کد خبر 515941
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹

وزیر دفاع آمریکا، در مورد اینترنت مطالبی را نوشته است. در این نوشتار، ما به گوشه‌ای از این مطالب، نگاهی می‌اندازیم.

به گزارش مشرق، به تازگی اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا، در مورد اینترنت و نقش آن در آمریکا، مطالبی را نوشته است. وی درباره‌ی اینترنت گفته: وقتی محققین در سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته  اینترنت را در سال 1969 اختراع کردند، راهی برای تصور اینکه اینترنت، دنیای ما را تغییر خواهد داد، وجود نداشت.

وی ادامه داده است: آنچه به‌عنوان ابزاری برای دانشمندان، به‌منظور به اشتراک‌گذاری اطلاعات در شبکه‌ی جهانی رایانه‌ها، سامانه‌ها و داده‌ها به‌سرعت رشد یافت، اینترنت نام دارد؛ موتوری جدید و عجیب! که امروزه تقریباً همه‌ی افراد را به یکدیگر متصل می‌کند، به ارسال و دریافت کالاها و خدمات کمک می‌کند و نظرات و دانش‌ها را به کسانی که به این نظرات و دانش‌ها دسترسی ندارند، می‌رساند.

کارتر در مطلب خود به اعتماد امریکا به اینترنت اشلره کرده و عنوان داشته اشت: آمریکا به اینترنت و سامانه‌ها و داده‌های فضای سایبر برای طیف گسترده‌ای از خدمات حیاتی اعتماد داشته و دارد. این اعتماد برای افراد، بخش‌های نظامی، مشاغل، مدارس و دولت‌ها، آسیب‌پذیری‌هایی را در مواجهه با تهدیدات سایبری، ایجاد کرده است.

اشتون کارتر در مورد آثار حملات هکرها خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امروزه می‌بینیم، هکرهای دولتی و غیردولتی، برای حملات مخل و مخرب سایبری به شبکه‌ی زیرساخت‌های حیاتی ما، برنامه دارند و مالکیت معنوی آمریکا را -برای ریشه‌کن کردن دستاوردهای فناوری و نظامی این کشور- به تاراج می‌برند.»شایان‌ذکر است وزارت دفاع آمریکا، مسئول دفاع از تمامیت ارضی و منافع این کشور در برابر حملات است که شامل حملات سایبری نیز می‌شود.

منبع: سایبربان
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    وقتی شما علم را برای خود می خواهید باید کشورهای دیگر حقشان را از طریق هک کردن بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس