کد خبر 516450
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

«فومیو کیشیدا» وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد که کشورش در سال 2016 با چالش های بیشتری نسبت به سال گذشته میلادی روبرو خواهد بود و برای رهایی از آن باید به فکر اتخاذ راهکارهای مناسب باشد.

 به گزارش مشرق، فومیو کیشیدا در سخنانی نشست سه جانبه چین، کره جنوبی و ژاپن، اجلاس نشست گروه هفت و به عضویت در آمدن ژاپن به عنوان یکی از اعضای غیردائم سازمان ملل پس از هفت سال را دغدغه های بزرگ کشورش در سال پیش رو دانست.

او تاکید کرد که یکی از مسائل مهم برای ژاپن در سال جدید میلادی مناقشات با چین در دو دریای جنوبی و شرقی خواهد بود و از دیدگاه توکیو موضوعی چالش برانگیز به حساب می آید.

«کیشیدا» همچنین چالش های عمده سال 2015 کشورش را مسائل امنیتی، تصویب لایحه نظامی در پارلمان و منازعات تاریخی و مالکیتی در منطقه شرق آسیا دانست.

همچنین «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن هم در سخنان خود به مناسبت آغاز سال نو میلادی خواستار آن شده است که این کشور در سال 2016 می بایست حربه دیپلماسی را به عنوان یک ابزار جهانی مورد استفاده قرار دهد و نه تنها در آسیا بلکه در عرصه های بین المللی نقشه راه ترسیم کند.

روزنامه «ژاپن تودی» به نقل از مقام های ژاپنی می نویسد که برگزاری نشست گروه هفت در این کشور و اختلافات بر سر دریای جنوبی از مهمترین چالش های ژاپن در سال جاری میلادی است که باید برای کاهش تنش ها راهکارهای جدید اتخاذ کرد.

با این حال گزارش های رسانه ای در ژاپن حاکی است که موضوع مبارزه با تروریسم و پناهجویان از دیگر چالش های دولت توکیو در سال 2016 میلادی خواهد بود.

ژاپن سال جاری میلادی را سال آزمایش طرح های جدید همچون تصویب لایحه امنیتی برای اعزام نیروی نظامی به خارج از مرزها و اجرای برنامه های جدید نظامی با آمریکا دانسته است.

این کشور می گوید که در مورد پناهجویان نیز باید راهکارهایی در نظر بگیرد بخصوص آنکه طی پنج سال بحران در سوریه، بسیاری از مردم این کشور آواره شدند و ضرورت دارد که به بازماندگان جنگ توجه بیشتری شود.

سخنان مقامات عالی ژاپن در حالی صورت می گیرد که «جونیو نیشینو» استاد دانشگاه «کیو» می گوید که دولت این کشور بدون جلب اعتماد عمومی مردم در هیچیک از برنامه های خود در سال جاری میلادی موفق نخواهد بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس