کد خبر 506611
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷

ساکنین یکی از خیابان های تهران که برای تماشای گاو حلقه زده بودند غافلگیر شدند. حمله گاو خشمگین به 60 زن و مرد تهرانی 10 مرد و 5 زن را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش مشرق، چندی پیش ساکنان خیابان سپهر سعادت آباد وقتی شنیدند مردی در همسایگی شان قصد دارد گاوی را قربانی کند با اشتیاق زیادی از خانه هایشان بیرون ریختند و در محل ایستادن قصاب حلقه زدند.


وقتی وانت حامل گاو در بین این حلقه توقف کرد همه مشتاقانه دیدند که چند مرد گاو را از پشت خودرو به پایین کشیدند و روی زمین خواباندند تا قصاب مراسم قربانی را اجرا کند. هنوز قصاب آماده نشده بود که ناگهان گاو خشمگین وحشت زده با چابکی تقلایی کرد و با پرتاب کردن مردان که پاهایش را گرفته بودند از جا برخاست. 60 زن و مرد تماشاچی که از این واکنش سریع گاو غافلگیر شده بودند با ترس و واهمه پا به فرار گذاشتند و همین کافی بود تا گاو با وحشت بیشتری سرگردان و حیران به اطراف بدود و به زنان و مردان ضربه بزند.

گاو خشمگین هنوز رها بود و هیاهویی به پا کرده بود، صدای جیغ های مردانه و زنانه فضا را پر کرده بود تا اینکه صاحب گاو، قصاب و چند مرد به سمت گاو حمله کردند تا آن را مهار کنند و وقتی دیدند نمی توانند گاو را کنترل کنند با چاقو به آن حمله بردند و با ضرباتی توانستند گاو را زمینگیر کنند و پیش از مرگش به خاطر خونریزی شدید، آن را قربانی کنند.

تماس با اورژانس

وقتی گاو برای همیشه خاموش شد، ساعت ها نشان می داد که فرار این حیوان خشمگین 15 دقیقه وحشت آور را برای اهالی خیابان سپهر رقم زده است. گروهی زن و مرد که زخمی شده بودند با آه و ناله روی زمین افتاده و دیگران سریع با اورژانس تماس گرفتند و آنان را در جریان قرار دادند.

وقتی تکنیسین های اورژانس پای در صحنه حادثه گذاشتند در معایناتشان دیدند که 10 مرد و 5 زن به شدت زخمی شده و نیاز به انتقال به بیمارستان دارند. این مجروحان یکی پس از دیگری به مراکز درمانی انتقال یافته و تحت نظر پزشکان قرار گرفتند.

شکایت در دادسرا

همه این 15 زن و مرد پس از اینکه ترخیص شدند به دادسرای ناحیه 2 تهران مراجعه کرده و از صاحب گاو به خاطر سهل انگاری در نگهداری این حیوان به طرح شکایت پرداختند. یکی از مردان وقتی در برابر دادیار مهدی صفریان قرار گرفت، گفت: جمعه شب وقتی شنیدیم قرار است در محله مان گاو قربانی کنند برای تماشای این صحنه در گوشه ای جمع شدیم، خیلی بودیم تا اینکه گاو را از وانت پیاده کردند و چون حواس صاحبش نبود گاو به سمت جمعیت حمله کرد و باعث شد به تعدادی از ما آسیب جدی وارد شود.

زن جوان نیز گفت: «هنوز از یادآوری آن صحنه ها وحشت دارم. شب ها کابوس می بینم. گاو را که دیدم احساس کردم دیگر زنده نخواهم ماند جیغ می کشیدم و فرار می کردم اما فایده ای نداشت و گاو به من صدمه وارد کرد.»

نظریه پزشکی قانونی

دادیار صفریان که پرونده بالینی این 15 زخمی حادثه را بررسی کرده بود دستور داد همه آنها در پزشکی قانونی تحت معاینه قرار بگیرند و طول درمان و میزان دیه مشخص شود.

بازجویی از صاحب گاو

این مقام قضایی در مرحله بعدی، صاحب گاو را به دادسرا احضار کرد و این مرد که باور نداشت همسایه هایش از او شکایت کرده باشند در برابر دادیار صفریان قرار گرفت و گفت: نمی دانم چرا من مقصر هستم در حالی که هیچ نقشی در این سهل انگاری نداشته ام، وقتی قرار شد گاو را قربانی کنم هیچ کس را برای تماشای این صحنه دعوت نکردم و حدود 60 زن و مرد با آگاهی از اینکه شاید گاو حرکتی کند دور آن حلقه زدند.

وی افزود: بعد از پیاده کردن گاو از پشت وانت آن را در اختیار قصاب قرار دادم که وی کوتاهی کرد و گاو پا به فرار گذاشت، خود من نیز آسیب دیده ام و اصلاً تصور نمی کنم گناهی به گردن من باشد، یک حادثه بود و در این بین همه ما مقصر بودیم و اگر این 15 زن و مرد به تماشای این صحنه نمی آمدند الان سالم مانده بودند.

دیه میلیونی

با اعلام نظر پزشکی قانونی و محاسبه دقیق، میزان دیه مشخص شد و صاحب گاو در برابر پرداخت 10 میلیون تومان پول به 15 زن و مرد قرار گرفت.  

بر اساس این گزارش، رایزنی ها برای صلح و سازش بین 15 زخمی حادثه و صاحب گاو در حال انجام است و در صورت رضایت ندادن آنها قرار مجرمیت صادر شده تا میزان محکومیت صاحب گاو پس از محاکمه در دادگاه جزایی عمومی تهران مشخص شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    مقصر مردم بودن مگرکشتن یک حیوان دیدن داره ؟ منم خیلی کوچک بودم مورد حمله ی قوچ همسایه که برای قربانی گذاشته بودن قرار گرفتم و حتی زخمی هم شدم و دچار شوک روحی هم شدم ولی والدینم اصلا"شکایت نکردم ..
  • فرزانه ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    چه جالب
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    آخه کی گفته بود برید ببینید که حالا شکایت هم می کنید. لابد منتظر گوشت نذری هم هستید براتون بیارند
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    واقعا بعضیا خیلی لوس و بهانه گیر هستند
  • رامین ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ایرانی جماعت از زجر کشیدن حیوون لذت میبره
  • مسافر تنها ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اقا گاوه باید از این مردم شکایت کنه چون انها از کشته شدنش لذت می بردن
  • عمو جون ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    وای بر اون تماشاچیان بی جنبه سوسول تهراني
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    فیلمش قبلا ساخته بودن پژمان بازغی بازی کرده بود
  • علی ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    یک اینکه گاو را نباید هرجا ذبح کرد و دو اینکه جه لزومی داره جمع شوند و وقتی دعوتی از اونا نشده اومدن تماشا و بهتره صاحب گاو شکایت کنه که با جمعیت انبوه گاو به وجد آمده و عصبی شده و اینجور شده.
  • امیین ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    بنده خدا میخواسته در راه خدا قربونی بده حالا باید به همونایی که بخاطر گوشت نذری اومدن دیه هم بده
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    به دو دلیل صاحب گاو مقصر نیست : اولاً اینکه : گاو در یَدِ قصاب (اجیر) بوده و او ضامن است و در طرز ذبح گاو مقصر بوده. و ثانیاً : شاکیان که به دعوت صاحب گاو در محل ذبح حضور نداشتند که صاحب گاو ضامنِ حفظ و سلامتی آنها باشد، پس چون سرِ خود آمده اند ضمانی بر صاحب گاو نیست و این خودشان هستند که خود را در معرض آسیب قرار داده اند و ضمانی بر کسی نیست جز بر عهده خودشان. در نتیجه، صاحب گاو از اتهام مُبَری و اتهام متوجه " قصاب و حاضرین " است. حالا چطور و طبق چه قاعده و اصلی،جناب قاضی، صاحب گاو را مقصر دانسته، الله اعلم.
  • اصلاحات ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    بنظر من همونی که کشته می شه مقصره چه خلبان باشه چه راننده اتوبوس چه گاو
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    تو روحت
  • فرهاد ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    واقعا برای ان 60 نفر متاسفم . که برای دیدن کشته شدن یک جاندار تجمع کرده بودند
  • بهنام ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    مشرق متوجه باش چه نوشتی ؟ جیغ مردانه ؟؟! مشرق رو فمینیسم ورداشته . اگر مردی این را فیلتر نکن
  • مهگانه ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    دوست من هرگز از عنوان مردم برای نامیدن یک مشت ابله استفاده نکن
  • مهدی ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    گاو ندیده ها
  • ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    تو اهل کدوم کشوری که ایرانیا رو نمی شناسی؟ فضول هستن و دنبال سرگرمی، از زجر لذت نمی برن
  • ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    باید شهرداری و نیروی انتظامی رو محاکمه کرد، مگر شهر کشتارگاهه عقل هم خوب چیزیه
  • ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    بابا ديگه بی خیال ! خودش میگه عمداً نکرده! بنده خدا رو از نیّت پاکش توبه کار نکنید!... امروز اون متهم شده یه وقت میبینی فردا ما متّهم میشیما! در ضمن مگه سر بریدن یه حیوون و جون دادنش تماشا داره که تشریف آوُردین؟ انصاف داشته باشین!
  • ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    انها چه داعشي هايي بودند كه رفتند و سر بريدن يك حيوان را نگاه كردند انها افراد بيماري هستند بهتره به داعش به پيوندند ، مگر سربريدن يك موجود تماشا كردن دارد ، ما هم در ايران داعشي كم نداريم و تعدادي از انها هم ساكن سعادت أباد هستند ، اميدوارم خاله خود بنده كه ساكن سعادت أباد است داعشي نشده باشد و انجا به ديگر داعشي ها نه پيوسته باشد ،
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    بابا ديگه بی خیال ! خودش میگه عمداً نکرده! بنده خدا رو از نیّت پاکش توبه کار نکنید!... امروز اون متهم شده یه وقت میبینی فردا ما متّهم میشیما! در ضمن مگه سر بریدن یه حیوون و جون دادنش تماشا داره که تشریف آوُردین؟ انصاف داشته باشین!
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    نگاه کردن به ذبح حیوان مکروهه و قلب رو سخت میکنه و خشونت میاره. بیخود کردن رفتن تماشا.
  • نازی ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    به نظر من صاحب گاو مقصر نیست بیچاره کارت دعوت نفرستاده دنبالشان که بیان زخمی شن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس