مدیرکل دفتر شکایات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه درآوردن بخیه به‌دلیل ناتوانی مالی در تاریخ خدمات پزشکی ایران تأسف‌بار و نادر است، گفت: واقعاً مسئولان وزارت بهداشت در شوک هستند، زیرا اگر پزشک چنین دستور غلطی را داده چرا پرستار آن را اجرا کرده است؟

به گزارش مشرق، در روز 15 آذر خبری در جامعه ایران از زبان وزیر بهداشت منتشر شد که اذهان عمومی را به‌شدت رنجاند، خبر این بود که کادر پزشکی در خمینی‌شهر اصفهان به‌دلیل ناتوانی مالی خانواده‌ای برای پرداخت مبلغی حدود 100 تا 150هزار تومان بخیه صورت یک کودک را که زده بودند، کشیدند.

در این رابطه دکتر سیدسجاد رضوی مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درباره جدیدترین اقدامات برای بررسی این رخداد تلخ به تسنیم گفت: هم اکنون که با شما صحبت می‌کنم حدود سه ساعتی است که تیم بازرسی این پرونده از تهران وارد اصفهان شده‌اند و با وجود آن که هوا مساعد نبود و هواپیما نیز برای این سفر مهیا نبود با این وجود تیم بازرسی وزارت بهداشت با توجه به اهمیت این پرونده خودشان را به اصفهان رساندند.

وی ادامه داد: تمام کادر درمانی بیمارستان مذکور به‌همراه تمام مسئولان حوزه سلامت اصفهان از جمله خمینی‌‌شهر و مسئولان مرکز بهداشت این شهر به‌همراه خانواده بیمار مصاحبه خواهند شد زیرا این رخداد تلخ در طول تاریخ خدمات پزشکی کشورمان تأسف‌بار بوده است و به هیج عنوان پذیرفتنی نیست که در بیمارستان دولتی چنین تخلفی صورت پذیرد زیرا ما گاهی مشاهده کردیم که بیمار پولی برای پرداخت خدمات درمانی نداشته است و این پزشک و پرستار بوده است که حتی خودشان با مددکاری بیمارستان صحبت کرده‌اند و مشکل مالی بیمار را به هر صورت مدیریت می‌کردند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تصریح کرد: به هر حال اگر بیمارستانی چه دولتی و چه خصوصی پولی درخواست می‌کند هیچ ارتباطی به پزشک و پرستار ندارد, در حالی که در این اتفاق مذکور ما شاهد آن هستیم که پزشک و پرستار مذکور باتجربه هستند و واقعاً هنوز هم بشخصه در یک شوک قرار داریم که چرا چنین اتفاقی رخ داده است و این در حالی است که شخص وزیر بهداشت خود مطالبه‌گر این رخداد تلخ است, در حالی که در برخی موارد مشاهده می‌کنیم برخی از مسئولان با مشاهده مشکلات مردم حتی لاپوشانی‌هایی می‌کنند ولی در این پرونده شخص وزیر خود این مشکل را نزد رسانه‌ها تأیید کرده است و به‌جِد نیز پیگیر این مسئله است.

سجاد رضوی عنوان کرد: بنابراین ما امیدواریم این اتفاق تلخ به این صورتی که تاکنون عنوان شده است، نباشد و تیم اعزامی بازرسی وزارت بهداشت به اصفهان نیز برای این امر تمام تلاش خود را خواهند کرد و به‌نوعی امیدواریم تمام این اتفاق تلخ فقط یک خواب باشد.

وی درباره اینکه پس از رسانه‌ای شدن این رخداد تلخ این مسئله مطرح شده است که اگر پزشک دستور کشیدن بخیه این کودک بیمار را داده است چرا پرستار آن را اجرا کرده است, در حالی که طبق قوانین پزشکی؛ پرستار می‌توانست اموری را که به‌ضرر سلامت بیمار باشد انجام ندهد, پاسخ داد: بله؛ کاملاً این مبحث درست است و البته جای بحث هم دارد زیرا در صحبت‌های اولیه‌ای که با پزشک مربوطه داشتیم وی عنوان کرده بود که به‌شوخی گفته است بخیه را بکشند و این سؤال پیش می‌آید که چرا پرستار آن را اجرا کرده است. زیرا بر اساس قوانین؛ پرستار می‌تواند دستورات پزشکی را که به‌ضرر سلامت بیمار باشد به سوپروایزر و یا رئیس بیمارستان گزارش دهد و آن کار را انجام ندهد.

سجاد رضوی در پاسخ به این پرسش که یک نگرانی دیگری که در این باره وجود دارد آن است که به‌دلیل گسترده بودن ابعاد انسانی این پرونده به‌نوعی در وزارت بهداشت لاپوشانی صورت پذیرد، گفت: به هیچ عنوان؛ زیرا اگر ما خودمان نیز بخواهیم لاپوشانی کنیم وزیر بهداشت خود مطالبه‌گر این رخداد تلخ است و هر لحظه نیز اخبار تیم اعزامی برای بررسی این پرونده را از ما جویا می‌شود به‌طوری که باید پس از بررسی‌هایی که صورت می‌پذیرد فردا گزارش نهایی را در اختیار دکتر هاشمی قرار دهیم.

وی نسبت به خطر افتادن اعتماد مردم به خدمات بیمارستان‌های دولتی علی‌الخصوص پس از اجرای موفق طرح تحول سلامت با تأکید بر اقدامات دادگستری و نظام پزشکی درباره این رخداد تلخ عنوان کرد: مردم آگاه باشند وزیر بهداشت به‌عنوان سکاندار حوزه سلامت کشور خود مطالبه‌گر این رخداد تلخ است و به‌نوعی مدعی برای رسیدگی این پرونده تلخ است که به‌نوعی آبروی جامعه پزشکی و پیراپزشکی به خطر افتاده است.

سجاد رضوی درباره اینکه به هر حال در حدود 10 روز از این رخداد تلخ می‌گذرد و خانواده این بیمار علت رسانه‌ای نشدن این مسئله را تهدید خودشان عنوان کردند، خاطرنشان کرد: این مسئله را نمی‌دانستیم ولی حتماً به تیم بازرسی منتقل می‌کنیم تا از این مسئله نیز جویا شوند و اطلاعات لازم را کسب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    واقعاً اينا بايد اعدام بشن
  • حسین ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    فاجعه و ضعف اخلاقی‌ این به اصطلاح پزشک انقدر عمیق هست که کمترین کار ابطال پروانه پزشکی‌ این فرد هست. همچین شخصیت و وجود چنین جانداری (اسمش را انسان نمی‌شه گذاشت) با تعهد و سوگند پزشکی‌ ناسازگار هست و چنین فردی نمیتونه پزشک باشه.
  • ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    خدایا خودت بهمون رحم کن!... وقتی نیازهای اولیه و ضروری مردم میشه سرمایه تجارت یه عده دیگه اینجور چیزا عادیه!... بر اساس تعالیم اجتماعی اسلام حداقل دو چیز هست که باید حکومتی و دولتی باشه به این معنا که مردم هزینه ای بابتش پرداخت نکنن تا سرمایه تجارت عده ای نشه یعنی هرچی مریض بیشتر سود بیشتر و... اون دوچیز یکی خدمات ضروری پزشکیه و دیگری خدمات ضروری آموزشی.
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    پزشک باید اعدام بشه و همه کادر اتاق عمل
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    فجیع تر از همه اعدام های داعش .. مشرق خواهش میکنم این خبر رو تا آخر بیگیری کن . خیلی شرمنده شدم که ایرانی هستم
  • ناشناس ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    مشرق بی عرضه چرا نظرات منو ثبت نکردی ؟ چون حرف حق زدم ؟
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    از داعش سنگ دل تر ... ما را چه شده است ...
  • لیلا صادقی ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    به نظرم این دکتر و پرستاتر از اون چیزی از داعش کم ندارند و میتونن عضو گروهک داعش بشن لعنت خدا به تمام کادر نفرین شده اون بیمارستان و بالاخص پرستار و پزشک لعنتیش واقعا 24 ساعته دارم نفرینشون میکنم باور کننده نیست
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    استعفا وزير بهداشت
  • هادی ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    واقعا متاسفم اون پزشک و پرستار رو باید توبیخ کرد حتی این حکم هم کمه لعنت بر این جور پرستار ها و پزشک ها
  • عبدالله ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    عزیزان من آیا بیمارستانها مشابه این کارها را نمی کنند تا پول ندهی جنازه را تحویل نمی دهند تا پول ندهی بیمارت در بیمارستان باقی است....دوران جاهلیت مدرن
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    متاسفانه شبیه این اتفاق در جامعه پزشکی زیاد اتفاق میافته یکی از اقوام ما رو حین عمل قلب گفتند که مرحله اول عمل جواب نداده و باید پول واریز کنید تا مرحله بعدی عمل رو ادامه بدیم و مریض بیچاره رو از اتاق عمل خارج کردند تا خانوادش پول رو تهیه و واریز کنند
  • الهام ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    اگه اینا شمرهای زمانه نیستند پس چه هستند؟
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    من شرمنده شدم که اون دکتر و پرستار ایرانین.
  • رضا ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    ما داریم داعش و تروریسم رو لعنت میکنیم به اینا چی بگیم من خودم دکتر و پرستار دیدم که نه تنها پولی نمیگیرند به مریضی که مشکل مالی داره حتی کمک مالی هم میکنن باید اسم اینا رو از جامعه پزشکی و پرستاری پاک کرد یکی از تلخ ترین های امسال همین خبر بود مسولان لطفا پیگیری و شدت عمل سختی نشون بدهند
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    خدایا خودت بهمون رحم کن!... وقتی نیازهای اولیه و ضروری مردم میشه سرمایه تجارت یه عده دیگه اینجور چیزا عادیه!... بر اساس تعالیم اجتماعی اسلام حداقل دو چیز هست که باید حکومتی و دولتی باشه به این معنا که مردم هزینه ای بابتش پرداخت نکنن تا سرمایه تجارت عده ای نشه یعنی هرچی مریض بیشتر سود بیشتر و... اون دوچیز یکی خدمات ضروری پزشکیه و دیگری خدمات ضروری آموزشی.
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    در و دیوار داروخانه ها و مراکز پزشکی پر شده از اعلامیه و دستور العمل و هشدار به بیماران که اگر توهین کنید یا داد بزنید سر عوامل فلان فلانتون میکنیم ولی الان اون زیر پوست مراکز بهداشت و بیمارستانها افتاد بیرون و ماهیت عده ای از این پرستاران و پزشکان نمایان شد ببینیم وزیر چه برخوردی میکنه
  • محمد ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    این حیوونا رو باید گذاشت سینه دیوار
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    یه صلوات به روح رفتگان مهران مدیری بفرستیم
  • عبدالله ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    این افراد با انسانیت خیلی فاصله دارند
  • پسر ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    لعنت خداوند بر کسانی که بخاطر پول آبروی مردم میبرند
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    بی نهایت این حرفت آفرین داشت
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    واقعا متنفر شدم انسانیت ما کجا رفته ای کسانی که با هر وسیله ای اعتقاد و انسانیت این مردم را نشانه رفته اید هزاران هزار ماهواره خشونت و بی فرهنگی را در کشور پیاده می کنند و شما جاده را بر این ها صاف میکنید و می شود آنکه نباید شود امروز بخیه بر میدارند فردا هم مثل پلس امریکا با مشت بر صورت مریض میزنند کجا خودتون رو قایم کردید پشت کدام نامرد قایم شدید چرا دم باز نمی کنید مسئولین این جنایت باید به مجازات سنگین برسند البته میگویم اگر در جلسات بزرگان بیمارستان این حرفها که مریض باید و باید پول داشته باشد و درمان شود وگر نه باید بمیرد مطرح نمیشد یقینا دکتر این جنایت و هر دکتر مثل این اوباش جرات این جنایت را پیدا نمی کرد باید این دکتر به اشد مجازات برسد
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    مشرق جان سر کردنه که نیست. بیمارستان دولتی یه سوچر با کلیه وسایلش اگه دفترچه داشته باشی میشه 2000 تومان، چرا میگی 150 هزار تومان. تیتر بزنید پزشک بخاطر 2000 تومان بخیه کشید
  • رضا ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    اینها همش تقصیر احمدی نژاده بیسوادهای لبوفروش بروبه جهنم صدروزه سبد کالا درسالو..........
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    اگه تو یه کشور دیگه مثلا کره یا ژاپن بود وزیر استعفا می کرد اما تو ایران کی استعفا می کنه هیچ کس حتی رییس شبکه بهداشت شهرستان هم استعفا نمی کنه رییس بیمارستان هم همینطور فقط پزشک و پرستار تنبیه می شن
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    همانطور که پزشکی رشته ای است مقدس و باشاغلین خدمتگذار وصدیق این رشته بایستی با بیشترین احترام برخورد شود و دقیقا به همین دلیل بایستی با متخلفین این رشته مخصوصا وقتی تخلفی تعمدی صورت میگیرد با کوچکترین اغماض برخورد گردد چرا که اندکی پول پرست در این رشته تیشه به ریشه تقدس پزشکی میزنند و اخلاق پزشکی را به لجن میکشند لذا برای آنکه جوانانی که پا به رشته پزشکی میگذارند بدانند اگر اولویت اولشان ثروت باشد جایشان در این رشته نیست واین رشته جای کسانی است که اولویت اول آنها اصول انسانیست . لذا معتقدم افراد دخیل در مورد اخیر اولا بایستی با ابطال پروانه از این حرفه کنار گذاشته شوند ثانیا از جنبه خصوصی جرم بایستی دادگاه دیه کسی که عمدا چانه کسی را شکافته است از نامبردگان وصول نماید وثالثا از جنبه عمومی جرم به چند ماه حبس محکوم شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس