کد خبر 499305
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰

یک مقام رشد وزارت امور خارجه آمریکا اهداف سفر خاورمیانه ای جان کری را تشریح کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از سایت وزارت امور خارجه آمریکا این مقام آمریکایی گفت: جان کری در سفر منطقه ای خود به خاورمیانه از مناطق اشغالی دیدار کرده و با نتانیاهو و محمود عباس ملاقات خواهد کرد. وی با بیان اینکه این سفر عمدتا بر موضوع سوریه متمرکز خواهد بود گفت: کری سپس توقفی در امارات متحده عربی داشته و در آنجا در مورد مسائل مربوط به سوریه و ضعیت نامشخص این کشور با مقامات این شیخ نشین به بحث و تبادل نطر خواهد پرداخت.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: در جریان دیدار کری با نتانیاهو طیف وسیعی از مسائل دوجانبه از جمله پیگیری مذاکرات واشنگتن ،موضوع سوریه و داعش مورد بحث قرار خواهد گرفت و ایده های موجود برای متوقف کردن خشونت ها و بهبود شرایط برای فلسطینی ها و قرار دادن تحولات در مسیری سازنده به بحث گذاشته خواهد شد. وی افزود، در این سفر وزیر امور خارجه آمریکا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم دیدار خواهد کرد و بر ادامه تلاش ها برای جلوگیری تبدیل شدن وضعیت موجود به وضعیتی ناپایدار و کمک به کاهش خشونت ها تاکید خواهد کرد.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا اینکه اخیرا نتانیاهو آنچه در کرانه غربی ودر تل آویو اتفاق می افتد را با حملات پاریس یکی دانسته غیر سازنده نمی داند گفت: برای برداشتن گام های مثبت بهتر است سخنان تحریک آمیز مطرح نشود . وی درعین حال گفت، این به من ربطی ندارد که یک رهبر خاص در یک زمینه خاص چه می گوید و من قصد ندارم در این زمینه نتانیاهو را نقد کنم اما شعارهای تحریک آمیز به خشونت بیشتر دامن می زند.

وی درباره اینکه آیا مسائل دیگر منطقه هم در سفر خاورمیانه ای جان کری مطرح خواهد شد گفت: حتما همینطور خواهد بود . کری قصد دارد بحث داعش و سوریه را هم با نتانیاهو به گفتگو بگذارد. این مقام آمریکایی همچنین گفت در این سفر کری دو طرف را به نشان دادن تعهد واقعی به راه حل دو دولت تشویق خواهد کرد چرا که ما فکر می کنم منافع آنها و منافع ما در شرایط ثبات و رو به جلو بهتر تامین خواهد شد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا در این سفر کری قصد دارد با اسرائیلی ها درباره کمک های نظامی آمریکا به تل آویو ونگرانی این رژیم از قدرت گیری ایران در پی برداشته شدن تحریم وآزاد شدن پولهای این کشورهم گقتگو کند یا خیر پاسخ داد: سئوال بسیار خوبی است اما با توجه به پیچیدگی و حساسیت این مسائل، من متاسفانه نمی توانم به این سوال پاسخ دهم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس