عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی افراد تمام سرمایه خود را خرج می‌کنند تا به یک وکالت در مجلس دست پیدا کنند و در حقیقت هدف اصلی این افراد این است که با رسیدن به مقام چند صد نفر در مقابلشان تعظیم کنند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع نیروهای بسیجی و سپاه خراسان رضوی که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد برای آبادسازی زندگی دنیوی خود از هیچ اقدامی خودداری نمی‌کنند و در این راه حتی حاضر هستند تا دست به قتل نفس و کشتار بزنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در این افراد حب به دنیا و مال‌اندوزی بسیار است، افزود: البته تمایل دستیابی به قدرت تنها از طریق مال‌اندوزی نبوده و برخی از افراد هستند که برای رسیدن به قدرت، تمام سرمایه خود را خرج می‌کنند تا به یک وکالت در مجلس دست پیدا کنند و در حقیقت هدف اصلی این افراد این بوده که با رسیدن به مقام چندصد نفر در مقابلشان تعظیم کنند.

وی ادامه داد: توجه به حب و مقام دنیوی تنها در دوران معاویه، بنی‌امیه و بنی‌عباس نبود و متاسفانه میل به آبادسازی دنیا و رسیدن به مقام به یک فرهنگ فراگیری تبدیل شده که برای برخی در اولویت قرار دارد و مطابق حدیثی از پیامبر اسلام(ص) همین وابستگی دنیوی سبب بالاترین جنایت‌ها از صدر اسلام تا غیبت حضرت ولیعصر(عج) به اهل بیت پیامبر (ص) می‌شود.

علم‌الهدی تاکید کرد: امت اسلام با وجود آگاهی از اینکه عزت آنها در گرو پیروی از اهل بیت (ع) است، معاویه را به حضرت علی (ع) ترجیح دادند که این امر خود نشانه دنیا دوستی است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه وقتی در یک جامعه افراد دست از فرزندان رسول خدا برداشته و به سایر افراد متوسل می‌شوند تا به زندگی دنیوی آنها لطمه‌ای وارد نشود یعنی تنها به دنبال آسایش دنیوی خود هستند، گفت: مردمانی که برای راحتی آسایش خود به هر ذلت و خفتی حاضرند تن دهند، قطعا عاقبت خوبی نخواهند داشت.

علم‌الهدی با اشاره به حکمت رهبر معظم انقلاب در موضوع برجام گفت: ما تابع فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم اما اینکه طرف مقابل، ما را به خاطر مبارزه با استکبار و طرفداری از کودکان فلسطینی تنش‌زا تلقی کند و سپس بگوید مشکلات اقتصادی شما برطرف نمی‌شود این حرف‌ها یعنی آنها به دنبال سلطه بیگانگان بر کشور هستند.

وی یادآور شد: امروز آمریکا تنها هدفی را که دنبال می‌کند این است که ما هم همچون برخی از کشورها برده آنها شویم و قطعا دولتمردان آمریکایی خیر ما را نمی‌خواهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر به خاطر دستیابی به اقتصاد بهتر بخواهیم وابسته شویم و در این راستا هیچ امتیازی نیز دریافت نکنیم تنها نتیجه‌ای که به دست می‌آوریم از دست دادن حقوق انسانی است.

علم‌الهدی بیان کرد: در طول تاریخ همواره مشاهده می‌کنیم که اهل بیت(ع) در میان مردم زمان خود تنها ماندند که نمونه بارز آن هم واقعه کربلا و خیانت لشکر امام حسن(ع) است و علت اصلی ترک امام توسط مردم خود، فقط وابستگی مردم به زندگی دنیوی بود.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) نیازمند اشک همراه با عمل است، گفت: یعنی تفکر کنیم و ببینیم چرا در حق اهل بیت(ع) چنین ستم‌هایی روا داشته شده و علت انجام این ستم‌ها را درک کنیم نه اینکه فقط به دنبال شخص ظالم بگردیم.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: اگر بخواهیم در بستر انقلاب و نظام وارد عرصه دفاع از دین در برابر کفار و دشمنان شویم، باید ابتدا وابستگی به دنیا را از بین ببریم تا حرکت‌های سیاسی، اجتماعی و مبارزاتی ما بر اساس اصول دینی برنامه‌ریزی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس