کد خبر 493356
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

رئیس سازمان لیگ هرگز نمی‌پذیرد که اشتباهات داوران عمدی است، اما به طرفداران پرسپولیس حق می‌دهد که نسبت به اتفاقات افتاده مشکوک باشند.

به گزارش مشرق، مهدی تاج گفت که کسانی که از باند اصفهانی و حمایت از تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان حرف می‌زنند مغرض و مریض هستند.

* ظاهرا شما در مصاحبه‌ای گفته‌ بودید که اشتباهات داوری‌ لیگ‌برتر بی‌شرمانه است، این موضوع را تایید می‌کنید؟
نه، من هرگز چنین حرفی نزدم. حرف‌های من همان حرفی بود که در نامه‌ای که به آقای کفاشیان زدم وجود داشت. حرف‌های من دقیقا همان اطلاعیه بود و هیچ صحبت اضافه‌ای من نکردم. من همیشه می‌گویم احترام به داوری لازم است.

* نظر شما در مورد داوری‌ها چیست؟ در این روزها همه در مورد داوری‌های لیگ‌برتر صحبت می‌کنند.
احساس من این است که ما در این روزها بسیار از داوری متضرر می‌شویم. البته باید حرف داورها را هم شنید، باید با داوران جلسه گذاشت و ببینیم داوران مشکلشان چیست. از یک طرف باید مشکلات داوران را حل کرد و از طرف دیگر باید با اشتباهات تاثیرگذار آنها برخورد بشود.

* قبول دارید که پرسپولیسی‌ها حق دارند که ناراحت باشند؟
به نظر من این اصلا پسندیده نیست که یک تیم در دو بازی برابر ذوب‌آهن از داوری لطمه بخورد. ما کاری نداریم که پرسپولیس اصفهانی است یا تهرانی. ما فوتبالی و مردانگی نگاه می‌کنیم. شرط مردانگی این نیست که یک تیم رفت‌وبرگشت از داوری‌ها لطمه بخورد.

* البته این اتهام به شما وارد است که از تیم‌های اصفهانی حمایت می‌کنید.

هرگز چنین چیزی نیست. من کاری به کسانی که بحث قومیت را در فوتبال مطرح می‌کنند، ندارم چون به نظرم آنها یک عده افراد مریض هستند که این بحث‌ها را مطرح می‌کنند.

* البته انتقاد دیگری که به شما می‌شود این است که می‌گویند شما به هیچ عنوان حامی داوران نیستید و مدام به آنها حمله می کنید، این مساله را قبول دارید؟
هرگز این موضوع را قبول ندارم. اتفاقا من حامی داوران هستم. ما باید نظام داوری‌مان را کمک کنیم اما نباید کاری کنیم که یک تیم در دو بازی با ذوب‌آهن به خاطر اشتباهات داوری بازنده شود. آیا این هواداران حق ندارند به ما بدبین شوند؟

* پس به هواداران حق می‌دهید که نسبت به اشتباهات داوری بدگمان باشند؟
من کاری به هواداران مغرض ندارم. هرگز توجهی به کسانی که در مورد باند اصفهانی صحبت می‌کنند، ندارم. اما آیا طرفداران حق ندارند که ناراحت باشند و حق ندارند که به خاطر اشتباهات داوری به ما شک کنند؟

* پرسپولیسی‌ها گفته‌اند که احتمال دارد به خاطر اشتباهات مکرر داوری از لیگ کنار بکشند، آیا از این برنامه‌ای برای منصرف کردن آنها ندارید؟
نه، مشکلی پیش نمی‌آید. من با آقای طاهری صحبت کردم و ایشان برنامه‌ای ندارند که از لیگ کنار بکشند اما به شدت ناراحت هستند که طبیعی هم هست. من هم بودم همین‌قدر ناراحت بودم.

* به نظر شما چه کار می‌توان کرد که داوری‌های لیگ‌برتر درست شود؟
من فکر می‌کنم باید کلاس برگزار کرد، حرف‌های داوران را شنید و البته با اشتباهات تاثیرگذار داوری برخورد کرد. باید هویت و شخصیت داوران را حفظ کنیم تا آنها بتوانند به راحتی کارشان را انجام بدهند.

* به نظر شما اشتباهات داوری لیگ‌برتر عمدی است؟
هرگز چنین چیزی نیست. داوران ما همه پاک هستند و ما باید شرایطی برای آموزش آنها فراهم کنیم که بتوانند با آرام و با کمترین اشتباه ممکن کارشان را انجام دهند.

* و اما سوال آخر خیلی‌ها می‌گویند دلیل اشتباهات داوری عدم تناسب اندام خیلی از آنهاست. این موضوع را قبول دارید؟
این موضوع به من ارتباطی پیدا نمی‌کند. آنچه در مورد مدیریت داوران بود، من در مورد آن صحبت کردم این‌ها بحث‌های تخصصی است.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس