کد خبر 497993
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که مصاحبه‌های اخیر رئیس‌جمهور سوریه با مفاد بیانیه وین که تشکیل دولت انتقالی را ظرف 6 ماه الزامی می داند، در «تعارض» است.

به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در خصوص ورود احتمالی 10 هزار پناهجوی سوری به کشورش و مصاحبه دیروز «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه سخن گفت.

کربی که دقائقی پس از تصویب ضدپناهجویی مجلس نمایندگان آمریکا سخن می‌گفت، هنوز بر روش دولت آمریکا برای جذب 10 هزار پناهجو اصرار داشت و گفت که دولت با استفاده از شرکت‌های پیمانکاری تحت نظر وزارت خارجه، با پناهجویان در ترکیه، اردن و بیروت مصاحبه می‌کند و پس از بررسی سوابق جنایی، به درخواست آنها برای ورود به آمریکا پاسخ می‌دهند.

سپس صحبت به مصاحبه دیروز بشار اسد با خبرنگاران ایتالیایی و فرانسوی کشید.

رئیس‌جمهور سوریه در این مصاحبه‌ها گفته بود که روند تشکیل دولت انتقالی یپش از بین رفتن تروریست‌ها، آغاز نخواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اما اصرار داشت که بر اساس متن بیانیه نشست وین 2 که مورد تأیید وزرای خارجه ایران و روسیه بوده، شمارش معکوس 6 ماهه برای تشکیل دولت انتقالی، از زمان اعلام بیانیه وین آغاز شده است.

جان کربی گفت: «صحبت‌های اسد با بیانیه وین در تعارض است؛ بیانیه وین به گونه‌ای نوشته شد که همه وزرای خارجه حاضر در جلسه بر روی قابل‌اجرا بودن آن، توافق داشتند.

این کنفرانس خبری کماکان در حال برگزاری است ...

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    تفاوت را احساس کنید ببینید چه قدر دولت کبیر تدبیر و امید از لحاظ سیاسی قدرتمند عمل کرده که خود امریکاییها ابر قدرت ادعایی جهان، شرط مشروع بودن یک بیانیه رو موافقت دکتر ظریف کبیر میدونه . روحانی عشق منی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس