ولادیمیر پوتین گفت: همکاری ایران و روسیه در مسئله اورانیوم غنی شده و به کارگیری آن در زمینه مسالمت‌آمیز ادامه دارد.

پوتین: روسیه از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران کاملا حمایت خواهد کرد/ روحانی:  ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری‌های خود را توسعه می‌دهندبه گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه امشب در نشست‌خبری مشترک با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، گفت: برای تقویت تجاری با ایران مصمم هستیم. از ارزها و پول‌های ملی در روابط تجاری میان ایران و روسیه استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاس کشورهای صادرکننده گاز این امکان را فراهم کرد تا هم مسائل مربوط به همکاری‌های گازی با کشورهای شرکت‌کننده را بررسی کنیم و هم با دوستان ایرانی‌مان موضوعات مختلفی را بررسی کنیم، گفت: مذاکرات خوب و جدی با رئیس‌جمهور ایران با حضور وزرا و روسای ارگان‌های مختلف انجام دادیم.

وی افزود: این مذاکرات در ادامه مذاکراتی بود که امروز صبح در دیدار رهبری جمهوری اسلامی ایران داشته‌ام.

پوتین با اشاره به مذاکرات خود با مقامات ارشد ایران گفت: موضوعات مختلف را در دیدارهای دوجانبه بررسی کردیم و جنبه‌های مختلف روابط دوجانبه را در این دیدارها مورد توجه قرار دادیم و این دیدارها نتایج خوبی می‌تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه امور اقتصادی نیز مذاکراتی داشتیم، اظهار داشت: در زمینه مبارزه با تروریسم نیز گفت‌وگوهایی داشتیم. ما شاهد مجموعه‌ای از اسناد بین دو کشور بودیم که می‌تواند روابط دو کشور را تحکیم بخشد و می‌تواند به بهتر شدن روابط دو کشور کمک کند.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه روسیه از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران کاملا حمایت خواهد کرد، تاکید کرد: همکاری ایران و روسیه در مسئله اورانیوم غنی شده و به کارگیری آن در زمینه مسالمت‌آمیز ادامه دارد.

آقای پوتین با بیان اینکه در نظر داریم همکاری‌های اقتصادی بین ایران و روسیه را گسترش دهیم، تصریح کرد: در نظر داریم لیستی از کالاهای مورد نیاز دو طرف را بررسی کنیم.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: در سفر آقای پوتین فرصتی پیش آمد تا بار دیگر روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای را مرور کنیم.

وی افزود: یادداشت‌های تفاهم امشب که با حضور مسئولان دو کشور به امضا رسید، نشان می‌دهد که روابط دوجانبه ایران و فدراسیون روسیه به سمت توسعه بیشتر حرکت می‌کند.

روحانی با اشاره به اینکه شرایط بعد از برجام فضایی است که برای توسعه روابط دو کشور فرصت جدیدی به وجود آورده، خاطرنشان کرد: در این فرصت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و دولتی دو طرف می‌تواند یکی از پایه‌های مهم باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در زمینه‌های مختلف اقتصادی طرح‌های فراوانی میان دو کشور وجود دارد که می‌تواند با مشارکت هم موثر باشد.

وی افزود: ایران در زمینه انرژی، نفت، گاز و برق طرح‌های فراوانی دارد که می‌تواند با روسیه مشارکت کند.

رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: در زمینه راه‌آهن و مبادلات کالا بین دو کشور شرایط بسیار خوبی فراهم شده و در فرصت مذاکرات امشب درباره مسائل مربوط به خط اعتباری و کاهش تعرفه‌ها مذاکره کردیم.

روحانی تاکید کرد: مسائل روابط بانکی و تسهیل در روادید اتباع دو کشور و طرح‌هایی که میان دو طرف در حال مذاکره است، می‌تواند پایه روابط دو کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه تروریسم امروز یک خطر برای منطقه و کشورهای جهان است، گفت: برخلاف آنهایی که در زمینه مبارزه با تروریسم به حرکات نمایشی می‌پردازند، دو کشور ایران و روسیه نشان دادند که در زمینه مبارزه با تروریسم جدی هستند.

روحانی افزود:‌ مطمئنم فرصت‌های پیش روی ما، فرصتی خواهد بود که با همکاری‌های بیشتر به نفع دو ملت و منطقه قدم‌های جدی‌تری برداریم.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری‌های خود را توسعه می‌دهند.

روحانی ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور روسیه به دلیل سفر به تهران، گفت: از حضور شما در ایران تشکر می‌کنیم.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ممنون از شرق عزیز افرین بر شما
  • ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    پوتین نبود ما چپیکار میکردیم
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    درود بر آقای پوتین رئیس جمهور محترمی که با حسن همجواری وبا اخلاق خوب وبا سیاسیت عالی مسائل منطقه را مورد ارزیابی قرار داده و در پی حل مسائل دو کشور است . آفرین بر ایشان وکسانی که جمهوری اسلامی ایران تأیید کرده و به خواست مشروع که انرژی هسته ای است احترام می گذارند
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ممنون از پوتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس