کد خبر 509978
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰

شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه هشدار داده است برخی از کشورها از اجرای تحریم هایی که از مدت ها قبل علیه داعش اعمال شده است، سرباز زده اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، این هشدار سازمان ملل همزمان با یک نشست بی سابقه وزیران دارایی برای تمرکز جهانی بر قطع منابع تامین مالی داعش داده شده است .

15 کشور عضو شورای امنیت به اتفاق هم قطعنامه ای را تصویب کرده اند که تدابیر موجود علیه منابع تامین مالی داعش را موردتوجه قرار داده و رهنمودهایی در مورد اجرای آنها در تلاش برای واداشتن کشورهای بیشتری به اقدام علیه این گروه ارائه می دهد.

این قطعنامه تقویت کننده یک اقدام شورای امنیت در ماه فوریه است که تجارت عتیقه جات سوریه را ممنوع و تهدید کرده است که خریداران نفت عرضه شده از سوی داعش و جبهه النصره گروه وابسته به القاعده را مورد تحریم قرار می دهد و از تمام کشورها مصرانه خواست از پرداخت باج بابت آدم ربایی به این گروهها پرهیز کنند.

یک مقام آمریکایی به شرط عدم افشای هویت خود گفت : ما پیش از این ابزار زیادی از این نوع در دست داریم و اکنون قصد داریم این ابزارها را در کنار هم به کارگیریم، ولی آنچه اکنون بیش از همه به آن نیاز داریم این است که کشورها کاری را که از آنها انتظار می رود، انجام دهند. '

این قطعنامه از ' عدم اجرای قطعنامه های قبلی که القاعده و داعش را هدف قرار داده اند از جمله ارائه ' سطح ناکافی گزارش ' از سوی کشورها در مورد تدابیری که آنها برای اجرای تحریم های سازمان ملل اتخاذ کرده اند ، ابراز نگرانی کرده است .

این شورا ضمن تغییر نام نظام تحریم های القاعده به نظام داعش از تمام کشورها خواست ظرف 120 روز در مورد اجرای تحریم ها گزارشی ارائه دهند.

روسیه ، طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و اعضای خانواده اش را به بهره برداری از قاچاق غیر قانونی نفت از مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق متهم ساخته است .

این قطعنامه تهیه شده از سوی امریکا و روسیه در نشست وزیران دارایی شورای امنیت به ریاست جک لو وزیر خزانه داری امریکا به تصویب رسیده است. امریکا ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه جاری میلادی به عهده گرفت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس