کد خبر 508675
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

مصر برای حل بحران ارزیش، از عربستان سعودی کمک‌های مالی درخواست کرد.

به گزارش مشرق، مصر برای حل بحران ارزی خود از عربستان سعودی وام، ودیعه و کمک‌های مالی درخواست کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد سحر نصر، وزیر تعاون بین المللی مصر، عنوان کرد قاهره دچار بحران کمبود ارز شده و برای جبران آن به کمک عربستان سعودی محتاج است.

به گفته نصر، مصر در حال حاضر به رایزنی با عربستان سعودی مشغول است تا ودیعه‌های جدید، وام و سرمایه گذاری از این کشور حوزه خلیج فارس دریافت کند.

وزیر تعاون بین المللی مصر از ارائه جزئیات در خصوص نوع این کمک‌ها خودداری کرد، اما گفت اغلب کمک‌های مالی عربستان سعودی به مصر به صورت محصولات نفتی خواهد بود.

اظهارات نصر یک روز پس از دیدار شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر، با محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی و یک هیات بلندپایه سعودی صورت گرفت.

مصر و عربستان سعودی در جولای گذشته پس از توافق در جریان اجلاسی که در قاهره، پایتخت مصر، برگزار شد، بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه قاهره» منتشر کردند و به همکاری نظامی و بهبودی روابط اقتصادی متعهد شدند.

در همین حال، شریف اسماعیل در یک کنفرانس عنوان کرد روز سه شنبه با محمد بن سلمان دیدار و با او در خصوص اعطای ودیعه‌های جدید گفتگو خواهد کرد.

نخست وزیر مصر افزود درباره پروژه‌های گوناگونی که پیش از این به سرمایه گذاران سعودی پیشنهاد شده بود، بحث و تبادل نظر انجام خواهد گرفت.

پیشتر عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت با تزریق مبلغی بالغ بر 23 میلیارد دلار در قالب محموله‌های نفت و ودیعه بانکی به اقتصاد مصر رونق تازه‌ای بخشیدند.

منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غيرت ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    شاه عربستان ازترسش هركشوري هرچه بخواد ميده
  • عمواحمد ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    عجب گاوشیرده ای گیرآورده اند این مصری ها گاه وبیگاه به بهانه های مختلف اونو می دوشند. بارک الله به این گاوشیرده وبارک الله به این شیردوش زرنگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس