فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان پس از گسترش نفوذ طالبان افغانستان در سراسر این کشور از احتمال افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، در ماه دسامبر 2014 میلادی بود که نیروهای ناتو و آمریکایی مستقر در افغانستان ماموریت جنگی خود را پایان دادند و رهبری تامین امنیت را به نیروهای امنیت ملی افغانستان تحویل دادند.

اکنون با گذشت یک سال، گسترش نفوذ طالبان در بیشتر مناطق افغانستان به وضوح بیانگر شکست استراتژی آمریکا است.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، بیشتر مناطق افغانستان به جز برخی از مراکز دولتی طالبان حضور دارند.

ژنرال «جان کمپبل» فرمانده نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان در گفت‌گویی با رسانه «یواس‌ای تودی» تاکید کرد: ممکن است در سال 2016 میلادی نیروهای بیشتری را برای حمایت از نیروهای امنیت ملی افغانستان اعزام کنیم.

این فرمانده ارشد آمریکایی ادامه داد: حفظ 9800 نیروی آمریکایی برای آموزش نیروهای افغان و مبارزه با تروریسم از اهمیت زیادی برخوردار است و طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار بود این تعداد نیرو تا 1 ژانویه 2017 میلادی به 5500 تن کاهش یابند اما با در نظر گرفتن اوضاع فعلی افغانستان، این تصمیم باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

کمپبل افزود: برنامه من این است تا هر تعداد نیرو و تا هر زمانی که در توان داشته باشم، این نیروها را در افغانستان حفظ کنم.

طالبان افغانستان پس از 14 سال توانستند تا کنترل شهر استراتژیک قندوز در شمال این کشور را بدست گیرند.

درست چند روز پس از این حادثه، باراک اوباما اعلام کرد که در حال تجدید نظر در مورد خروج نیروهای این کشور از افغانستان تا پایان سال 2016 میلادی است.

باراک اوباما ژنرال کمپبل را مسئول بررسی اوضاع افغانستان برگزید و اکنون وی گفته که اگر لازم باشد، برای درخواست نیروی بیشتر در افغانستان شک نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس