رئيس‌جمهوري آمريکا به آمريکايي‌ها هشدار داد تا از سرزنش اسلام براي تروريسم خودداري کنند و گفت که داعش و ساير گروه‌هاي تروريستي سعي دارند تا مبارزه با تروريسم را جنگ ميان اسلام و غرب جلوه دهند.

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه خبري داون، اين سومين سخنراني باراک اوباما، رئيس‌جمهوري آمريکا از زمان حمله سن برناردينو در ايالت کاليفرنياست که جان 14 تن را گرفت. حملات تروريستي در سن برناردينو و حملات پاريس در ماه گذشته احساسات ضد اسلامي غربي‌ها را تقويت کرده است.

اوباما تاکيد کرد که از دموکرات‌ها تا جمهوري‌خواهان، ليبرال‌ها و محافظه‌کاران، آمريکايي‌ها با جديت عليه تعصب مذهبي در سراسر طيف سياسي ايستاده‌اند. اوباما در نطق هفتگي روز شنبه خود با بيان اينکه تبعيض عليه مسلمانان به داعش کمک مي‌کند، هشدار داد که آمريکايي‌ها نبايد بر اساس يک سري از کارهاي کساني که از دين براي توجيه خشونت استفاده مي‌کنند از جمله داعش تصويري منفي از مسلمانان پيدا کنند.

وي گفت: تروريست‌هايي مثل داعش براي اختلاف‌افکني ميان ما تلاش ‌مي‌کنند و از همين روش ترس ايجاد کرده و نيرو جذب مي‌کنند. همانند تمام مسلمانان جهان که هر نوع تفسيري از اسلام را رد مي‌کنند، همگي ما بايد تعصب به هر شکل آن را نپذيريم. من بار ديگر تکرار مي‌کنم که تعصب و تبعيض به داعش کمک و امنيت ملي ما را تضعيف مي‌کند.

رئيس‌جمهوري آمريکا، شهروندان کشورش را بار ديگر مطمئن ساخت که مبارزه عليه داعش هرگز قوي‌تر از پس از حملات تروريستي سن برناردينو نبوده است. اوباما گفت: حملات هوايي ما با شدت هر چه تمام مواضع داعش در عراق و سوريه را هدف مي‌گيرد. ما هر چه بيشتر در حال نابودي نيروها، تسليحات و تانکرهاي نفت آنها هستيم.

اوباما در خاتمه از شهروندان کشورش خواست که هوشيارانه عمل کنند و هر مورد مشکوکي را گزارش دهند. وي هم‌چنين گفت که به ‌زودي به پنتاگون و مرکز ملي مبارزه با تروريسم خواهد رفت تا کمپين نظامي ضد داعش را بررسي کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس