکنون 22 هزاران نفر شهید یا مجروح شده، میلیون ها یمنی آواره و تقریبا کشور یمن ویران شده است.

هدف اصلی نمایندگان انصارالله برای شرکت در مذاکرات، توقف جنگ و برقراری آتش بس و کمک به مردم بی گناه یمن بوده است اما ظاهراً حامیان دولت مستعفی و فراری یمن تلاش می کنند با جلب حمایت نماینده سازمان ملل، مانع از اجرایی شدن توافق هفت بندی نشست «مسقط» شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس