کد خبر 494440
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

منابعی در پلیس و دادگستری فرانسه اعلام کردند، مقام‌های این کشور فردی را که با داعش ارتباط داشته و برای انجام حمله‌ای علیه پرسنل نظامی این کشور در یکی از بنادر مهم فرانسه طرح‌ریزی کرده بود را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، این منابع اعلام کردند این مرد 25 ساله بعد از آنکه سال گذشته میلادی دو تلاش نافرجام برای سفر به سوریه داشت تحت نظر آژانس‌های اطلاعاتی فرانسه قرار گرفت و اواخر ماه گذشته میلادی بازداشت شده و در تاریخ دوم نوامبر با اتهاماتش روبه‌رو شد.

وزارت کشور فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این فرد به دلیل به افراط کشیدن شدن و حمایت علنی از ایدئولوژی افراط‌گری تحت نظر قرار گرفته است و تلاش داشته تا مواد و تجهیزات لازم برای اجرای حمله علیه پرسنل نیروی دریایی فرانسه در بندر تولون را به دست آورد.

همچنین این فرد در زمانی که تحت نظر بود بسته‌ای را از جانب پست دریافت کرده که حاوی یک چاقو و یک نقاب بوده است.

منابع فرانسوی اظهار کردند: این فرد در جریان بازجویی اعتراف کرده به اینکه با یک فرانسوی مرتبط با داعش در سوریه ارتباط داشته و این فرد او را تشویق به اجرای عملیات حمله کرده است.

وی در ادامه اعترافاتش اظهار کرد که قصد داشته به ملوانان فرانسوی در بندر مدیترانه‌ای تولون که میزان 70 درصد از ناوگان فرانسه و 20 هزار پرسنل نظامی و غیرنظامی است، حمله کند.

با این حال منبعی در پلیس فرانسه گفت که این فرد نقشه دقیقی برای این کار نداشته است. یک منبع دیگر نیز اظهار کرد: شبه‌نظامی فرانسوی داعش خودش نیز در فرانسه به دلیل تهدید به حمله مجله شاری ابدو در سال 2012 برای مدت چند ماه به زندان افتاده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس