کد خبر 506568
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

داعش با انتشار یک قطعه سرود در میان مسلمانان چین، از آنان برای پیوسن به صفوف خود در سوریه و عراق دعوت کرده است.

به گزارش مشرق، یک گروه نظارت بر فضای مجازی در چین از انتشار یک قطعه سرود توسط داعش در فضای مجازی خبر داد که در آن مسلمانان چین به پیوستن به این گروه تروریستی و افراطگرا دعوت و ترغیب شده اند.

در قسمتی از این سرود چهار دقیقه ای که از هیچ یک از آلات موسیقی در آن استفاده نشده است آمده: ما مجاهد هستیم و دشمنان بی شرم ما از ما می هراسند.

با اینکه اینترنت و فضای مجازی چین به شدت توسط دولت رصد می شود، هنوز مشخص نیست که این سرود چگونه از طریق فضای مجازی به دست مسلمانان چینی رسیده است.

مقامات چینی نسبت به پیوستن برخی مردم این کشور به گروه تروریستی تکفیری داعش نگرانند و در همین راستا اقدامات امنیتی خاصی را در پیش گرفته اند.

چندی پیش سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در اظهاراتی گفته بود: هیچ کشوری در مقابله با تروریست، نمی تواند به تنهایی کاری از پیش ببرد و در این زمینه باید کشور ها با یکدیگر هم دست و هم پیمان شوند.

همچنین روز گذشته (سه شنبه) وزیر خارجه این کشور اعلام کرده بود که چین پیش از این در اقدامات مشترک در مقابله با داعش با کشورهایی همچون روسیه متحد شده است و اکنون نیز در صورت لزوم این اقدامات از سر گرفته خواهد شد.

در ماه گذشته میلادی، داعش مدعی شد که یک شهروند چینی را در سوریه اعدام کرده است و یک روز پس از آن نیز سه شهروند دیگر چینی در مالی و به دست گروه تروریستی القاعده اعدام شدند.

طبق آمارگیری سال ۲۰۰۹ میلادی، مسلمانان یک از اقلیت های بزرگ چین محسوب می شوند که یک تا دو درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل داده اند.

یک روزنامه چینی در ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که ۳۰۰ چینی در سوریه و عراق در کنار داعش ضد دولت قانونی این دو کشور می جنگند.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس