کد خبر 503485
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

یو اس ای تودی نوشت نیروهای ویژه آمریکایی روانه عراق می شوند.

به گزارش مشرق، یک مقام بلندپایه دفاعی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد پنتاگون قصد دارد یک نیروی تهاجمی و اطلاعات عملیات ویژه متشکل از صد تا صد و پنجاه نفر را به منظور انجام حملات علیه اهداف (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در عراق و سوریه به عراق اعزام کند.

روزنامه یو اس ای تودی در گزارشی به قلم تام وندن بروک نوشت: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در کنگره از اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به عراق خبر داد اما شمار این افراد را دقیقا اعلام نکرد. یک مقام بلندپایه دفاعی آمریکا -در حالی که خواست نامش فاش نشود- در گفتگو با یو اس ای تودی اعلام کرد این تیم ویژه شامل تحلیل گران اطلاعاتی و نیروهای عملیات ویژه می شود که مهارت های خاصی در انجام حملات دارند. اغلب این نیروها شامل سیل های نیروی دریی و نیروی دلتای ارتش می شوند.

کارتر نیز در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این کماندوها با دولت عراق هماهنگ خواهند بود و در کنار نیروهای عراقی و پیشمرگه کرد خواهند جنگید. این مقام همچنین گفت این نیروهای جدید جدا از نیروهای آمریکایی هستند که تقریبا در عراق مستقر هستند. این واحد از قابلیت هایی در زمینه جمع آوری اطلاعاتی و تحلیل برخوردار است و همچنین نیروهایی برای حمله به اهداف برخوردار است.

کارتر گفت: «این نیروهای عملیاتی ویژه در طول زمان قادر خواهند بود حملاتی را انجام دهند، گروگان ها را آزاد کنند، اطلاعات جمع آوری کنند و رهبران داعش را دستگیر کنند.»

او همچنین گفت:‌ «استقرار این نیروها سبب افزایش توان جمع آوری اطلاعات می شود که این موضوع به نوبه خود سبب افزایش اهداف و انجام حملات بیشتر می شود. این حملات در عراق به دعوت دولت این کشور انجام خواهد شد و بر دفاع از مرزها و ایجاد قابلیت هایی برای خود نیروهای امنیتی عراق متمرکز خواهد بود. این نیرو همچنین در موقعیتی خواهد بود که عملیات یکجانبه در سوریه انجام دهد.»

کارتر همچنین گزارش منتشر شده توسط یو اس ای تودی در روز دوشنبه را تأیید کرد در این باره که پنتاگون در حال برنامه ریزی برای اعزام کماندوهای بیشتر به سوریه در صورتی است که نیروهای اولیه پنجاه نفری به این نتیجه برسند که هم پیمانان برای جنگیدن و بازپس گیری مناطق از دست شورشیان داعش تمایل دارند. افزایش شمار نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه نشانه تقویت قابل توجه مداخله آمریکا در جنگ علیه شورشیان داعش است. دولت اوباما از دادن تعهد در زمینه اعزام نیروی زمینی برای مبارزه در عراق و سوریه خودداری کرده است.

کارتر گفت نیروهای ویژه ای اولیه ای که به سوریه اعزام می شوند برای جمع آوری اطلاعات بر روی زمین با نیروهای محلی همکاری خواهند کرد و همچنین به پیشبرد استفاده از حملات هوایی توسط ائتلاف به رهبری آمریکا کمک خواهند کرد. او همچنین گفت زمانی که نیروهای ویژه به این نتیجه برسند که فرصت های بیشتری برای شراکت با نیروهای محلی وجود دارد، کماندوهای بیشتری اعزام خواهند شد. کارتر گفت: «ما برای گسترش عملیات آماده هستیم.»

کارتر در کنگره اعلام کرد ائتلاف به رهبری آمریکا در ماه نوامبر حملات هوایی خود را به بالاترین سطح از زمان آغاز حملات در ماه اوت سال دو هزار و چهارده افزایش داد . او گفت چندین مقام بلندپایه داعش نیز در این حملات کشته شده اند و منبع درآمد آنها -که همان نفتی است که غیر قانونی به دست می آورند- هدف قرار گرفته است.

کارتر گفت حملات داعش در فرانسه -که سبب کشته شدن صد و سی نفر در روز سیزدهم ماه نوامبر شد- سبب در فوریت قرار گرفتن مبارزه با داعش شده است.جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد پنتاگون در تلاش برای تشدید مبارزه علیه داعش خواهد بود.

دانفورد گفت:‌ «طی روزهای آتی، ما در رویکردمان به سوی تقویت موفقیت هایمان تهاجمی عمل خواهیم کرد.» او همچنین گفت: «و ما از هر فرصت پیش آمده برای افزایش توان تأثیر گذاری عملیاتمان استفاده خواهیم کرد.»

نیروهای ویژه آمریکایی طی جنگ در عراق و افغانستان از توان اطلاعاتی خود برای یافتن شبه نظامیان و دستگیری یا کشتن آنها استفاده کردند . اعضای تیم های سیل های نیروی دریایی آمریکا و همچنین نیروی دلتای ارتش آمریکا در زمان اوج درگیری های هر شب چندین مأموریت انجام می دادند. حمله نیروهای دلتا در شمال عراق در ماه اکتبر بر هزینه های چنین مأموریت هایی تأکید دارد.

نیروهای آمریکایی به شرکای کرد خود که به سبب حملات دشمن تحت فشار قرار گرفته بودند، کمک کردند و همچنین برای آزاد کردن گروگان ها از دست داعش تلاش کردند. جاشوآ ویلر از اعضای نیروی ویژه ارتش آمریکا -که سی و نه سال داشت- در حالی که هدایت یک عملیات را بر عهده داشت که سبب آزاد شدن شصت و نه گروگان شد، در تیراندازی های داعش کشته شد.

کارتر گفت این واحد جدید که قرار است در عراق مستقر شود، سبب بروز مشکلاتی برای مقامات داعش خواهد شد.

او گفت:‌ «استقرار این نیروها به منزله هشداری برای همگان در سوریه است. نمی دانید شب هنگام چه کسی از پنجره خانه تان به شما حمله خواهد کرد. و این همان ترسی است که ما می خواهیم در دل همه مقامات داعش بیندازیم.»

سناتور جمهوری خواه جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا این اقدام جدید واشنگتن را یک « گام دیرهنگام اما رو به جلو» توصیف کرد.

مک کین در بیانیه ای اعلام کرد: «با این حال، خبر امروز یکی دیگر از گام های مهم به ویژه در واکنش به حملات پاریس محسوب می شود؛ سیاستی که اجازه داد تهدید داعش به لیبی، افغانستان و دیگر کشورها در سراسر جهان شیوع یابد.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    تو سایت خبری فرانسوی این خبر آمده بود نوشتم نیروهای آمریکائی آنجا مستقر می شوند تا به تروریستها حتی داعش کمک کنند. آمریکائیها جز درد سر چیزی با خودشان نمی آوردند انقدر که غیر شرافتمندانه عمل می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس