کد خبر 507817
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

بنا بر نتايج تحقيقي که به تازگي منتشر شده است، تقلاي آمريکا براي پيروزي در جنگ سرد و جنگ جهاني دوم، دست‌کم ۳۳ هزار و ۴۸۰ کارمند بخش هسته‌اي را در ۷۰ سال اخير در اين کشور به کام مرگ کشانده است

به گزارش مشرق، بنا بر نتايج تحقيق موسسه مک‌کلاچي، آمار اين مرگ و مير - که براي اولين بار منتشر مي‌شود – بيش از چهار برابر تعداد تلفات نيروهاي امريکايي در جنگ‌هاي عراق و افغانستان است.

در اين تحقيق که «بهاي انساني هنگفتِ» مجتمع‌هاي تسليحات هسته‌اي امريکا را آشکار کرد، بيش از 70 ميليون سند اطلاعاتي بررسي شده است؛ اين اطلاعات در چارچوب قانون آزادي اطلاعات از وزارت کار امريکا اخذ شد.

بر اساس اين گزارش، تعداد قربانيان شامل تمامي کارکناني است که خود يا خانواده‌شان غرامت دريافت کرده‌اند. مبلغ اين غرامت از محل بودجه ويژه‌اي که در سال 2001 به تصويب رسيد، تامين مي‌شود.

اطلاعات ثبت شده در يک پايگاه داده نشان مي‌دهد در 107 هزار و 394 کارگري که در 70 سال اخير در ساخت زرادخانه‌ هسته‌اي امريکا فعاليت مي‌کردند، سرطان و ديگر بيماري‌ها رويت شده است.

موسسه مک‌کلاچي در اين تحقيق با بيش از 100 کارگر، مقام دولتي و کارشناس مصاحبه انجام داده است.

بنا بر اين تحقيق، برآورد مقام‌هاي دولت امريکا درباره شدت بيماري کارکنان بخش هسته‌اي بسيار ناچيز بود. آنها در ابتدا پيش بيني کردند برنامه پرداخت غرامت سالانه 120 ميليون دلار هزينه در برداشته و تنها شامل حال سه هزار نفر مي‌شود، اما با گذشت 14 سال، دولت براي پرداخت غرامت به بيش از 53 هزار کارگر 12 ميليارد دلار خرج کرد.

به رغم اين هزينه گزاف، شواهد نشان مي‌دهد وزارت کار امريکا تنها با درخواست کمتر از نيمي از افرادي که خواهان غرامت بوده‌اند، موافقت کرده است.

نتايج اين تحقيق همچنين نشان داد استانداردهاي ايمني کنوني نيز در پايين آوردن ميزان تماس با تشعشعات و شمار حوادث روزانه نقش چنداني نداشته‌اند.

منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس