کد خبر 492492
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

همزمان با کنترل ارتش يمن بر شهر "دمت" واقع در بين استان‌هاي إب و الضالع، منابع محلي اعلام کردند که ارتش و کميته‌هاي مردمي يکي از ناوهاي عربستان را در سواحل شهر المخا هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبري الميادين، ارتش يمن و کميته‌هاي مردمي وابسته به انصارالله در ادامه پيشروي‌هاي خود کنترل شهر دمت در جنوب اين کشور را در دست گرفتند.
ارتش و کميته‌هاي مردمي از آغاز عمليات متجاوزانه ائتلاف عربي به رهبري عربستان عمليات‌هاي زيادي را عليه اين ائتلاف انجام داده‌اند و همچنان در برابر حملات ائتلاف مقاومت مي‌کنند.

منابع محلي مي‌گويند نيروهاي انقلابي همچنين يک ناوچه ائتلاف تحت رهبري عربستان را در مقابل سواحل شهر المخا هدف حملات موشکي خود قرار دادند. اين چهارمين ناوي است که به دست ارتش و کميته‌هاي مردمي منهدم مي‌شود.

با وجود ادامه حملات موشکي ارتش و کميته‌هاي مردمي و مقاومت آن‌ها در برابر حملات ائتلاف، احمد عسيري، سخنگوي اين ائتلاف مدعي شد که 70% خاک يمن در کنترل ائتلاف عربي است.

وي گفت: نيروهاي ائتلاف براي تحقق هدف اصلي خود يعني بازگرداندن امنيت و ثبات به يمن و تامين امنيت مرزهاي جنوبي عربستان تلاش مي‌کنند. تنها "دولت مشروع يمن" حق دارد زماني که شبه نظاميان قطعنامه 2216 شوراي امنيت را اجرا کردند خواهان توقف عمليات ائتلاف شود.

وي ضمن متهم کردن ايران به "ادامه حمايت از حوثي‌ها" اعلام کرد که ائتلاف همچنان تدابيري را در آب‌هاي منطقه‌اي يمن براي "عدم رسيدن کمک‌هاي نظامي ايران به حوثي‌ها" اتخاذ کرده است.

از سوي ديگر وزارت بهداشت يمن اعلام کرد که تمامي آمبولانس‌ها به دليل تمام شدن سوخت فعاليت خود را در همه استان‌ها متوقف کرده‌اند.

وزارت بهداشت يمن از نهادهاي بين المللي خواست براي نجات ميليون‌ها يمني که از نبود خدمات بهداشتي و دارو رنج مي‌برند دست به کار شوند.

از زمان آغاز تجاوز ائتلاف عربي به يمن تاکنون هزاران يمني کشته شده و مردم اين کشور با بحران انساني شديدي مواجه هستند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    درود بر شما یمنی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس