محمود واعظی در صفحه اینستاگرام خود از برنامه‌های آتی وزارت ارتباطات گفت.

پست اینستاگرامی واعظی درباره برنامه‌های جدید وزارت ارتباطات
گروه فضای مجازی مشرق - محمود واعظی وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود از آنچه بحث داغ این روزهای اینترنت کشور است گفت.

واعظی در این پست نوشت: به منظور پیش بینی گام های آتی دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات و فناوریهای کاربردی و روز دنیا در این حوزه، مطالعه در زمینه آینده پژوهی در فناوری اطلاعات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شده است. پروژه تدوین سند تعامل پذیری بین دستگاهی به عنوان گام نهایی استقرار دولت الکترونیک نیز بزودی در این پژوهشگاه استخراج و پیشنهاد خواهد شد.

در این سند سرویس های قابل ارائه توسط دستگاه های مختلف، استانداردها و پروتکل های تعاملی بین دستگاه ها مدنظر قرار می گیرد. طبق این سند دستگاه های مختلف می توانند با یکدیگر ارتباط داشته و از بانک های اطلاعاتی یکدیگر استفاده و به یکدیگر خدمت ارایه دهند.

بستر دولت الکترونیک نیز شبکه ملی اطلاعات است. همچنین در بستر شبکه ملی اطلاعات طرح کلان موتورهای جست و جو وجود دارد که می تواند مولد حرکت اقتصادی بزرگ در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور باشد، به شرط آنکه مدل های کسب و کار مبتنی بر موتورهای جست و جو مشخص گردد.

این مهم نیز در پژوهشگاه ارتباطات در حال استخراج و در مراحل پایانی است. در واقع مجموعه ای از کسب و کارهای کوچک و متوسط از طریق موتورهای جست و جو ایجاد خواهد شد که شناسایی این کسب و کارها، نحوه همکاری شرکت های فعال در حوزه نرم افزار و ارتباطات و فناوری اطلاعات با موتورهای جست و جو، اطلاع رسانی، نحوه کسب درآمد موضوعات مهمی است که باید به صورت تخصصی در پژوهشگاه مطالعه و بررسی شده و سپس انتشار یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس