دیلی میل در گزارشی نوشت، فرانسه با تدوین پیش نویس قطعنامه ای که بسیار شبیه به قطعنامه پیشنهادی آمریکا پس از حملات یازده سپتامبر است، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است همه کشورهایی که می توانند به جنگ با گروه تروریستی داعش بپیوندند را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش مشرق و به نقل از دیلی میل، فرانسه این پیش نویس قطعنامه در روز پنجشنبه در میان پانزده عضو شورای امنیت توزیع کرده است. این قطعنامه همچنین از کشورها خواسته است که تلاش خود را برای پیشگیری از حملات تروریستی به ویژه اقدامات داعش دو برابر کنند.

این اقدام فرانسه در واقع فرصتی برای همراه شدن فرانسه و روسیه است که روز چهارشنبه تلاش خود را برای گرفتن مجوز سازمان ملل برای اقدام نظامی بین المللی برضد داعش از سرگرفت. روسیه پیش از این نسخه اصلی پیش نویس اقدام برضد داعش را سی ام سپتامبر بین اعضای شورای امنیت توزیع کرده بود.
این پیش نویس از کشورها می خواهد که اقدامات نظامی خود را با دولت بشار اسد هماهنگ کنند با این حال انگلیس و شماری از دیگر اعضای شورای امنیت این پیش نویس را رد کرده بودند. دیپلمات ها گفته اند پیش نویس فرانسه بسیار شبیه به قطعنامه ای است که پس از حملات یازده سپتامبر تصویب شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    از روسیه خواهش می کنم که این قطعنامه رو وتو کند زیرا فرانسه در عمل نمی تواند هم با تروریسم مبارزه کند هم از آن حمایت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس