کد خبر 513611
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

فرماندار قوچان گفت: با توجه به ثبت نام ۳۴ نفر در دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در مقایسه با تعداد ۱۷ نفر در دوره قبل تعداد نامزد ها در این دوره دو برابر شد.

به گزارش مشرق، علیرضا قامتی شامگاه جمعه در نشست خبری در حاشیه بازديد از ستاد انتخابات شهرستان قوچان بیان کرد: از تعداد ۳۴ نفر ثبت نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی تعداد ۳۱نفر را آقایان و سه نفر را خانم ها تشکیل می دهند که ۲۷ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و هفت نفر دارای مدرک دکترای حرفه ای و حوزوی هستند.

وی با اشاره به میزان سنی افراد ثبت نام شده در دهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این دوره مسن ترین فرد ثبت نام کننده ۶۴ سال وجوان ترین فرد ۳۰ سال سن دارد که نشان دهنده حضور اقشارسنی مختلف در دهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.

قامتی با تشریح سلایق انتخاباتی در این دوره از نمایندگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور پنج نفر اصول گرا، تعداد چهار نفر اصلاح طلب و ۱۵ نفر گرایش سیاسی مستقل و یک نفر از حزب اعتدال و توسعه و ۹ نفر بدون گرایش سیاسی خاص ترکیب نامزد های مجلس این شهرستان را تشکیل می دهند.

مسئول ستاد انتخابات قوچان به پیش بینی میزان مشارکت مردم در این دوره از نمایندگی مجلس با ۷۵ درصد اظهار داشت: همان طور که در انتخابات گذشته مشارکت مردم شهرستان در سطح استان و کشور آمار قابل توجهی بود لذا در این دوره نیز انتظار می رود که با حضور گرایش و سلایق مختلف به مشارکت بالای ۷۵ درصدی برسیم.

فرماندار قوچان از برپایی تعداد ۲۲۴ صندوق انتخابی درحوزه شهرستان قوچان و فاروج خبر داد و افزود: پبش بینی می شود در حوزه انتخابیه قوچان ۱۶۰ صندوق و در حوزه انتخابیه فاروج ۶۴ صندوق که احتمال افزایش و کاهش دارد برپا شود.

قامتی توجه به زمینه اطلاع رسانی در پوشش خبرهای انتخاباتی را مهم دانست و گفت:هرچقدر اطلاعات دقیق تر بین مردم منعکس شود و شایعاتی که نا اگاهانه منعکس می شود در جهت کمرنگ کردن آن کمتر خواهد بود.

وی تاکید کرد:هرچقدر اخبار مسائل انتخابات را به سمت کمترین تنش پیش ببریم در این صورت اطلاع رسانی دقیق تری نسبت به این فضا خواهیم داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس