اقدامات پژوهشي اوليه براي ساخت سريال الف ويژه «مولانا»، شاعر و حكيم ايراني كه در دستور كار تلويزيون قرار گرفته بيش از 50 درصد پيشرفت داشته و انتظار مي‌رود كه روند توليد اين سريال در ماه‌هاي آينده آغاز گردد.

به گزارش مشرق، اقدامات پژوهشي اوليه براي ساخت سريال الف ويژه «مولانا»، شاعر و حكيم ايراني كه در دستور كار تلويزيون قرار گرفته بيش از 50 درصد پيشرفت داشته و انتظار مي‌رود كه روند توليد اين سريال در ماه‌هاي آينده آغاز گردد.

تحقيقات و پژوهش‌هاي فاز دوم براي ساخت و توليد سريال الف و ويژه «مولانا» كه در دو فاز جداگانه صورت گرفته پس از تكميل 50 درصد آن در قالب فاز اول، شروع شده و بنابر روند مطالعات احتمالاً تا اوايل سال آينده به پايان مي‌رسد. بحث ساخت و توليد فيلم و سريال در مورد شخصيت‌هاي برجسته تاريخي كشورمان در سينما و تلويزيون، يك مبحث چالش‌برانگيز و مطولي است كه طرفداران و منتقدان بسياري هم دارد. اين روند با توليد برخي آثار تاريخي از همان اوايل پيروزي انقلاب اسلامي در كشورمان پيگيري و انجام شده است، مثل سريال «سربداران» كه نزديك‌ترين سريال تاريخي كشورمان بود كه در سال‌هاي ابتدايي پيروزي انقلاب پس از توليد از تلويزيون پخش شد. پس از اين سريال پرطرفدار آثار تاريخي ديگر در كشورمان براي پخش در مديوم تلويزيون ساخته شد كه از آن جمله مي‌توان به سريال‌هاي «ابوعلي سينا»، «سلطان و شبان» و «اميركبير» اشاره كرد.

در ايام نه‌چندان دور از امروز نيز آثار تاريخي موفق ديگري مانند «امام علي(ع)»، «در چشم باد»، «مردان آنجلس» و «يوسف پيامبر» نيز ساخته شدند كه جملگي به دليل پشتوانه‌هاي قوي مانند كارگرداني حرفه‌اي، فيلمنامه خوب و چندين مؤلفه ديگر توانستند در زمان پخش اوليه مورد پسند و تشويق مخاطبان تلويزيون قرار گرفته و بارها از شبكه‌هاي مختلف داخلي و حتي خارجي مجدداً پخش گردند.

حالا و با داشتن پيشينه نسبتاً موفق تلويزيون در حوزه ساخت و توليد سريال‌هاي تاريخي كه اكثراً با اقبال مخاطبان داخلي و خارجي مواجه بوده لازم است كه مسئولان و دست‌اندركاران پژوهش و نوشتن فيلمنامه سريال «مولانا» در كنار تلاش براي بررسي منابع و مآخذ مختلف به مباحث حرفه‌اي در نگارش فيلمنامه و رعايت اصول دراماتيزه كردن قصه اصلي و خرده‌داستان‌هاي اين سريال و همچنين شخصيت‌پردازي‌هاي درست و منطقي اثري را توليد كنند كه ضمن اينكه يك مولاناي ايراني را نمايش مي‌دهد در ايام بي‌پولي صداوسيما هم مصداق دور ريختن هزينه‌ها و يا حيف و ميل بيت‌المال نگردد. چه اينكه توليد اين سريال با توجه به بازه زماني رخدادها و نيز معرفي آن به عنوان يك سريال «الف ويژه»، قطعاً با صرف هزينه‌هاي گزاف و قابل توجهي امكانپذير خواهد بود.

منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس