کد خبر 499266
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷

در سومین روز از رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری که در هیوستون آمریکا در حال برگزاری است حسین توکلی و شاهین نصیری‌نیا رقابتی جذاب و نفس گیر را به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش مشرق، رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان سال 2015 که مرحله دوم مسابقات کسب سهمیه المپیک 2016 ریو نیز است، امروز در حالی در دسته 69 کیلو گرم پیگیری خواهد شد که رقابت دو مربی هم نسل ایرانی را به همراه دارد.

حسین توکلی قهرمان المپیک 2000 سیدنی، سرمربی تیم ملی ایران و شاهین نصیری نیا قهرمان سال 1999 جهان بعنوان مربی تیم ملی آمریکا امروز برای کسب بهترین عنوان شاگردان خود را به روی تخته می فرستند.

نماینده کشور ما در این دسته جابر بهروزی است که باید با الکس لی از آمریکا و 9 وزنه بردار دیگر رقابت داشته باشد.

الکس لی وزنه بردار دسته 62 کیلوگرم تیم ملی آمریکا مدتهاست که زیر نظر شاهین نصیری نیا به تمرین و آماده سازی می پردازد و به دلیل راهیابی اش به تیم ملی این کشور طبق قانون آمریکا با مربی خود در مسابقات بین المللی شرکت می کند.

شاهین نصیری نیا و حسین توکلی که از بهترین شاگردان یوردان گئورگی ایوانف سرمربی کاربلد اسبق تیم ملی کشورمان بودند امسال هدایت دو تیم ایران و آمریکا را برعهده دارند و امشب رقابتی جذاب و حساس را با درخواست وزنه هایی مناسب که شاگردانشان از عهده مهار آنها برآیند به نمایش خواهند گذاشت.

رکورد ورودی الکس لی در این دسته 321 کیلوگرم و رکورد ورودی جابر بهروزی نیز 325 کیلوگرم است.

جابر بهروزی دو عنوان قهرمانی دانشجویان جهان و همچنین آسیا در سال 2013 را در کارنامه دارد و الکس لی نیز در سال 2010 قهرمانی دانشجویان جهان را تجربه کرده است. رقابت این دو وزنه بردار به همراه دو مربی ایرانی خود شاید برای ایران، بزرگترین اتفاق روز سوم باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس