به گزارش مشرق، وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیهای اعلام کرد: در پی انعکاس خبر ممنوعیت «تحصیل دانشآموزان در رشته علوم انسانی» به نقل از مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در رسانهها به منظور تنویر افکار عمومی به اطلاع میرساند:
۱- آنچه که تحت عنوان «ممنوعیت تحصیل دانشآموزان در مدارس عادی دولتی در رشته علوم انسانی »منعکس شده به هیچ وجه از سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش نبوده و برنامهها و سیاستهای کلان این وزارتخانه و هرگونه تغییر در آنها صرفاً توسط وزیر آموزش و پرورش یا مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی این وزارتخانه به صورت رسمی در اختیار عموم قرار میگیرد.
۲- وزارت آموزش وپرورش نه تنها هیچ گونه تصمیمی در خصوص ممنوعیت ثبتنام یا محدودسازی تحصیل دانشآموزان در رشته علوم انسانی در مدارس عادی دولتی ندارد بلکه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این وزارتخانه موظف به گسترش و تقویت مدارس و مجموعههای آموزشی تربیتی خاص علوم انسانی نیز هست و منظور مدیرکل شهر تهران گسترش و تقویت این گونه مدارس بوده است.
۳- گسترش مدارس ویژه علوم انسانی موسوم به"فرهنگ"آن هم صرفاً در شهر تهران به هیچ وجه به معنای حذف رشته علوم انسانی از سایر مدارس این شهر نبوده و تحصیل در رشته علوم انسانی کماکان در تمام مدارس به قوت خود باقی است.
۴- در خاتمه تاکید میشود براساس نقشه جامع علمی کشور، متن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و استقرار نظام جامع هدایت تحصیلی و استعداد یابی به منظور هدایت دانشآموزان به سوی رشتهها، حِرَف و مهارتهای مورد نیاز حال و آینده کشور متناسب با استعدادها، علاقمندی و توانایی آنان از سیاستهای کلان و ملی نظام آموزشی کشور و برنامههای وزیر آموزش و پرورش است.
۱- آنچه که تحت عنوان «ممنوعیت تحصیل دانشآموزان در مدارس عادی دولتی در رشته علوم انسانی »منعکس شده به هیچ وجه از سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش نبوده و برنامهها و سیاستهای کلان این وزارتخانه و هرگونه تغییر در آنها صرفاً توسط وزیر آموزش و پرورش یا مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی این وزارتخانه به صورت رسمی در اختیار عموم قرار میگیرد.
۲- وزارت آموزش وپرورش نه تنها هیچ گونه تصمیمی در خصوص ممنوعیت ثبتنام یا محدودسازی تحصیل دانشآموزان در رشته علوم انسانی در مدارس عادی دولتی ندارد بلکه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این وزارتخانه موظف به گسترش و تقویت مدارس و مجموعههای آموزشی تربیتی خاص علوم انسانی نیز هست و منظور مدیرکل شهر تهران گسترش و تقویت این گونه مدارس بوده است.
۳- گسترش مدارس ویژه علوم انسانی موسوم به"فرهنگ"آن هم صرفاً در شهر تهران به هیچ وجه به معنای حذف رشته علوم انسانی از سایر مدارس این شهر نبوده و تحصیل در رشته علوم انسانی کماکان در تمام مدارس به قوت خود باقی است.
۴- در خاتمه تاکید میشود براساس نقشه جامع علمی کشور، متن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و استقرار نظام جامع هدایت تحصیلی و استعداد یابی به منظور هدایت دانشآموزان به سوی رشتهها، حِرَف و مهارتهای مورد نیاز حال و آینده کشور متناسب با استعدادها، علاقمندی و توانایی آنان از سیاستهای کلان و ملی نظام آموزشی کشور و برنامههای وزیر آموزش و پرورش است.