کد خبر 508708
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در بین شهروندان این کشور به سطح پایین بی سابقه‌ای رسیده است.

به گزارش مشرق، نظرسنجی مشترک ان بی سی- وال استریت ژورنال حاکی است که نگرانی‌های مردم آمریکا در خصوص حملات تروریستی در سن برناردینوی کالیفرنیا و پاریس فرانسه تاثیر زیادی بر افت شدید میزان محبوبیت اوباما داشته است.

این نظرسنجی افزود: میزان رضایت مردم از عملکرد رئیس جمهور آمریکا به کمتر از 43 درصد رسیده است که این پایین ترین رقم در بیش از یک سال گذشته بوده است.

بیش از 40 درصد شهروندان آمریکایی، امنیت ملی و تروریسم را مهمترین اولویت خود اعلام کرده‌اند که نسبت به نظرسنجی آوریل بیش از 19 درصد رشد نشان می‌دهد.

افراد شرکت کننده در نظرسنجی اعلام کردند که حملات تروریستی پاریس و سن برناردینو، مهمترین اخباری بوده است که در سال 2015 میلادی شنیده‌اند.

بیش از 55 درصد مردم آمریکا نیز تاکید کردند که بیشتر نگران این هستند که دولت آمریکا نتواند تروریست‌ها را به اندازه کافی زیر نظر داشته باشد و این نگرانی بیشتر از نقض احتمالی حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی از سوی دولت آمریکا است.

70 درصد شهروندان آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند که ایالات متحده در شرایط کنونی در مسیر نادرستی قرار گرفته که این بالاترین رکورد از اوت 2014 میلادی به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس