کد خبر 498037
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۶

نماینده پارلمان عراق با تاکید بر اینکه همه عراقی‌ها مخالف درگیری‌های نیروهای پیشمرگه با شیعیان ترکمانی در شهر طوزخورماتو هستند، گفت: در شرایط کنونی همه سلاح‌ها باید به سوی داعش نشانه رود.

به گزارش مشرق، «حبیب الطرفی»، نماینده ائتلاف هم‌پیمانی ملی در پارلمان عراق در بغداد درباره ناآرامی‌های شهر طوزخورماتو اظهار داشت: آنچه که در این شهر جریان دارد از سوی همه عراقی‌ها مردود است.

وی افزود: کشور در شرایط کنونی با دشمنی سرسخت همچون گروهک تروریستی داعش روبرو است وبنابراین تفنگ‌ها باید به سوی این خطر و نه چیز دیگری نشانه رود.

الطرفی گفت: ائتلاف ملی با آنچه که درطوزخورماتو جریان دارد مخالف است، بخصوص که اختلاف بین برادران ما در این شهر به درگیری مسلحانه منجر شد.

وی تاکید کرد: ما از دولت بغداد می‌خواهیم به وظیفه خود در حفاظت از جان و اموال شهروندان بخصوص در این مناطق که شاهد نزاعات پراکنده است عمل کند، اگرچه اوضاع در طوزخورماتو در حال حاضر تا حد زیادی به حالت عادی بازگشته است.

نماینده پارلمان عراق افزود: همه طرف‌ها نسبت به درگیری‌های اخیر بین نیروهای بسیج مردمی ترکمانی با نیروهای پیشمرگه در طوزخورماتو احساس خطر کردند.

ائتلاف هم‌پیمانی ملی با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز مخالفت با ناآرامی‌های طوزخورماتو طرف‌های درگیر را که موجب ناآرامی‌های این منطقه شدند به خویشتنداری و عمل به دستور دولت برای توقف درگیری‌ها فراخواند و گفت که این اختلافات بی‌فایده هیچ کاری از پیش نمی‌برد.

به گزارش فارس، نیروهای پیشمرگه 2 روز پیش دوباره به مناطق شیعه نشین شهر «طوزخورماتو» حمله کردند.

این نیروها با نقض توافق آتش بس، منازل شیعیان این شهر را با خمپاره و آرپی جی هدف قرار دادند.

نیروهای پیشمرگه همچنین قصد پیشروی در مناطق شیعه نشین شهر «طوزخورماتو» را داشتند که با مقاومت نیروهای بسیج مردمی عراق(الحشد الشعبی) مواجه شدند.

در روزهای اخیر چندین بار بین نیروهای پیشمرگه و حشد الشعبی برای آتش بس در شهر طوزخورماتو توافق صورت گرفت که هر بار این آتش بس از سوی نیروهای پیشمرگه نقض شد.

صدها تن از نیروهای بسیج مردمی سه روز پیش برای محافظت از شیعیان شهر طوزخورماتو وارد این شهر شدند.

نیروهای پیشمرگه چند روز پیش با تعداد زیادی خودروی نظامی وارد شهر شیعه نشین طوزخورماتو شدند و با حمله به تعدادی از منازل شیعیان این شهر، آنها را آتش زدند.

شهر طوزخورماتو که در استان صلاح الدین عراق قرار دارد، محل زندگی هزاران نفر از شیعیان ترکمن این کشور است.

احمد الصافی،‌ نماینده آیت‌الله سیستانی،‌ مرجعیت عالی شیعیان عراق هم در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته کربلا ، با ابراز تاسف از درگیری‌های پیش‌ آمده بین نیروهای پیشمرگه و نیروهای داوطلبان مردمی در شهر طورخورماتو در شمال عراق، گفت دو طرف باید با پایان دادن به اختلافات، سلاح‎های خود را به سوی دشمن مشترک خود، داعش بگیرند.

اقدام کُردها در جلوگیری از ورود نیروهای الحشد الشعبی به شهر طوزخورماتو با ایجاد پُست ایست بازرسی در ورودی این شهر ، نشان دهنده تلاش آنان برای کوچاندن اجباری شیعیان و ترکمان ساکن طوزخورماتو است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    همینو کم داشتیم
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    این آدمهایی که خودشونو کرد عراق می نامند.باخودشون چند،چندن...
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    تاسف آور کار پیشمرگه
  • اسماعیل ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    ایران و ترکیه باید در اینخصوص حساسیت بخرج بدن
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    همه عراق مخالف اختلافات داخلی هستند به غیر از این مشرق که فقط مشغول دروغ پراکنی و سمپاشی هست
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    چرند نگو چه ربطی به مشرق داره اتفاق افتاده
  • نایب ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    باپرچم آمریکا مشرق رامحکوم میکنی؟مگه غیرازاینه که مسعودبارزانی بدستورآمریکابدنبال تجزیه عراقه؟بایستی ازیه نقطه شروع کنه .چه جایی بهترازمنطقه شیعه نشین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس